Planirano produženje piste na aerodromu „Konstantin Veliki“ biće moguće tek kada se izmesti železnička pruga koja se nalazi nedaleko od niške vazdušne luke, izjavio je direktor niškog aerodroma, Vladica Đurđanović, gostujući na televiziji „Kopernikus“.
– Kada dođe do izmeštanja železničke pruge, a to se najavljuje za 2022. ako se ne varam, može doći do produžetka piste. Mi smo to u Planu detaljne regulacije definisali sa otprilike 300 metara što će omogućiti i da najveći avioni sleću na niški aerodrom – objasnio je Đurđanović.
Odgovarajući na pitanje da li postoji još zainteresovanih low-cost kompanija koje bi letele iz Niša, on je naveo da bi „Pegasus“ i „Easy Jet“ mogli da budu potencijalni konkurenti kompanijama „Wizz Air“ i „Rayanair“ na ovom aerodromu.
– Tačno se zna koliko u Evropi ima low-cost kompanija. Par njih koje bi možda bile zainteresovane su „Pegasus“ za letove ka Istambuli i „Easy Jet“ koja drži područje Engleske. Ali o tom potom. I ovo je za sada dovoljno za Niš i niški region jer ove dve kompanije („Wizz Air“ i „Rayanair“) nikada ne dolaze na aerodrom da otvare mali broj destinacija nego postepeno razrađuju saobraćaj – objasnio je Đurđanović.
On se osvrnuo i na popunjenost linija kompanije „Wizz Air“ iz Niša u proteklih godinu dana i mogućem povećanju linija ovog prevoznika.
– Godinu dana je normalan period za razradu linija. Ako ta linija za to vreme drži popunjenost putničkih kabina od 90%, kao što je u Nišu, oni će razmotriti i povećanje njihovog avio-saobraćaja sa tog aerodroma – naveo je Đurđanović.
Govoreći o mogućnostima niškog aerodoma za kargo saobraćaj, direktor „Konstantina Velikog“ najavio je da će u narednom periodu na niški aerodrom stići i „cargo loader“ naručen iz Italije.
Iz Niša trenutno postoje dve linije mađarskog „low-cost“ prevoznika – za Malme i za Bazel. Od 1. avgusta ova kompanija leteće i za Memingen i Ajndhoven, a od 20. avgusta i za Dortumund. Za 4. septembar najavljen je početak linije irske kompanije „Rayanair“ za Berlin, a zatim i za Vece kod Dizeldorfa za 30. oktobar, Bratislavu za 31. oktobar i Bergamo kod Milana za 1. novembar.
O strategiji privlačenja kompanija da lete iz Niša i razvoju kargo saobraćaja, Đurđanović je krajem aprila govorio za Tango Six: