BEG airport status
Klaster bespilotnih letelica: Do sada izdato 48 dozvola za letenje i snimanje iz vazduha, pokrenućemo školu za operatere "Pored što efikasnijeg i bržeg izdavanja neophodnih dozvola, Klaster planira i dodatne aktivnosti"/ Foto: Dina Đorđević

Klaster bespilotnih letelica: Do sada izdato 48 dozvola za letenje i snimanje iz vazduha, pokrenućemo školu za operatere

Od svog osnivanja u martu ove godine, Nacionalni klaster bespilotnih letelica zamišljen je kao organizacja koja bi trenutnim i budućim operatirima bespilotnih letelica trebalo da pomogne i najbrže obezbedi dozvole za letenje, informiše ih, edukuje, savetuje i bude spona između operatera i institucija.

U razgovoru za Tango Six, predsednik izvršnog odbora Klastera, Sima Marković objasnio je da je organizacija zaživela i da je do sada izdato ukupno 48 dozvola za letenje i snimanje iz vazduha, a da je još nekoliko njih u procesu izdavanja. Iako samo udruženje okuplja uglavnom profesionalce, interesovanje su pokazali i oni koji se sa bespilotnim letelicama susreću prvi put, navodi Marković:

– Klaster odlično funkcioniše. Trenutno radimo u više pravaca, pored što efikasnijeg i bržeg izdavanja neophodnih dozvola. Uspostavljamo saradnju i sa MUP-om.

Radi se na aplikaciji preko koje će se videti odobreni letovi bespilotnih letelica, očekujemo da ćemo prve probe funkcionalnosti uraditi za dve do tri nedelje. Takođe se radi i na detektovanju bespilotnih letelica u vazduhu. Možda i najvažniji pravac je i pokretanje škole za operatera bespilotnih letelica, ali o tim detaljima ćemo moći više da govorimo za nekoliko nedelja – objasnio je Marković.

On navodi da dozvole ne dobiju svi koji je zatraže. Noćno snimanje i visina taksi i dalje su najveći problemi.

– Trenutno najveći problem je letenje i snimanje manifestacija koje se održavaju u većernjim i noćnim satima. Tako da od snimanja Birfesta pored vise zahteva učesnika i organizatora nema ništa. Problem je takođe i poskupljenje takse koja se uplaćuje u Budžet Republike Srbije, koja je sa 3.500 skočila na 4.750 dinara – navodi Marković.

Pravilo da bespilotnim letelicama može da se upravlja isključivo danju propisano je Pravilnikom o bespilotnim vazduhoplovima izdatim krajem 2015. godine. I sam Marković ističe da u kontekstu izdavanja dozvola ne postoji problem u saradnji sa institucijama nego da je više reč o sistemu koji je u fazi formiranja.

– Trenutna saradnja sa Direktoratom civilnog vazduhoplovstva i Ministarstvom odbrane je odlična. Bilo je nekih problema oko odobravanja letova na pojedinim lokacijama, ali su problemi uspešno rešeni.

Treba istaći da DCV i Ministarstvo odbrane stvarno ulažu napor kako bi se ova nova grana privrede uspešno razvijala. Takođe, treba istaći i odličnu saradnju sa SMATSA-om – zaključio je Marković.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Sr

Evo večeras na Ušću, iznad celog platoa održavanja manifestacije Belgrade Beer Fest leti kvadrikopter, čak veoma brzo i visoko, uz nagle promene smera…
Ranijih godina je leteo niže i uravnoteženo.

Odgovori
Dr

Где се могу наћи питања за полагање испита за оператера беспилотних летелица? Тражио сам на сајту Директората али их нисам нашао.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Dejanera Zapravo je procena da u nekoj tacki u buducnosti nece biti potreban fizicki covek u letelici, ali nije rec o kratkom periodu, pre kroz 50 godina i vise, a to razlika kao od 1945 do 2000, od Me 262 do F-22...

27. Nov 2024.Pogledaj

ikim na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Ma, meni je interesantno kako da niko ne spomene završnu obradu kod ovog polovnog Grčkog na prvoj slici? :) Što se tiče toga kako su dobro Hrvati prošli, ne bih se ja tako zaletao. Već sada Zare igra, a igraće još više kako godine idu. Što se naše kupovine Rafala tiče, mene mnogo više zanima…

27. Nov 2024.Pogledaj

Niko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Iskreno arapi su glupi koliko su teski. Kupuju od francuza avione od istih onih koji su ih do koliko jucer ubijali gnjavili i koji mrze arape i muslimane u tom dijelu svijeta. Francuzi jos nisu prebolili Maroko Alzir...itd i nije im zao za masakre koje su tamo ucinili. Ako arapi napadnu Izrael ili ih nato…

26. Nov 2024.Pogledaj