BEG airport status
Er Srbija zaposlila prvu ženu kapetana Prvi let sa kapetanom Vesnom Aleksić najavljen za sutra / Foto: Air Serbia

Er Srbija zaposlila prvu ženu kapetana

Vesna Aleksić postala je prva žena na poziciji kapetana u istoriji srpske nacionalne avio-kompanije, saopštila je Er Srbija (Air Serbia).

– Tridesetšestogodišnja pilotkinja pridružila se avio-kompaniji na poziciji kapetana na uskotrupnim avionima A319 i A320, ostvarivši svoj san iz detinjstva. Svoj prvi let na poziciji kapetana Er Srbije obaviće na letu JU826, u utorak, 27. decembra, od Beograda do Bejruta. – kažu u kompaniji.

Aleksić je svoju letačku karijeru počela 1999. godine na Akademiji u Vršcu, gde je stekla iskustvo na avionima Cesna 172, Cesna 310 i Pajper PA-34 Seneka. Nakon diplomiranja prešla je u Monetengro erlajns (Montenegro Airlines), gde je radila kao kopilot na avionu Foker 100, od 2007. do 2012. godine. Postala je kopilot na avionima A320 u floti Viz era (Wizz Air) 2012. godine, pre nego što je i napredovala na poziciju kapetana 2014. godine. Za to vreme živela je u Skoplju. Ima preko 5.000 sati naleta, sa više od 2.200 samostalnih sati na uskotrupnim „Airbus“ avionima, navode u Er Srbiji.

– Svetom avijacije fascinirana sam još od svog ranog detinjstva i uvek sam znala da ću postati pilot.Moj otac je bio vazduhoplovni inženjer, veoma je voleo avione i radio je za JAT, pa je njegov entuzijazam prešao i na mene. Proteklih 17 godina bilo je ispunjeno izazovima, ali i veoma korisno i izuzetno sam srećna što sam se pridružila Er Srbiji. Privilegija je biti prva žena na poziciji kapetana u Er Srbiji i nadam se da će to inspirisati više žena da potraže svoje mesto u civilnom vazduhoplovstvu. – izjavila je Vesna Aleksić navodeći da joj je jedno od nezaboravnih iskustava bio prvi noćni let iznad Beograda.

Aleksić je rođena u Beogradu, udata je i ima jedno dete.

– Naša kompanija poštuje rodnu ravnopravnost u svim aspektima svog poslovanja, uključujući i članove letačkih posada i izuzetno nam je zadovoljstvo da se našem timu pridružila prva žena na poziciji kapetana. Tokom godina postavljali smo standarde i unosili važne promene u mnogim oblastima i ponosni smo što smo deo ove nove prekretnice u istoriji ženske avijacije u Srbiji. – izjavio je generalni direktor Er Srbije, Dane Kondić.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

mt

Свака част. Било је крајње време.

Odgovori
Ra

Svaka cast iskusnoj Vesni Aleksic u pilotiranju. Sada prvom Kapetanu A320 u istoriji Er Srbije. Siguran sam da je cela Vasa kompanija veoma po nosna na Vas. Zaista velicanstveno. Jos jedna tajna jeste u Vama. Imate ime i prezime u svetu cuvene Vesne stjuardese i pilota akrobate Aleksica. Oboje upisanih u anale civilne avijacije. Vi ste dolaskom u Er Srbiju vec se pridruzili istoriji. Na mojim putovanjima za Sydney, mozda budem imao cast da letim jednom od Erbasa Er Srbije na delu leta do Abu Dhabi pod vasom komandom. To bi obogatilo moja putovanja avionima u zadnjih pedeset godina. Veoma mi je drago sto ste preuzeli komande Kapetana u vreme Daneta Kondica. Radili smo u istoj kompaniji, Qantas Airways – u. Spostovanjem,
Rodney Marinkovic
Home of Qantasville II. Kraljevo + Sydney

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

27. Nov 2024.Pogledaj

ikim na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksa, nema problema. Ako je trpanje ako se nešto prokomentariše jednom u šest meseci, ili godinu dana, neću raditi ni to. Gospodina mehaničara sam znao lično, porodice su nam bile kućni prijatelji, na žalost je pokojni, nije umeo ništa da uradi ni na svom, ni na bilo kom drugom autu, osim na par kamiona za…

27. Nov 2024.Pogledaj

Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Ne ometa se to lako a i Francuzi imaju sopstvenih interesa po tom svetu pa su i ovaj mir dogovorili sa Libanom kojeg koliko toliko štite. Nije sve to crno belo.

27. Nov 2024.Pogledaj

алекса na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

ikim - "vojnog mehaničara, koji je umeo da odradi generalku na motoru TAM-150, ali je morao da zove svog kolegu da mu rešava mehaničke probleme na Zastavi 101 (pričam o 80-tim godinama prošlog veka). Jebeš takvog mehanničara" Са овим си рекао све о свом знању. Ништа не знаш, а волиш да се трпаш. Свака ти…

27. Nov 2024.Pogledaj

max na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Jako ovisno što smatrate pod "hipersonična rakete". Mnoge balističke rakete lete hipsersonično još od 1950tih, slično kao današnje ruske kojim se toliko hvale a zapravo ima samo brzinu. Ali još nitko nije uspio napraviti "pravu" hipersoničnu raketu, koja bi osim brzine >mach5 trebala biti potpuno upravljiva, postići visinu, koristiti hipsersonični motor (tipa scramjet), preciznost, stealth…

27. Nov 2024.Pogledaj