BEG airport status
Mile High Club

Mile High Club

Redovnim putnicima poznato je da skoro svaka avio-kompanija nudi frequent flyer programme (FFP). Učlaniti se u iste je jednostavno – možete popuniti online formular neophodnim podacima, ili uraditi isto pismemo u najbližoj poslovnici. Nagrade i beneficije su raznovrsne, ali o njima ćemo drugom prilikom.

Davno pre nego što je American Airlines predstavio 1979. godine AAdvantage, prvi FFP u svetu, postojao je Mile High Club (MHC). Učlanjenje je poprilično jednostavno i ne zahteva popunjavanje nikakvih formulara i davanje ličnih podataka: “jedino” što vam je potrebno jeste partner/ka. Nagrada, poena, milja, beneficija – nema – jedino čime možete da se pohvalite jesu “recke” i zanimljivo iskustvo kojima malo njih može da se pohvali.

Prvim članom MHC-a smatra se jedan od pionira avijacije, Lawrence Sperry, koji je sa svojom ženom, da ne kažem suosnivačicom, osnovao MHC Novembra 1916. godine nad nebom Njujorka. Čuveni Sir Richard Branson, osnivač Virgin Group-e, daleko poznatiji kao savremeni pionir avijacije je prema njegovim rečima, postao član MHC-a sa svojih 19 godina, tačnije 1969. godine. Čak je i Ralph Fiennes u toaletu poslovne klase postao član MHC-a sa članicom kabinskog osoblja Australijskog Qantas-a.

Fantazije vezane o “učlanjenjenju” u MHC su raznolike – i obično ne moraju da uključuju ostale (sa)putnike, čak u većini slučajeva se odnose na članove posade, što smo se uverili na primeru gospodina Fiennes-a. Sa druge strane, pored samog fetiša prema uniformama i avionima, smatra se strašno privlačim uzbuđenje da vas neko može uhvatiti „na delu“.

Za razliku od Sir Branson-a koji je davne ’69. godine postao član, danas avioni nude mnogo veći komfor, što potencijalni akt čini mnogo privlačnijim.

Dolaskom prvog Airbus-a A380 u flotu Singapore Airlines-a (SIA), ta avio-kompanija je predstavila novi koncept Prve klase – First Class Suite. Kako odoleti? SIA je iz istog razloga ponovila putnicima izvod iz zakona kako bi imali u vidu da je to veliko NE-NE na njihovim letovima. Britanski zakon predviđa kaznu od najviše šest meseci, dok sama kazna može zavisiti od početne i krajnje destinacije. Nekoliko charter avio-kompanija nudi mogućnost da se učlanite u MHC, organizovanjem takvih letova.

Fenomen MHC-a se često koristi u reklamama. Lynx (na našem tržištu poznatiji kao Axe) je samo jedan primer. Sa druge strane, SilverJet svojom reklamom jasno aludira na komfor svojih kabina.

http://www.youtube.com/watch?v=8PvIdnaJ_C0

Lora Somoza, spisateljica i autorka knjige “Bliss in the bedroom”, daje listu “DOs & DON’Ts” odnosno par stvari koje morati imati na umu pre nego što aplicirate za članstvo MHC-a. Pažljivo pročitajte uputstva. I nemojte imati stav: “Šta ona zna?!”, setite se da mi tek odnedavno imamo otvorena neba, a kako i sama kaže, saveti su tu da prijateljska neba učinimo prijateljskijim.

Pošto ste pažljivo pročitali savete spisateljice, obratite pažnju na instrukcioni video, koji možete pronaći na samoprozvanom zvaničnom website-u MHC-a. Na istim stranicama pročitajte iskustva putnika i njihove priče. Priče objavljene na sajtu sigurno će vas inspirisati. Prosto poželite da češće letite, zar ne?

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Petrovic Dusan i Max U tome i jeste problem, sto poredite ICBM i druge rakete koje lete brzinom od M5 i brze sa novim hipersonicnim oruzjem. Razlika je u tome sto novo hipersonicno oruzje koristi aerodinamicna svojstva sto raketama prilikom povrarka atmosferu omogucava vodjeno manevrisanje. A ICBM i druge balisticke rakete imaju balisticku putanju kosog…

27. Nov 2024.Pogledaj

radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

27. Nov 2024.Pogledaj