BEG airport status
Indonezija nabavlja Su-35, plaća 50 procenata u robi, 35 procenata u ofset aranžmanu Indonezija će biti treći korisnik Su-35. Rusija je do sada naručila 98 aviona, NR Kina 24 / Foto: Žarko Skoko

Indonezija nabavlja Su-35, plaća 50 procenata u robi, 35 procenata u ofset aranžmanu

Iako se potpisivanje ugovora očekuje tek krajem ove godine, već sada se sa sigurnošću može reći da će Indonezija postati drugi strani korisnik ruskog višenamenskog borbenog aviona Su-35. Pre tri dana u Džakarti je održana konferencija za novinare na kojoj su indonezijski ministar odbrane Rajamizard Rajakada i ministar trgovine Enghargiasto Lukita izjavili da je rusko-indonezijski sporazum o uslovima kupovine 11 Su-35 potpisan 10. avgusta. Ranije je ruska kompanija ’’Rosteh’’ saopštila da su dve strane još 4. avgusta potpisale memorandum koji se tiče ovog posla.

Prema sporazumu, cena kupovine 11 borbenih aviona Su-35 iznosi 1,14 milijardu dolara od čega će polovina sume biti pokrivena isporukom indonezijske robe. Od preostale sume 35 procenata (oko 400 miliona dolara) će biti obezbeđeno kroz ofset program a samo 170 miliona će biti keš. Ofset još uvek nije definisan ali će najverovatnije biti baziran na transferu ruske tehnologije radi podrške lokalnog održavanja, popravke i remonta aviona. Ovaj posao bi trebalo da obavlja indonezijska državna kompanija PT Dirgantara.

Dve države dogovorile su se da ruska državna korporacija ’’Rosteh’’ i indonezijska državna trgovinska kompanija PT. Perusahaan Perdagangan Indonesia (PPI) budu zaduženi za realizaciju dela sporazuma koji se odnosi na isporuku robe gde će ruska korporacija nabaviti robu od indonezijske kompanije koja će imati ulogu državnog posrednika. Nakon potpisivanja sporazuma o isporuci robe i ofset programu biće potpisan i konačni ugovor a prvi avioni trebalo bi da budu isporučeni 2019.

Spisak robe kojom će biti plaćeni avioni još uvek nije utvrđen ali je ranije bilo saopšteno da je indonežanska strana predlagala sirovu naftu i naftne derivate, kafu i proizvode od kafe, kakao i njegove proizvode, tekstil, čaj, obuću, prerađenu ribu, začine, kopra, palmino ulje, nameštaj, plastiku i proizvode od plastike, smolu, gumu i gumene proizvode, papir, proizvode odbrambene industrije. Radi odabira robe ’’Rosteh’’ i PPI će formirati zajedničku radnu grupu a pri tom će ruska korporacija imati pravo da odabere proizvođače kako bi se dobili indonezijski izvozni proizvodi koji imaju visoku konkurentnost.

Za Indoneziju će verovatno biti postignut dobar sporazum jer, i pored toga što će jedinična cena aviona biti oko 104 miliona dolara (povećanje u odnosu na Kineze koji su platili oko 84 miliona po avionu), ukupna suma će biti plaćena u gotovom samo 170 miliona dolara dok će ostalo činiti roba i ofset. Naravno tu robu država će morati da plati proizvođačima ali u domaćoj valuti čime će se izbeći iznošenje deviza iz zemlje. Što se tiče visoke cene treba uzeti u obzir i to da još uvek nema detalja o nabavci naoružanja, rezervnih delova, zemaljske i druge opreme koja ide uz avione.

Indonezija je i ranije kupovala ruske borbene avione, takođe Suhoje. 2003. godine su naručena dva lovca Su-27SK i dva višenamenska Su-30MK koji su zajedno sa dva helikoptera Mi-35P koštali oko 197 miliona dolara a način plaćanja je uključivao i barter aranžman. Potom su 2008. godine za oko 350 miliona dolara naručena tri Su-27SKM i tri Su-30MK2 da bi 2012. bilo naručeno još 6 Su-30MK2 za 470 miliona dolara. Svih 16 Su-27 i 30 se nalaze u sastavu 11. eskadrile, 5. avijacijskog puka u vazduhoplovnoj bazi Sultan Hasanudin, Makasar, Sulavesi.

