BEG airport status
[POSLEDNJA VEST] Udes Boing 777 kompanije Emirates Airlines – među članovima posade Hrvati i Bosanci Prve fotografije sa lica mesta

[POSLEDNJA VEST] Udes Boing 777 kompanije Emirates Airlines – među članovima posade Hrvati i Bosanci

Kako su javili mediji iz Ujedinjenih Arapskih Emirata i prema prvim postovima video snimaka i fotografija na društvenim mrežama, danas je oko 10:45 (po našem vremenu) avion Boing 777 aviokompanije Emirates Airlines imao prinudno sletanje na aerodromu Dubai International (DXB) u centru Dubaija i tom prilikom se zapalio.

Prema prvim izveštajima svi putnici su evakuisani i za sada nema izveštaja o ozbiljnijim povredama. Emirates je potvrdio da je na letu bilo 282 putnika i 18 članova posade.

Emirates je potvrdio državljanstva putnika i posade bez preciziranja državljanstva posade. Kako Tango Six saznaje u posadi je bio jedan državljanin Hrvatske i jedan državljanin Bosne i Hercegovine.

 
Kako su potvrdili zvaničnici grada Dubaija, avion je saobraćao na liniji iz indijskog grada Thiruvananthapurama kao let EK521.

Avion je 777-300 registarske oznake A6-EMW star 13 godina.

Boeing_777-31H,_Emirates_AN1633283

Svi letovi sa aerodroma kao i sletanja na njega su obustavljeni do daljnjeg.

Prema METAR izveštaju jutros je za sve piste na DXB-u bilo na snazi upozorenje o windshear-u (smicanje vetra po pravcu i brzini što rezultuje pomeranjem aviona po pravcu i visini uz prirast ili gubitak brzine.).

Co7QVoSXgAE-VM8

Co7ggC-XgAA_Zog

Co7Pj6pWcAA5V6O

Ovaj post će biti ažuriran kako nove informacije budu pristizale. 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

pr

Termin „prinudno sletanje“ nije u ovom slucaju adekvatan,avion je pao sa male visine.Posada je verovatno dobila indikaciju za „windshear“ i po proceduri zapocela manevar prekinutog sletanja ali je prerano uvukla stajni trap.Doslo je do kontakta zadnjeg dela-repa sa pistom a ostali deo price vidimo na fotografijama i video zapisima.
Evakuacija putnika i clanova posade je izvrsena visoko profesionalno.
Sreca u nesreci,niko nije povredjen.

Odgovori
Ne

Koliko sam ja procitao, toranj je upozorio posadu da stajni trap nije izvucen. Pilot je javio kontroli leta da ide u Go Around a onda je doslo do kontakta aviona sa zemljom i ovog epiloga. Pre ce biti da je problem bio u stajnom trapu a da je ostalo sve iskomplikovalo situaciju. Odlicna vest je da niko nije poginuo i jos jedan plus za B777.

Ma

Ima li detaljnijih informacija kako je doslo do „emergency landing-a“? Citam na nekim drugim portalima da avionu nisu mogli da se otvore tockovi, da li je to tacno?

Odgovori
pr

Marko i Nele,
ocigledno je da ne razumete bazicnu komunikaciju izmedju „tornja“i aviona u finalnom prilazu.Ranije je to bila „obaveza“ tornja da kaze u prevodu:
proverite da je stajni trap izvucen i zabravljen,slobodno sletanje na pistu…..
Sve je bilo normalno dok posada nije odlucila da uradi „go around“proceduru.Procedura se radi tako sto se komanduje potisak motora,zakrilca-flaps se komanduju na odgovarajucu polozaj a onda kada je uspostavljeno pozitivno penjanje(po visinomeru) komanda za uvlacenje stajnog trapa.
To je normalna procedura,u slucaju kad se dobije indikacija za“windshear“konfiguracija se NEMENJA dok se ne izadje iz „windshear“a.
„Problem“ je sa stajnim trapom bio zato sto nije bio u odgovarajucem polozaju-ispusten, dakle procedura nije ispostovana,doslo je do preranog komandovanog uvlacenja st. trapa.

Al

Dobro je da nije bilo gore…a ovako se nesto moglo ocekivati iz par bitnih razloga…glavni je, od lift off do touch down se leti autopilotom, sto bi za one koji su avijaciji bilo jasno da piloti mesecima ne lete avion, (skorasnja katastrofa Flydubai u Rusiji) a svaka cast tehnologiji, nikada nece da nauci da resava problem windshear-a ili slicnih situacija, komjuteri su glupe sprave koje nikada ne mogu da skupe iskustvo i da znanjem i iskustvom resavaju slicne situacije kao sto to moze dobro obucen pilot…a jos jedan razlog letenja autopilotom, nacionalnost (uz neiskustvo) vs nacionalnosti treceg sveta (uz iskustvo)…nije za raspravu ovako javno…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Srbofil na: Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

@Yoda Tu piše sve https://tangosix.rs/2019/11/09/visenamenski-borbeni-avion-su-30-univerzalni-clan-familije-flankera/

03. May 2025.Pogledaj

Nenad na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

@Mislav Da se razumemo, mislim na isključivo glave onih koji bi trebali da dođu u posetu i njihove glave, a ne organizatora (ni jednog trenutka nisam na njih pomislio). Što se mene tiče - bio sam prošle godine, ali ove mi se nikako raspored ne uklapa.

03. May 2025.Pogledaj

Python na: „Green Power Turbine Systems“ prvi put na sajmu AERO u Fridrishafenu: Pogonska grupa i dva nova projekta aviona iz Srbije

Samo da ne ostane na beskonačnim planovima, obećanjima i rečima. Beše i Stršljen njihov, pa na desetine sajmova i na kraju - ništa. Podigao se neki metar od zemlje...

02. May 2025.Pogledaj

Yoda na: Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

SU-30 je pravljen po zahtevima i specifikacijama nekadašnje Crvene Armije SSSR-a, a Indija se nije uključila ili učestvovala u njegovom razvoju, nego je prosto naručila nekoliko puta veću količinu od same Rusije, pa je za obe strane bilo najisplativije da se veliki deo njih proizvodi u Indiji - u saradnji sa Francuskom i Izraelom. SU-30…

02. May 2025.Pogledaj