BEG airport status
Nezavisni sindikat „Nikole Tesle“: Rok za pregovore o ugovorima do petka – posle toga generalni štrajk Štrajk radnika beogradskog aerodroma moguć početkom marta / Foto: Tango Six

Nezavisni sindikat „Nikole Tesle“: Rok za pregovore o ugovorima do petka – posle toga generalni štrajk

Nezavisni sindikat Aerodroma Nikola Tesla doneo je odluku o stupanju u generalni štrajk ukoliko nadležni do petka ne počnu pregovore sa njima o zapošljavanju radnika beogradske vazdušne luke na neodređeno vreme, potvrdio je Dejan Popović u ime ovog sindikata za Tango Six.

Očekuju se pregovori sa predstavnicima uprave aerodroma, ministarkom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Zoranom Mihajlović, premijerom, Aleksandrom Vučićem, i predsednikom države, Tomislavom Nikolićem.

– U slučaju da se oni ne oglase do petka mi ćemo na osnovu Zakona o strateškom preduzeću formalno da donesemo odluku. Imamo obavezu da deset dana unapred najavimo štrajk. To ne znači da u tom periodu nećemo nekoliko puta najaviti i štrajkove upozorenja u trajanju od jednog sata koji se najavljuju 24 sata ranije. – dodao je Popović.

Prema njegovim rečima štrajkovi će trajati do ispunjenja uslova uz poštovanje minimuma rada, o čemu će se nakanadno odlučiti:

– Minimum rada se u skladu sa zakonom dogovara sa poslodavcem i usklađuje se sa kolektivnim ugovorom. Primera radi, ako imamo deset letova u isto vreme, tri ćemo da opslužimo, sedam nećemo. Ali o tom procentu dogovorićemo se naknadno jer zakonom ništa nije precizno definisano. Štrajk upozorenja podrazumeva totalnu obustavu rada, a kod generalnog štrajka moramo da poštujemo zakon jer je to drastično smanjenje obima poslovanja. –

051716-aerodrom-07-
„Iskreno se nadam da nijedan od sindikata neće podleći pritiscima – mi sigurno nećemo.“/ Foto: Media Centar

Popović dodaje da je bez obzira na odluke ostalih „moguće i da samo jedan sindikat stupi u štrajk“, ali da bi on imao smisla tek kada bi se uključila polovina radnika:

– Svakako ćemo pokušati da animiramo više od 50% sindikalno organizovanih. To znači da nam je potreban još makar jedan sindikat, recimo „Zajedno“ koji ima veliki broj članova, kako bismo mogli da realizujemo odluku jer ne bi imalo svrhe da samo petina Aerodroma štrajkuje. Iskreno se nadam da nijedan od sindikata neće podleći pritiscima – mi sigurno nećemo. –

051716-aerodrom-05-
„Još uvek nismo doneli odluku o štrajku, ali ostajemo pri svojim zahtevima“ / Foto: Medija Centar

Vesna Vilotić u ime sindikata „Zajedno“ za Tango Six navodi da u ovom sindikatu još uvek nije doneta odluka o štrajku, ali da i dalje ostaju pri zahtevima koje su protekle nedelje uputili nadležnima.

– Čekamo odgovor Ministarstva saobraćaja, potpredsednice Vlade, Zorane Mihajlović, premijera. Mi jesmo dali rok od pet dana, ali bili su praznici tako da ćemo sačekati do petka. Nakon toga ćemo sa ostalim sindikatima da se dogovorimo o sledećim postupcima. –

Ovakva rekacija dolazi nakon prošlonedeljnog protesta svih reprezentativnih sidnikata „Nikole Tesle“ i odgovora koji je tim povodom uputio v.d. generalnog direktora beogradskog aerodroma, Saša Vlaisavljević. U njemu se navodi da saglasnost za zapošljavanje na neodređeno vreme nije dala Vladina Komisija, a da je ugovore na određeno predložilo Ministarstvom za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja.

– S obzirom na zahtev koji je ANT podneo 4. januara 2017. godine, Komisija nije dala saglasnost za prijem u radni odnos na neodređeno vreme 200 zaposlenih na određeno vreme. O navedenom su obavljene usmene konsultacije sa Ministarstvom za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja koje je predlagalo da se izvršioci ponovo angažuju preko agencije ili da im se da ugovor o privremenim i povremenim poslovima, što predstavlja rad bez zasnivanja radnog odnosa. – navodi se u dopisu i ističe da je zaključivanje ugovora o radu na određeno vreme bio „jedini način da zaposleni ostanu u radnom odnosu“.

