Istraga Evropske komisije o vlasničkoj strukturi Er Srbije (Air Serbia) utvrdila je da Vlada Srbije drži upravljačka prava nad srpskim avio-prevoznikom, što omogućava kompaniji Etihad ervejz (Etihad Airways) da posluje po standardima EU u Srbiji, pišu Večernje novosti.
Premijer Srbije, Aleksandar Vučić o tome je govorio na jučerašnjoj konferenciji za novinare.
– Er Srbija je odnela važnu pobedu u Briselu. Mislim da je malo ko na to obratio pažnju. Već mnogo meseci taj postupak traje – izjavio je Vučić
Evropska komisija započela je 2014. godine širu istragu o ulaganjima Etihada u evropske kompanije, uključujući i Er Srbiju.
Predsednik Nadzornog odbora Er Srbije, Siniša Mali, izjavio je za „Tango Six“ da je u više navrata išao u Brisel da razgovara o ovom pitanju.
– Proces pregovora i razgovora sa Evropskom komisijom je bio dug i nije bio jednostavan, nekoliko puta sam lično bio u Briselu kako bi razgovarao sa predstavnicima Evropske komisije koji se bave vazdušnim saobraćajem, ali mi je drago što smo isključivo argumentima uspeli da sačuvamo i odbranimo ovu važnu investiciju.
Ovo je veliki uspeh Vlade RS koji pokazuje ispravnost odluke u vezi strateškog partnerstva sa Etihadom i načina na koji to partnerstvo funkcioniše. Od kompanije koja je bila na ivici bankrota napravili smo profitabilnu kompaniju, najuspešniju u regionu, i time treba da se ponosi svaki građanin Srbije.
Mi ćemo nastaviti da unapređujemo poslovanje Er Srbije, broj putnika za Njujork je veći od očekivanog i to su sve pokazatelji da radimo dobro. Uspešna avio – kompanija je pokretač razvoja jedne ekonomije, a nije slučajno što nakon oporavka ove kompanije i privreda Srbija ostvaruje pozitivne stope rasta. Iz dana u dan imamo nove investicije, investitore, i nova radna mesta širom Srbije.
I u ovom slučaju su se politički protivnici bavili nagađanjima i unapred se radovali našem neuspehu, ali ovo je jasna poruka da Evropska unija i Evropska komisija podržavaju razvoj Srbije – naveo je Mali u pisanom odgovoru podsećajući na podatke o kojima je govorio u intervju za naš portal.
Prema pravilima EU kojih mora da se pridržava i Srbija kao zemlja kandidat, ulagač koji nije iz Evrope može da bude samo manjinski vlasnik i ne sme da preuzme kontrolu nad odlučujućim poduhvatima firme. U suprotnom, bio bi prekršen Sporazum o otvorenom nebu čija je Srbija potpisnica, pišu Novosti i tvrde da je celokupni proces pokrenula nemačka Lufthansa.
– Veruje se da je nemačka Lufthansa odigrala ključnu ulogu u odluci Evropske komisije da istraži ulaganja Etihada u Evropi zbog planova Emiraćana da povećaju svoj kapial u drugom po veličini nemačkom prevozniku – Er Berlinu (Air Berlin), kao i investiranja u Alitaliju (Alitalia) – objašnjava se u Novostima i podseća na izjavu direktora Lufthanse, Karstena Špora, iz aprila 2015. godine u kojoj je rečeno da Etihad treba da poštuje evropske zakone.
126LAE-Delta
Znaci, ovde je trenutno sve cisto kao suza?
Parka zuta
Gde du sada ovi koji uporno dobacuju da Air Serbia nije srpska kompanija, nego je to arapska kompanija?
Stada će Stada reći? da je Vučić uticao na Evropsku Komisiju da ovako odluči!
:-)
Grunf
Da li ti zaista veruješ u ovo što si napisao ili si jedan od botova?
Parka zuta
Gospodine/Gospodjo Gruf,
izgleda da smo svi botovi. Oko vas su samo botovi a vi jedini niste.
I evropska komisija je samo jedan Bot koji navija za Vucica da bi dobila jedan sendvic i sok.
:-)
Vladimir
Najvažnije u celoj priči je da nema problema da se nastavi priča AS/Etihad. Kako će se završiti i ko je čiji, uopšte nije važno.