Su-35 je odabran kao zamena za američke lake lovce F-5E i F ’’Tiger II’’ koje koristi 14. eskadrila u bazi Isvahjudi, Madiun, Java. U sastavu ove eskadrile se danas nalazi 8 jednoseda F-5E i tri dvoseda F-5F a smatra se da  su operativna samo dva F-5. Smatra se da će novi Su-35 ipak ući u 11. eskadrilu koja će svoje Su-27 i 30 proslediti 14. eskadrili. Uvođenjem Su-35 doći će do značajnog povećanja sposobnosti RV Indonezije ne samo zato što će to biti avion koji ima dobar radar, elektroniku i naoružanje već i veliki dolet i borbeni radijus što je veoma bitno za Indoneziju koja ima veliku teritoriju, posebno akvatoriju.





[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Jo

Hmm…dobar dil-170 milki za nove avione. A naši stelt polovnjaci…

Odgovori
Pe

način isplate podseća na sankcije. 50% u robi. rusi su očajni za prodajom

Odgovori
Mi

to je normalna star, obično se naziva ofset. Dogovor da država kupac ili pobije dio proizvodnje ili u slučalu manje razvijenih država obaveza da se kupi roba. Hrvatskoj su Šveđani nudili ofset 100 posto, konkretno za brodogradnju. Rusi su nudili 120 posto za migove 29. Državi koja prodaje avione, je više manje svejedno, oni moraju te stvari od nekog kupiti, a država kupac je sretna jer može saposliti svoje ljude i na taj način ublažiti financijski udar.

ZZ

@Petar
Nije tante za kukuriku
Kada drzave sklapaju poslove to je cesta praksa. Mi smo JAT-ove 737-ice placali prsutama navodno i Jugicima. Od Kubanaca smo dobijali secer za dalekovode.
U doba socijalizma bilo je nesto sto se zvalo klirinskiki dug, dug istocnih zemalja u US$ ekvivalentnim parama. Prebijanja po toj liniji jos nisu gotova,

Me

“ čime će se izbeći iznošenje deviza iz zemlje“???
Ovakva izjava u 21. stoljeću?

Odgovori
Ž

Није то буквално изношење девиза из земље већ ће Индонезија сачувати девизе а робу којом су купљени авиони, својим произвођачима платити наравно у домаћој валути.

Du

Odlican tekst! Strasan avion, kako bih ovi avioni tek nama bili odlicni za ovo nase (citaj poluraspalo) ratno vazduhoplovstvo. Ovo moze biti poucna lekcija za ove nase nesposobne politicare! U tekstu stoji da ce isplata u kesu biti samo 170 miliona, a mi pominjemo cifru od 185 miliona za modernizaciju i remont Migova. Po mom skromnom misljenju i nama bi slican ugovor bio i vise nego fantastican, jer bih i mi mogli dosta toga da damo u robi. Sta reci? Bravo za politicare u Indoneziji, dovoljan primer da nacini za opremanje ratnog vazduhoplovstva postoje

Odgovori
Dr

@Dusan
Aranzman je 1.14 milijardi.
Tako da je Srbija htela takav aranzman,za koji pare nikada nece imati,morala bi proizvodjacima svega sto ide u razmeni platiti maloprodajnu cenu. Nema nista dzaba. Sve se placa. Kao i ovi avioni i paprike,krompir…sve kosta.

De

Nisam znao da je moglo i na ovakav nacin kupiti avione.

Nista onda dat cu prijedlog Makedonskoj vladi da naruci od ovih aviona, 1/3 neka plati ostalo neka him doplati u robi (paprike, paradijz i lubenice :D :)))) A moze i doplata u breskvama :D

Odgovori
Ž

Македонија је 2001. добар део авиона Су-25, хеликоптера Ми-8 и 24 платила робом.

Вијетнам је своја прва 4 Су-30МК2 платила 70 посто у смрзнутим пилићима.

Ba

JAT je dobar deo cene DC-10 platio robom, mislim da je glavna bila šunka.

Dj

To „dobar deo“ je deo urbanog mita. Za razliku od današnjice tada smo imali mašinsku industriju i Prvu petoletku.

Ni

I kavurma je tih godina drzala dobru cenu, pa se JAT pokrio za 737 LOL

mi

Koju robu bismo mi mogli ponuditi Rusima po sistemu pola roba pola novac za SU30SM nekih 12 komada i6 jak130 za pocetak.

