BEG airport status
Stari Novi Kengur sa Krilima – Virgin Australia

Stari Novi Kengur sa Krilima – Virgin Australia

Od samog početka, ljubitelji komercijalne avijacije nagađali su kako će se zvati novi poslovni poduhvat Richarda Bransona u Australiji. Međutim, veoma uspešni poslovni poduhvat Branson započinje sa Virgin Blue Airlines 2000. godine. Posle bankrota Ansett Australia, tada drugog po veličini australijskog avio-prevoznika, nastaje velika praznina na veoma popularnom tržištu Južnog Pacifika.

Virgin Blue je imao odličan nastup na australijskom tržištu, pre svega zbog kampanja i koncepta koji su godinama unazad bili odlika Virgin Atlantic Airwaysa, prve avio-kompanije Sir Richarda Bransona. Međutim, za razliku od Virgin Atlantica, Branson se odlučio da iskoristi provereni recept Southwest Airlinesa i Ryanaira, i da po prvi put agresivno napadne Qantas, na način na koji Ansett Australia nije nikada mogao. Sama poslovna strategija Virgin Blue-a, naterala je čelnike Qantasa da osnuju svoju nisko-budžetnu avio-kompaniju JetStar Airways, koja je takođe uspešno startovala u Australiji.

Jačanju pozicije Virgin Blue-a, svakako je doprinela činjenica da su mnogi avio-prevoznici koji su sarađivali sa Ansettom, počeli saradnju sa Qantasom (članicom Oneworld alijanse). Tako, United Airlines (jedan od osnivača Star Alliance) započinje codesharing sa Virgin Blueom. Usledilo je isto partnerstvo sa Emiratesom, Hawaiian Airlinesom i Malaysia Airlinesom. 2010. godine, Air New Zealand i Etihad Airways postaju novi partneri Virgin Bluea i time jača svoju poziciju na Australijskom tržištu.

Dolaskom bivšeg CEO-a Qantas Airwaysa, Johna Borghettija, počele su spekulacije, o mogućem ujedinjeju operacija Virgin Blue Airlines i V Australia. Mediji su spekulisali o eventualnom ujedinjeju avio-kompanija u jednu, veću, koja će posle 11 godina moći da ravnopravno parira Qantasu. Izbor Borghettija nije slučajan, jer je pomenuti stručnjak upravo doveden iz razloga da se formira jači brand i kompanija. Međutim, za sada, Virgin Australia predstavlja samo rebranding Virgin Bluea, dok će V Australia leteti kao ćerka avio-kompanija. Veliki deo osoblja je zamenjen Qantasovim kadrom koji došao u paketu zajedno sa svojim novim direktorom.

V Australia, propraćena odličnim marketingom, je takođe postala popularna među putnicima. Tako je 2006. godine objavljen konkurs u kojem će se razmatrati ime nove kompanije Virgin Groupe (među ponuđenima je bio između ostalih i Virgin Australia). Tako je 2007. godine rođena V Australia, prvi domaći konkurent Qantasu na transpacifičkim letovima. V Australia je bila osmišljena po modelu Virgin Atlantica, i iste godine, prvi avion na liniji Sidnej-Los Anđeles. Danas, V Australia povezuje Australiju sa pet interkontinentalih destinacija sa pet Boeinga 777-300ER.

Rezultat je više nego očigledan. Formiranjem Virgin Australia, Virgin Grupa je od svoje najveće avio-kompanije u svom konzorcijumu sa flotom od čak 79 aviona koji lete ka 31 destinacijom, napravila mnogo jak brand. Najava novog branda je došla sa novim avionima – Airbusom A330-200 (namenjen letovima od obale do obale u australijskom domaćem saobraćaju) i Boeingom 737-800. Pored navedenih tipova aviona, Virgin Australia raspolaže i sa Boeingom 737-700 i Embraerima E-190 i E-170. Na lageru su još 61 avion, svih pomenutih tipova.

Pre promene imena u Virgin Australia, Virgin Blue započinje kampanju rebrandinga novim uniformama. Nova, poboljšana usluga je samo deo recepta koji Branson planira da upotrebi kako uspešno preuzeo putnike Qantas Airwaysa.

Sledeće što se očekuje je naravno ujedinjenje svih brandova Virgin Blue Holdings (Virgin Australia, V Australia, Pacific Blue i Polynesian Blue) u Virgin Australia. Naime, pomenute kompanije su deo zajedničkih ulaganja mnogih kompanija u saradnji sa Virgin Groupom, međutim, teško da će to sprečiti Richarda Bransona u svojim planovima.

Kreativni direktor Virgin Australia, Hans Hulsbosch, navodi da je svaki element novog branda u skladu sa vizijom novog direktora što će učiniti Virgin Australia pametnijim, modernijim iskustvom, u kome će putnici više uživati.

“Televizijska reklama poručuje da, po prvi put, australijska avio-industrija ima originalnu alternativu. Saslušali smo šta putnici danas žele – i stvorili pravu vrstu iskustva”, napominje Hulsboch. Nama samo preostaje da se nadamo da će Jat Airways doživeti istu vrstu vaskrsnuća kao australijska avio-kompanija i podariti nam slično iskustvo. Do tada, uživajte u reklami Virgin Australia.

http://youtu.be/F1CuemkrzFQ

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Petrovic Dusan i Max U tome i jeste problem, sto poredite ICBM i druge rakete koje lete brzinom od M5 i brze sa novim hipersonicnim oruzjem. Razlika je u tome sto novo hipersonicno oruzje koristi aerodinamicna svojstva sto raketama prilikom povrarka atmosferu omogucava vodjeno manevrisanje. A ICBM i druge balisticke rakete imaju balisticku putanju kosog…

27. Nov 2024.Pogledaj

radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

27. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

27. Nov 2024.Pogledaj