BEG airport status
UPDATE: JAT-ovi piloti, ne samo najbolji na svetu već i heroji

UPDATE: JAT-ovi piloti, ne samo najbolji na svetu već i heroji

Ne mogu pouzdano tvrditi ali verujem da pojedini pripadnici 138. mešovite avijacijske transportne  eskadrile ViPVO sada listaju Kurir, savijaju se od smeha i onako pošalice radi žale što Tripoli International nije eskalirao u SAM hot LZ – aerodrom branjen protivavionskim raketama u nekoj vrsti ratnog stanja. Da li bi ATPL heroji mogli da urade jedan combat spiral descent? Ne ono kada ukucas par cifri  u FMS i preuzmeš odgovornu ulogu matematičara koji nadgleda. To je ono kad mu ga daš po većoj visini a iznad destinacije si, kada ga smotaš na ruke a IC rakete idu ka tebi. To je ono kada znaš da ideš u moguću smrt i ne smeš da odbiješ zadatak.

Šalu na stranu, jasno je da pomenuti kapetan Banjac nikada ne bi za sebe rekao da je heroj, čovek je na prepad bio žrtva nedostatka priče. Naime, kada nastupi nedostatak priče novinari (posebno pomenutog smeća od novina) pune stupce glupostima koje imaju najmanji zajednički sadržalac sa onim što se stvarno desilo. Tako je bilo i u ovom slučaju. Čovek ispade heroj zato što je leteo jedan sasvim normalan neredovni čarter let. U RTS-ovom prilogu jasno se vidi jedina konkretna stvar koju je kapetan imao kao komentar: „Taksivej je malo bio pun, bilo je haos na aerodromu.“

Komercijalni piloti Srbije imaju jedan od najsposobnijih i najsmislenijih sindikata koji je nekoliko puta dao sve od sebe da se uhvati u koštac sa religiozno retardiranim mejnstrim medijima Srbije. Pre koju godinu pokušali sa edukovanjem (neka vrsta esnafskog lobiranja) novinara, redovno izdaju saopštenja za javnost i komunikacija tokom bitnih događaja (štrajkovi i incidenti) im je prilično dobra.

Potom je na medijsku scenu došla diletantska grupa stranački postavljenih amatera u vidu rukovodstva JAT Airways-a i izbacila vrhunsku izdrkotinu od advertajzing kampanje „U sigurnim ste rukama, JAT-ovi piloti među najboljima na svetu“. Nekoliko dana kasnije jedan od starijih kapetana javno je uspeo da delimično opere izrečenu glupost, ali kampanja i dalje živi.

Naravoučenije pomenutog primera kriminalno glupog novinarstva je jednostavna: Ne letite srcem i sa dobrim pilotima. Letite surfujući internetom u potrazi za najjeftinijim kartama jedino stranih prevoznika i budite uvereni, svi civilni piloti su isti. Ukoliko nisu, ukoliko postoje neki koji su bolji od drugih to je problem države koja im izdaje dozvole. Tačnije državne agencije koja za to i za sebe uzima nepristojno velike pare. Ali to je već druga tužna priča simptomatičnog srbovanja u moralno/monetarno neodgovornoj sferi.

Kapetan „Jat ervejza“ Vladimir Banjac juče ujutru prvi podigao „boing 737“ i krenuo put Tripolija po Srbe. Gde god je kriza – on leti!BEOGRAD – Jedinstven!Smiren, hrabar, ne puši, ne pije, lepo priča, igra tenis, svakodnevno trči po šest kilometara. A najbolje što radi je vožnja „boinga 737“, kojim je juče odleteo pravo u Libiju, da evakuiše Srbe. To je kapetan Vladimir Banjac 47, direktor Direkcije za letačke poslove u „Jat ervejzu“.- Do Tripolija će nam trebati dva sata i petnaest minuta, a nazad dva i dvadeset zbog vetra – kazao je Banjac pre nego što je podigao avion sa surčinske piste, dodajući da je to „let kao i svaki drugi“.On, međutim, nije kao i svaki drugi. U „Jatu“ kažu da u sve pilote imaju poverenja, „ali jedan je Banjac“.- On često leti u krizna područja. Bio je i u Tunisu. Uvek je smiren, hladne glave, hrabar, iznad svega – profesionalac. Molio sam ga da preuzme Direkciju – priča Vladimir Ognjenović, direktor „Jat ervejza“.A supruga Tamara Banjac, sa kojom kapetan ima dvoje dece, kaže za Kurir da su u braku 23 godine.- On je sportista. To mu daje smirenost. Navikao je da se bori u teškim situacijama. Igra tenis, svakog jutra trči po šest kilometara. Ne puši, ne pije, veliki je govornik. Voli da leti. Imamo ćerku od dvanaest i po godina, koja je na njega, uvek hoće da bude prva, i sina od devet, koji je rekao da neće da bude pilot, već bankar. Često nedostaje deci, ali ga obožavaju. Nikad dosad nismo strahovali za njega – ispričala je za Kurir Tamara.

via Pilot heroj spasava Srbe! – Društvo | Kurir.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

AA

Jadan je Banjac. ;)

Odgovori
Pe

Verujem, naravno ovo nije ni u kom smislu bila kritika doticnog kapetana.
Covek deluje prilicno inteligentno u onoj izjavi.

Odgovori
Lj

Mozda se malo preteruje dovoljno je reci hrabar, stanje je tesko treba se usuditi otici tamo, nikad ne znas ko moze "roknuti" raketu…

Odgovori
Pe

Bas tako, nije posao pilota u cvilnoj avio-kompaniji da ide u takvu situaciju. Sa druge strane Dacic za danas najavio redovan let. Malo konfuzna situacija.
Biti preterano oprezan ili verovati da neki libijski ludak nece gadjati srpski avion.
Nije lako biti glavni i odgovorni i nadlezni u ovakvim situacijama.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Vladimir na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@dejanera Vec 2026 ce izaci SU75, koji ce biti hibridna otvorena arhitektura. Moze se prilagodjavati zadacima, pa moze biti jednosed, dvosed, daljinski upravljan (dron) ili upravljan vestackom inteligencijom. Na Rafal su bacene pare

27. Nov 2024.Pogledaj

Александар na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Французи и дан данас Алжир сматрају другом, јужном Француском. Ништа они нису изгубили од утицаја чак шта више, без њих се у том подручју ништа и не решава. А очигледно да то самим Арапима и одговара.

27. Nov 2024.Pogledaj