Odgovori
IS

Moze n.p.r. u municiji, ali tu ima problem nece nasi da rade bez zarade, posto je drzavna kesa prazna, a proizvodnja nece pod subvencijama u posao.Sistem iz supljeg u prazno ne funkcionise kod nas kad je u pitanju guzica koja je na drzavnom budzetu.Onda ne postoji vise dobro.Samo ne treba nam SU-35, vec JAK-130 eskadrila i pod obavezno jos koji Mil-171, i eventualno 6 kom Mil-35.

Б

Фиат 500Л. ?

IS

Kad tako gledas moze i autobuse iz Ikarbusa…..

Jo

Kada vidim kakve je sve ugovore moguce napraviti sa rujamo dodje mi da placem,sta mi cekamo!? Siguran sam da je moguce napraviti slican ugovor. Mi zbog svog koketiranja sa Rusijom imamo mnogo stete i dve potencijalne koristi prva je njihov glas u savetu bezbednosti koji mnogo znaci zbog KiM i RS,druga je prilika da modernizujemo vojsku samo tako za male pare,sto je na zapadu nemoguce,mi mozemo sad da napravimo ugovor sa njima npr.vredan jednu milijardu za recimo 14-16 mig35 da avioni stizu od 2022 recimo a da mi narednih 10 g.placamo 50 mil.godisnje plus duplo u robi narednih 5 g. Znaci otplata 10g.u novcu i 5g.u robi,ovakvi ugovori su sa njima vise nego izvodljivi,argumente nemamo ne smemo i sl. ne prihvatam. Ja nisam za okretanje ledja Rusiji nikako,samo mi se cini da ne koristimo bliskost sa njima na pravi nacin,ono sto mozemo da dobijemo kad im vec ne uvodimo sankcije i ne distanciramo se od njih ne znamo (ili necemo) da uzmemo.

Odgovori
ni

Steta sto Srbija nije u tako dobrim odnosima sa Rusijom kao Indonezeja. Imali bi smo i S400, Tor, Bukm3 i Konkurs, i t90m i mig 35 i su35 i ko zna sta sve ne, pa bi onda pravili vojne parade kvartalno da nam se komsiluk istraumira, a ovako dobijamo iste one avione sto nam ih poobarase 1999., samo sada jos starije, onda su bili 10 godina stari, a sad su 30. Al’ se nasi stratezi verovatno drze one narodne mudrosti „bez starca nema udarca“ ovde se misli i na ljudstvo i na opremu. Ja ipak mislim da bi za odbranu zemlje tih 180 milki bilo bolje uloziti u bolnice, skole i privredu jes’ da to ne moze na paradu, ali ima funkciju u realnom svetu 21. veka.

Odgovori
Ni

@nix
Da je bilo pameti, Srbija bi imala i ratnu mornaricu, a ti se setio za Tor i Buk.

ni

@Nikola
mudro zboris brate Nikola, npr. po novoustrojenom trendu nosac aviona mogao bi se prikladno zvati Dusan Silni (nadam se da ime nije zauzeto u nekom podkalibru?) eto neka to bude moj skromni predlog.

A

@nix
Србија би то имала да има пара а не боље односе са Русијом. Ја не знам да су сем нама дали некоме авионе за џ. Људи упорно хоће бесплатно да добију чудеса од опреме.

ni

@Aпок kako za dz valjda 185 miliona da bi avioni bili funkcionalni i da ne zavrse za godinu dana u muzeju gore i delom kao lim za pecenje paprika. A Indonezani za 170 milki dobise savremene, ozbiljne avione. Eto nije stvar u novcu, vec u tretmanu i losem progovaranju posla. Prosto Rusi ne shvataju Srbiju ozbiljnom drzavom (i u pravu su) tako je i tretiraju. A Srbija ako hoce da je smatraju ozbiljnom mora na tome da poradi jako mnogo i onda za 20-30 godina mozda dodje u poziciju kao Indonezija ili Egipat… Izvinjavam se na budjenju.

St

Zasto mi ne kupimo ovakve avione? Bolje ovo pa i da placamo u robi nego poluraspale Mig29 koji su stari 30+ godina. I da platimo tih 185 mil za modernizovanje to je novac bacen u vetar jer ce za 2-3 god opet ti migovi biti pokvareni. Staro je to. A mig29 je poznat da ga je tesko odrzavati.

