Ne mogu pouzdano tvrditi ali verujem da pojedini pripadnici 138. mešovite avijacijske transportne eskadrile ViPVO sada listaju Kurir, savijaju se od smeha i onako pošalice radi žale što Tripoli International nije eskalirao u SAM hot LZ – aerodrom branjen protivavionskim raketama u nekoj vrsti ratnog stanja. Da li bi ATPL heroji mogli da urade jedan combat spiral descent? Ne ono kada ukucas par cifri u FMS i preuzmeš odgovornu ulogu matematičara koji nadgleda. To je ono kad mu ga daš po većoj visini a iznad destinacije si, kada ga smotaš na ruke a IC rakete idu ka tebi. To je ono kada znaš da ideš u moguću smrt i ne smeš da odbiješ zadatak.
Šalu na stranu, jasno je da pomenuti kapetan Banjac nikada ne bi za sebe rekao da je heroj, čovek je na prepad bio žrtva nedostatka priče. Naime, kada nastupi nedostatak priče novinari (posebno pomenutog smeća od novina) pune stupce glupostima koje imaju najmanji zajednički sadržalac sa onim što se stvarno desilo. Tako je bilo i u ovom slučaju. Čovek ispade heroj zato što je leteo jedan sasvim normalan neredovni čarter let. U RTS-ovom prilogu jasno se vidi jedina konkretna stvar koju je kapetan imao kao komentar: „Taksivej je malo bio pun, bilo je haos na aerodromu.“
Komercijalni piloti Srbije imaju jedan od najsposobnijih i najsmislenijih sindikata koji je nekoliko puta dao sve od sebe da se uhvati u koštac sa religiozno retardiranim mejnstrim medijima Srbije. Pre koju godinu pokušali sa edukovanjem (neka vrsta esnafskog lobiranja) novinara, redovno izdaju saopštenja za javnost i komunikacija tokom bitnih događaja (štrajkovi i incidenti) im je prilično dobra.
Potom je na medijsku scenu došla diletantska grupa stranački postavljenih amatera u vidu rukovodstva JAT Airways-a i izbacila vrhunsku izdrkotinu od advertajzing kampanje „U sigurnim ste rukama, JAT-ovi piloti među najboljima na svetu“. Nekoliko dana kasnije jedan od starijih kapetana javno je uspeo da delimično opere izrečenu glupost, ali kampanja i dalje živi.
Naravoučenije pomenutog primera kriminalno glupog novinarstva je jednostavna: Ne letite srcem i sa dobrim pilotima. Letite surfujući internetom u potrazi za najjeftinijim kartama jedino stranih prevoznika i budite uvereni, svi civilni piloti su isti. Ukoliko nisu, ukoliko postoje neki koji su bolji od drugih to je problem države koja im izdaje dozvole. Tačnije državne agencije koja za to i za sebe uzima nepristojno velike pare. Ali to je već druga tužna priča simptomatičnog srbovanja u moralno/monetarno neodgovornoj sferi.
Kapetan „Jat ervejza“ Vladimir Banjac juče ujutru prvi podigao „boing 737“ i krenuo put Tripolija po Srbe. Gde god je kriza – on leti!BEOGRAD – Jedinstven!Smiren, hrabar, ne puši, ne pije, lepo priča, igra tenis, svakodnevno trči po šest kilometara. A najbolje što radi je vožnja „boinga 737“, kojim je juče odleteo pravo u Libiju, da evakuiše Srbe. To je kapetan Vladimir Banjac 47, direktor Direkcije za letačke poslove u „Jat ervejzu“.- Do Tripolija će nam trebati dva sata i petnaest minuta, a nazad dva i dvadeset zbog vetra – kazao je Banjac pre nego što je podigao avion sa surčinske piste, dodajući da je to „let kao i svaki drugi“.On, međutim, nije kao i svaki drugi. U „Jatu“ kažu da u sve pilote imaju poverenja, „ali jedan je Banjac“.- On često leti u krizna područja. Bio je i u Tunisu. Uvek je smiren, hladne glave, hrabar, iznad svega – profesionalac. Molio sam ga da preuzme Direkciju – priča Vladimir Ognjenović, direktor „Jat ervejza“.A supruga Tamara Banjac, sa kojom kapetan ima dvoje dece, kaže za Kurir da su u braku 23 godine.- On je sportista. To mu daje smirenost. Navikao je da se bori u teškim situacijama. Igra tenis, svakog jutra trči po šest kilometara. Ne puši, ne pije, veliki je govornik. Voli da leti. Imamo ćerku od dvanaest i po godina, koja je na njega, uvek hoće da bude prva, i sina od devet, koji je rekao da neće da bude pilot, već bankar. Često nedostaje deci, ali ga obožavaju. Nikad dosad nismo strahovali za njega – ispričala je za Kurir Tamara.
AAladin
Jadan je Banjac. ;)
Petar Vojinovic
Verujem, naravno ovo nije ni u kom smislu bila kritika doticnog kapetana.
Covek deluje prilicno inteligentno u onoj izjavi.
Ljubisa Radjevic
Mozda se malo preteruje dovoljno je reci hrabar, stanje je tesko treba se usuditi otici tamo, nikad ne znas ko moze "roknuti" raketu…
Petar Vojinovic
Bas tako, nije posao pilota u cvilnoj avio-kompaniji da ide u takvu situaciju. Sa druge strane Dacic za danas najavio redovan let. Malo konfuzna situacija.
Biti preterano oprezan ili verovati da neki libijski ludak nece gadjati srpski avion.
Nije lako biti glavni i odgovorni i nadlezni u ovakvim situacijama.