Podsetimo, krajem prošle godine dogovoreno je da će oko 600 radnika beogradskog aerodroma koji su u prethodne dve godine imali ugovora na određeno vreme sada dobiti ugovore za stalno. Zaposleni su podeljeni u tri grupe i bilo je predviđeno da svaka od njih ugovore potpiše sukcesivno – tokom januara, februara i marta.

Nakon prve grupe od 200 radnika koja je primljena za stalno, drugoj grupi su na potpisivanje dati ugovori kojima se zaposlenje na Aerodromu garantuje do dolaska koncesionara. Reprezentatitvni sindikati tražili su od v.d. generalnog direktora aerodroma, Saše Vlaisavljevića da obrazloži sporni član 1:

– U prvom članu ugovora stoji: Zaposleni zasniva radni odnos na određeno vreme za rad na projektu za strateški razvoj Aerodroma „Nikola Tesla“ izborom privatnog partnera  sa elementima koncesije radi nesmetane realizacije projekta odobrenog od strane Vlade Republike Srbije zaključkom […] od 9. februara 2017. godine. Zaposleni zasniva radni odnos na određeno vreme, počev od 13. februara, a najduže do završetka projekta iz stava jedan ovog člana. –  navodi Vesna Vilotić u ime sindikata „Zajedno“.

Pre objašnjenja spornog člana uprava beogradskog aerodroma poslala je dopis u kome je navela da „pokušavaju da reše ono što niko pre toga nije ni pokušao“ i podsetila da preduzeće zapošljava samo uz saglasnost Vladine Komisije:

– U poslednje dve godine Vlada Republike Srbije dala je saglasnost za zasnivanje radnog odnosa na aerodromu za preko 600 ljudi koji su radili preko omladinskih zadruga 15 ili 20 godina bez prava na godišnji odmor, regres, topli obrok, pravo na bolovanje, na zaštitu za negu deteta, bez prava na kreditno zaduženje, pravo na slobodan dan zbog obeležavanja slave. Dakle, rešavamo ono što niko pre toga nije ni pokušao da reši gotovo dva desetljeća u korist naših zaposlenih. Početkom ove godine Vlada Republike Srbije je dala saglasnost da 200 zaposlenih koji su bili angažovani na određeno vreme dobiju ugovore o radu na neodređeno vreme. Zahtev sindikata je da pored navedenih 200 još 400 zaposlenih dobiju ugovore na neodređeno vreme. –

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Da

a sta ce biti sa omladincima?

Odgovori
sl

Koja drzava jos u svetu tera ljude od 50-i-kusur godina da rade jedan od najodgovornijih poslova u vazduhoplovstvu kao radnici studentskih zadruga, agencija za zaposljavanje mladih i slicno?!
Da ne zaboravimo samo ko su vlasnici tih istih zadruga i agencija, tj iz kojih stranaka…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Dejanera Zapravo je procena da u nekoj tacki u buducnosti nece biti potreban fizicki covek u letelici, ali nije rec o kratkom periodu, pre kroz 50 godina i vise, a to razlika kao od 1945 do 2000, od Me 262 do F-22...

27. Nov 2024.Pogledaj

ikim na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Ma, meni je interesantno kako da niko ne spomene završnu obradu kod ovog polovnog Grčkog na prvoj slici? :) Što se tiče toga kako su dobro Hrvati prošli, ne bih se ja tako zaletao. Već sada Zare igra, a igraće još više kako godine idu. Što se naše kupovine Rafala tiče, mene mnogo više zanima…

27. Nov 2024.Pogledaj

Niko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Iskreno arapi su glupi koliko su teski. Kupuju od francuza avione od istih onih koji su ih do koliko jucer ubijali gnjavili i koji mrze arape i muslimane u tom dijelu svijeta. Francuzi jos nisu prebolili Maroko Alzir...itd i nije im zao za masakre koje su tamo ucinili. Ako arapi napadnu Izrael ili ih nato…

26. Nov 2024.Pogledaj