BEG airport status
Hrvatska aplikacija “Air Ticket Arena”: Alat za kupovinu jeftinih avionskih karata u poslednjem trenutku Ideja koja bi avio-kompanije podstakla da drastično smanje cenu karata dan ili dva pre leta/ Foto: ABC news

Hrvatska aplikacija “Air Ticket Arena”: Alat za kupovinu jeftinih avionskih karata u poslednjem trenutku

Air Ticket Arena” (ATA) mogla bi da postane jedna od popularnijih aplikacija kod ljudi koji destinaciju za putovanje biraju na osnovu jeftine avionske karte.

Ovaj startap projekat zamišljen je tako da putnici, u poslednjem trenutku – 48, odnosno 24 sata pre poletanja aviona prema nekoj destinaciji mogu da kupe karte po dosta nižoj ceni od one koju su ostali u avionu platili. Kako bi izbegle trošak upražnjenog mesta, kompanije bi dan ili dva pre datog leta imale interes da snize cenu karte i tako se nadmeću sa drugim kompanijama koje lete na istoj ruti, objašnjavaju u ATA timu za Tango Six.

– Vazduhoplovne kompanije uglavnom se nadmeću da u ranoj fazi nude karte po niskim cenama. Time žele popuniti određen procenat zvani „base load“. Nakon toga cene karata počinju da rastu. Kompanije nemaju rešenja ili alat kao što je “Air Ticket Arena” da popunjavaju slobodna mesta 48 ili 24 časa pre poletanja – objašnjava Krešimir Budinski, jedan od osnivača ovog startapa.

Capture
Fleksibilni putnici kao ciljna grupa ATA aplikacije / Ilustracija: ATA tim

Aplikaciju bi mogli da koriste i „low-cost“ prevoznici, međutim, Budinski navodi da u avionima ovih kompanija ređe ostaju slobodna mesta.

– Popunjenost vazduhoplova je veća zbog dosta nižih cena karata u tzv. “base load” popunjavanju i on je mnogo veći nego kod „full service“ kompanija. Ali fleksibilnost ATA platforme će svakako omogućiti lowcosterima da koriste naše rešenje jer nemaju nikakve troškove, što je njima bitno u poslovanju – objašnjava Budinski.

Ideja je da korist imaju i putnici i kompanije, pri čemu je važno naglasiti da ATA aplikacija ne prodaje karte već samo povezuje kompanije sa potencijalnim korisnicima njihovih usluga.

– Kompanije su oduševljene idejom. Trenutno je njih desetak izrazilo želju za implementaciju ATA projekta, pa ćemo ovih dana potpisati ugovor koji će nam omogućiti saradnju sa kompanijama koje ukupno prevezu preko 85 miliona putnika godišnje. – naveo je Budinski i dodao da je svaki od tih putnika potencijalni korisnik ATA aplikacije.

Treba imati u vidu da je pri kupovini na ovaj način lako i ostati bez karte, pa su ciljna grupa fleksibilni putnici.

– ATA u ovoj početnoj fazi projekta računa na one koji imaju nekoliko slobodnih dana i koji žele da vide neki novi grad, a pri tom im je svejedno da li je to na primer Brisel, Amsterdam ili London. Ili one koji žele da putuju prema određenoj destinaciji, ali su fleksibilni, plus-minus 2 ili 3 dana – objašnjava Saša Pavlović, ko-osnivač ATA tima.

Iza celog projekta stoji grupa vazduhoplovnih i IT stručnjaka iz više zemalja a najveći deo dolazi iz Hrvatske.

– Firma je osnovana u Velikoj Britanij u novembru 2015. godine. Razvoj aplikacije ovakve namene zahteva dosta planiranja, pa je u nju uključeno desetak partnerskih kompanija i preko 30 programera – objasnio je Krešimir Budinski i naveo da bi aplikacija trebalo da počne da se koristi do kraja 2016. godine.

Ova ideja treutno se nadmeće za nagradu sa još oko 1000 startup ideja na takmičenju VOOM 2016 koje organizuje britanski magnat i avijatičar, Richard Branson, osnivač „Virgin Group“. Šest najboljih projekata na takmičenju ostvariće saradnju sa njim i podeliće nagradu od 1,2 miliona evra.

– Voleli bismo da osvojimo nagradu, naravno. Međutim, celokupni ATA projekat planiramo i, za sada, realizujemo nezavisno od takmičenja. Imamo podršku avio-kompanija, a verujemo da će i putnici biti zainteresovani za ovakvu uslugu. Sve ide po planu da do kraja godine lansiramo “Air Ticket Arena” platformu – naveo je Saša Pavlović za naš portal.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

28. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Vaste na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksandar Zato se verovatno Alžir odlučio za Rusko oružije ? oko 5 miliona Alžiraca ima u Francusku plus Alžirci ne mirišu Francuze,toliko o južnoj pokrajini !

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Yoda na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@ Petrovic Dusan "Neistina je da Rusi imaku bilo lalvu prednost.“, sto se i videlo na snimku pada „Lesnikovace “ (oreshek) gde se bojeva glava raspala na vise neravnomernih komada koji padaju raznom brzinom, dok bi trebalo da su jednake i u istim intervalima (objasnjenje fizicara Marka Solomina, ne moje)." Propaganda, radi se o podmuniciji,…

27. Nov 2024.Pogledaj