Redovnim putnicima poznato je da skoro svaka avio-kompanija nudi frequent flyer programme (FFP). Učlaniti se u iste je jednostavno – možete popuniti online formular neophodnim podacima, ili uraditi isto pismemo u najbližoj poslovnici. Nagrade i beneficije su raznovrsne, ali o njima ćemo drugom prilikom.
Davno pre nego što je American Airlines predstavio 1979. godine AAdvantage, prvi FFP u svetu, postojao je Mile High Club (MHC). Učlanjenje je poprilično jednostavno i ne zahteva popunjavanje nikakvih formulara i davanje ličnih podataka: “jedino” što vam je potrebno jeste partner/ka. Nagrada, poena, milja, beneficija – nema – jedino čime možete da se pohvalite jesu “recke” i zanimljivo iskustvo kojima malo njih može da se pohvali.
Prvim članom MHC-a smatra se jedan od pionira avijacije, Lawrence Sperry, koji je sa svojom ženom, da ne kažem suosnivačicom, osnovao MHC Novembra 1916. godine nad nebom Njujorka. Čuveni Sir Richard Branson, osnivač Virgin Group-e, daleko poznatiji kao savremeni pionir avijacije je prema njegovim rečima, postao član MHC-a sa svojih 19 godina, tačnije 1969. godine. Čak je i Ralph Fiennes u toaletu poslovne klase postao član MHC-a sa članicom kabinskog osoblja Australijskog Qantas-a.
Fantazije vezane o “učlanjenjenju” u MHC su raznolike – i obično ne moraju da uključuju ostale (sa)putnike, čak u većini slučajeva se odnose na članove posade, što smo se uverili na primeru gospodina Fiennes-a. Sa druge strane, pored samog fetiša prema uniformama i avionima, smatra se strašno privlačim uzbuđenje da vas neko može uhvatiti „na delu“.
Za razliku od Sir Branson-a koji je davne ’69. godine postao član, danas avioni nude mnogo veći komfor, što potencijalni akt čini mnogo privlačnijim.
Dolaskom prvog Airbus-a A380 u flotu Singapore Airlines-a (SIA), ta avio-kompanija je predstavila novi koncept Prve klase – First Class Suite. Kako odoleti? SIA je iz istog razloga ponovila putnicima izvod iz zakona kako bi imali u vidu da je to veliko NE-NE na njihovim letovima. Britanski zakon predviđa kaznu od najviše šest meseci, dok sama kazna može zavisiti od početne i krajnje destinacije. Nekoliko charter avio-kompanija nudi mogućnost da se učlanite u MHC, organizovanjem takvih letova.
Fenomen MHC-a se često koristi u reklamama. Lynx (na našem tržištu poznatiji kao Axe) je samo jedan primer. Sa druge strane, SilverJet svojom reklamom jasno aludira na komfor svojih kabina.
http://www.youtube.com/watch?v=8PvIdnaJ_C0
Lora Somoza, spisateljica i autorka knjige “Bliss in the bedroom”, daje listu “DOs & DON’Ts” odnosno par stvari koje morati imati na umu pre nego što aplicirate za članstvo MHC-a. Pažljivo pročitajte uputstva. I nemojte imati stav: “Šta ona zna?!”, setite se da mi tek odnedavno imamo otvorena neba, a kako i sama kaže, saveti su tu da prijateljska neba učinimo prijateljskijim.
Pošto ste pažljivo pročitali savete spisateljice, obratite pažnju na instrukcioni video, koji možete pronaći na samoprozvanom zvaničnom website-u MHC-a. Na istim stranicama pročitajte iskustva putnika i njihove priče. Priče objavljene na sajtu sigurno će vas inspirisati. Prosto poželite da češće letite, zar ne?