Odgovori
Du

@Dragan Bg
Slazem se sa vama da je 1,14 milijardi za nasu drzavu naucna fantastika, ali moramo da budemo i realni pa reci da je ratno vazduhoplovstvo neophodno u svakoj vojsci. Novi avioni iste generacije zapadnog porekla nisu uopste jeftiniji, nego cak i skuplji. Postoje razliciti aranzmani na vise godina, a i mi pricamo o 11 aviona, sto nije cak ni kompletna eskadrila, pa se postavlja pitanje koliko aviona da se kupi, jer je cak i 11 aviona vrlo malo za neki ozbiljniji sukob? Po mom misljenju 11 aviona je sasvim optimalan broj za Airpolising i nista vise. Realnost je da nam isticu resursi za Migove 29 i da vrlo brzo mozemo ostati bez kvalitetnih aviona ( Orao i MiG 21 ne racunam za ozbiljne avione u ovom vremenu). Nesto se mora uraditi po tom pitanju, a novo je ipak novo i cak mnogo savremeno. Bolje ovih 11 nego duplo vise zastarelih Migova 29

Odgovori
Go

Ja neznam sta ljudi misle i mastaju ali cu biti veoma subjektivan i napisati svoje misljenje za potrebe RV i PVO vojske Srbije:

Poceti sa koriscenjem 14 Laste za osnovnu obuku i sto pre krenuti u obuku pilota i tehnickog kadra.
Od 2019 uci u nabavku jos 3 Mi 17 V5 kao transporti helikopter + 1 za protivpozarne svrhe. Od 9 narucenih H145M bih kompletirao sa 2 komada H135 sa termovizijskim kamerama za prvu pomoc i spasavanje, a onda uci u nabavku 20 malih H125M kao jurisnu varijantu kako bi jednog dana zamenili stare Gazele do 2030g.
Vec 2020g. uci u nabavku 12 Jak-130 za naprednu obuku i prelaz na LA, posle toga uci u nabavku 6 Mig-35D za LA i Airpolicing od 2025g.
Na kraju nabaviti 2 transportna Ilusina 112V od 2025g. i zameniti nase stare An-26.

Sto se PVO sistema tice:
Okosnica za sredni domet bi bila 4 Buka M2, njih bi stitili 10 Pancir-S1, a iste bih koristio za bespilotne letilice i borbu na nizim visinama, sve ovo bih kompletirao sa 12 vozila Tor-M2 E za vazdusnu odbranu na kratkom i srednjem dometu, posebno za borbu protih jurisnih helikoptera i itd.

Sve ovo bih zacinio sa dva radarska sistema Voronezh-M/DM jedan na Avali a drugi na Kopaoniku.

Svi koji vole RV i PVO republike Srbije, a misle da gresim kad je rec o minimumu bezbednosti, neka ostave pametniji komentar :-)

Veliki pozdrav za sve na forumu.

Odgovori
Jo

Na sve to uporedo :
Zaustavitipropadanje i spasiti šta je ostalo od struke i proizvodnje ,

početi obnovu istih sa namerom da se proizvodnja što više zaokruži
pri tome glavna trba da bude bezbednost zemlje a nakon toga tržišna isplativost (čuveno Skupo je to) ,

prirodan tok uz navedeno je i unapređenje znanja i tehnologija i tehnike.

Zbog toga sam i za modernizaciju domaćih aviona i helikoptera ma kako ljudi struke bili u pravu da je zakasnila i nedovoljna za sam RV jer njeni benefiti za vojsku i državu će doći vrlo brzo.

ko

nema zamerki, ali je mnogo skupo, mislim licno da zapadni sistemi adekvatniji za malu zemlju kao sto
je nasa. tendencija u razvoju PVO su tkz modularni sistemi nabavite raketu, a ostalo birajte po svom
ukusu, ili PVO sistemi bazirani na raketama v-v poput
izraelskog Spydera, kupite Gripena i izaberete
izraelske rakete i offset sami po licenci proizvedete
rakete Derbi i Piton 4/5, domet raketa je isti, cena
za izraelske sisteme mnogo niza, slicno je i nemacka
raketa Iris ili juznoafricka DART B, DART A je u opciji Gripena i za njih i Brazil, Rusi se ponasaju na stari
nacin i nemogu na trziste EU, sa deuge strane Rusija
je pod sankcijama, pa kupite, a nemogu da isporuce

mi

Ja bih 12 visenamenskih su30 ili mig35 i 6 komada yak130 sto bi bilo dovoljno zd obuku pilota do 2020g. Kasnije bih narucio jos 4 kom. yak130 do 2030g. 6 kom. mi28 ili k52. Uz jos 3komada mi171, 5komada H145. 4 diviziona Antej2500, Buk m2, Tor m2, Pancir s1 ili Tunguska. Placanje pola na kredit i u robi , jedan deo u kesu.

Odgovori
Se

Nije da nemamo priliku za vrhunske poslove sa Ruskom armijom, već smo bušni sa svih strana, gomilom marioneta i svim mogućim agenturama na svim nivoima. To Rusi još bolje znaju od nas samih.
Posao sa Rusima ?
Pa recimo da umesto jabuka, pilića i pasulja, odradimo vojnu infrastrukturu u Siriji nakon sukoba, isto onako kako su nas ameri oduvali iz Iraka.
Imamo li mi te pare ?
Pa recimo da je u opticaju 5 do 12 milijardi €, iz našeg platnog sistema.
To je 50 do 120 ovih stotkica +/-20% zavisno od dila koji napravimo.
Ja znam da imamo zeleno svetlo za tako nešto iz vrha Ruske vojske.
Ali kada jedna država godinama tamo šalje tadiće, šutanovce i ponoše, i Ruska ljubav ka nama i strpljenje nisu bezgranični.
Kada se namenska otvori za privatne investitore, biće to dobar tajming za poslove, a do tada, neki rade, neki ne znaju gde su i šta se dešava oko njih

Odgovori
Go

U vojsci Srbije treba profesionalna sistemska reorganizacija, jer imamo vise ljudi po upravnim zgradama nego ljude koji odrzavaju zastarelu opremu koja funkcionise kako tako.

Menjamo ministre svake druge godine, trenuto imamo ministra koji nije sluzio vojsku, savetnike, generale i puno kancelarijskog osoblja bez odredjenih radnih zadataka. I gle cuda, naravno da smo ljubomorni na Indoneziju koja kupuje nove Su 35 a mi ne mozemo da dobijemo Rusku donaciju od 6 Miga 29.

I po starom obicaju, nezna se zasto je rucna podignuta, pa ti vidi „kom opanci, kom obojci“…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

алекса na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

ikim - "vojnog mehaničara, koji je umeo da odradi generalku na motoru TAM-150, ali je morao da zove svog kolegu da mu rešava mehaničke probleme na Zastavi 101 (pričam o 80-tim godinama prošlog veka). Jebeš takvog mehanničara" Са овим си рекао све о свом знању. Ништа не знаш, а волиш да се трпаш. Свака ти…

27. Nov 2024.Pogledaj

max na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Jako ovisno što smatrate pod "hipersonična rakete". Mnoge balističke rakete lete hipsersonično još od 1950tih, slično kao današnje ruske kojim se toliko hvale a zapravo ima samo brzinu. Ali još nitko nije uspio napraviti "pravu" hipersoničnu raketu, koja bi osim brzine >mach5 trebala biti potpuno upravljiva, postići visinu, koristiti hipsersonični motor (tipa scramjet), preciznost, stealth…

27. Nov 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Miloš77 Nigde nisam video da se pominje MiG-29 i ne vidim koje veze ima taj sovjetski projekat sa avionima Dassault u 2024. Cak sam procitao da je prvi izvor jugoslovenskih pilota 1980-ih bio avion Dassault, a ne MiG-29, ali je to bilo preskupo. Valjda jedino uspesno primenjivanje MiG-29 u istoriji je kao bombarder RV Ukrajine…

27. Nov 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Nikola "Hypersonic glide vehicle" (ne znam kako prevesti na srpski), nalazi se na vrhu balisticke rakete, odvaja se.Prednost je da se kasnije zapaza na radaru nego klasicne (takodje manevrisuce jos od 1960) bojeve glave. Treba razumeti da ne postoji PVO koji moze da zastiti ni od klasicnih bojevih glava + mamaca interkontinentalne rakete nivoa 1960.…

27. Nov 2024.Pogledaj

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Djuka Bojim se da vi ne znate sta su hipersonicni projektili. Nemojte samo potezati pricu oko ICBM kao dokaz bilo cega, jer nije za poredjenje. Nije za poredjenje ni cinjenica da hiperosnicni projektili nisu od juce, imaju ih od sredine 20 veka. U razvoju novih hipersonicnih sistema Rusi jesu otisli najdalje, nakon njih Kinezi, cak…

27. Nov 2024.Pogledaj