BEG airport status
Intervju Sa Francuskim Alpha Jet Pilotima

Intervju Sa Francuskim Alpha Jet Pilotima

Francusko ratno vazduhoplovstvo poslalo je dva Alpha Jet-a na prošlonedeljni međunarodni aeromiting Varaždin 2011. Trejneri su sleteli na LDVA u petak IFR rutom koja ih je vodila preko Švajcarske, Austrije i Slovenije do Zagrebačkog VOR-a. Zatim su do Varaždina stigli VFR-om. Posada je brojala četvoro ljudi – dva pilota i dva tehničara.

U priči sa vojnim atašeom francuske ambasade u Zagrebu uverio sam se u prilično liberalno razmišljanje francuske vojske vezano za gostovanja njihovih aviona na stranim, posebno Balkanskim priredbama. Prisustvo Alpha Jet-ova dosta je značilo organizatorima CIAV-a makar samo na stajanci. Naime, avioni nisu učestvovali u letačkom programu i obrazloženje za to je bilo prilično nekomplikovano: piloti nisu bili kvalifikovani demo piloti već aktivni instruktori 22. Eskadrile kojima je dnevni posao obuka kadeta i DACT. Prilično jasan operativni standard koji korene verovatno ima u ozbiljnom shvatanju bezbednosti letenja. Prikaze manevarskih mogućnosti prilagođene laičkoj publici rade profesionalci kojima je to dodatno usmerenje i manje-više stalni posao.

U intervjuu koji sam uradio sa dvojicom pilota možete saznati ponešto o njihovim karijerama i željama za napredovanje, nešto o samom avionu, kao i svedočanstvo o višenamenskoj ulozi novih vojnih aviona iz perspektive francuskog ratnog vazduhoplovstva kroz primer Rafala.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj