BEG airport status
Erbas osvaja Ameriku

Erbas osvaja Ameriku

Da počnemo priču sa podvlačenjem crte proteklog sajma aviona Le Burže. Ukupan broj narudžbina uključujući opcije, razne vrste memoranduma o sporazumevanju donosi sledeći zbir: Erbas – 730 aviona, Boing – 142 aviona, Bombardije – 112 aviona.

Potpuni uspeh Erbasa ali ponajviše na polju uskotrupnih aviona gde dominiraju A320NEO i njegova braća (A318, A319, A321). Sa druge strane pomalo razočaravajući rezltat Boinga osim ako se posmatra širokotrupni sektor 777 i 747 gde stvari ne stoje loše.

Bombardije kao što smo i najavljivali ranije nije ni potpuni pobednik ali ni gubitnik. Prodaja je objavila da su rasporodali skoro sve avione C serije koje će praviti 2014. i 2015. pod uslovom da planovi o prvom letu i podizanju proizvodnje budu tekli kako treba, što u poslednjih par godina obično nije tako i obično kasni kod svih proizvođača više ili manje.

Posle Buržea najnovija udarna vest donosi dve senzacije: Ameriken Erlajnz u jednoj od najvećih narudžbina aviona ikada kupuje prvi put 260 Erbas aviona, kombinacija A320 šarklet verzije i A320NEO. Do pre par godina nezamislivo ali danas jednostano neminovno, avion koji donosi mnogo više dobiti – A320NEO, ne može se više ignorisati.

Amerikan je takođe naručio i 200 Boinga 737 ali varijante sa novim motorom! Ono što je Boing odbijao da uradi, pod pritiskom starog kupca i pretnjom gubitka još 200 aviona, sada je konačno uradio. Videćemo u sledećih par meseci da li će novi Boing 797 ili kako god se bude zvao izgledati slično kao što smo najavili sa poklopcem nosne noge i sa motorima uzdignutim znatno više nego na današnjoj seriji 737.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

27. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

27. Nov 2024.Pogledaj