BEG airport status
Dubai Airshow: Emirati odlučili da ponovo modernizuju flotu Miraža 2000-9, još jedan dokaz da čekaju odobrenje za kupovinu F-35 Mirage-2000-9 nastao je modernizacijom prethodne varijante Mirage-2000-5 Mk II a po specifikacijama koje su definisale vazduhoplovne snage UAE / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Dubai Airshow: Emirati odlučili da ponovo modernizuju flotu Miraža 2000-9, još jedan dokaz da čekaju odobrenje za kupovinu F-35

Kako je upravo saopštio generalštab oružanih snaga Ujedinjenih Arapskih Emirata na vazduhoplovnom sajmu u Dubaiju, odlučeno je da će njihovo vazduhoplovstvo ponovo modernizovati Miraž 2000-9.

Kako stoji u saopštenju, „najavljena je namera“ da se za potrebe modernizacije (koja će tip zadržati u floti dodatnih 10 godina) potpiše ugovor sa proizvođačem letelice kompanijama Daso i Tales.

Ova vest uklapa se u poslednje nezvanične komentare kako američkih, tako i zvaničnika UAE ratnog vazduhoplovstva da ova zemlja i dalje želi avion pete generacije F-35. Dodatni ekser u kovčeg nada Eurofajter konzorcijuma i Dasoa, kompanija koje pokušavaju da Emiratima prodaju Tajfun i Rafal već godinama, predstavlja i vest sa prvog dana sajma da je sa Lokidom potpisan ugovor o modernizaciji 80 aviona F-16 Blok 60 u inventaru UAE RV-a.

Emirati su dakle spremni da izvuku maksimum iz sadašnjeg hardvera (da u tom procesu dobiju najmodernije Miraže i F-16 na planeti) i čekaju trenutak kada će im biti odobrena kupovina letelice koju su jedinu želeli već godinama.

Glasina i potvrde

Kako javlja Defence News, UAE RV je spremno da uđe u određeno restrukturiranje svojih organizacionih planova kako bi napravilo mesta za dve eskadrile F-35, odnosno za 24 letelice. Glasine kažu da bi ovo bio samo početak kupovine, zapravo ograničenje na prvi dozvoljeni broj aviona koji mogu biti kupljeni.

Komandant ratnog vazduhoplovstva Emirata, kada je pitan za kupovinu F-35, nije direktno odgovorio ali je potvrdio da sve njegove potrebe leže u platformi kakva je F-35:

– Ono što je nama potrebno je povezana, višenamenska platforma sa sposobnošću da deli i prikuplja podatke. Mi smo već u okruženju pete generacije, tako da bi nabavka F-35 bila korak ka praktičnoj adaptaciji takvog razmišljanja. –

Na skupu DIAC (Dubai International Air Chiefs Conference), dan pred početak sajma u Dubaiju, pojedini novinari dobili su komentare, od za sada neimonovanih izvora, da je i Saudijska Arabija blizu nabavke aviona F-35.

Zamenik komandanta USAF-a zvanično je potvrdio potrebu da Amerika proda F-35 saveznicima na Bliskom Istoku jer imaju zajedničke „pretnje, interese i odgovornosti“:

– Razgovori su u toku sa novom administracijom o prodaji aviona F-35 partnerskim državama kojima su potrebne i koje ih zahtevaju. – potvrdio je zamenik komandanta američkog ratnog vazduhoplovstva.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Ni

Koje rasipanje novca na modernizaciju modernog. Kao da ce UAE ratovati s nekim.
Sad nam je jasno koja smo sirotinja cim za 30 godina nismo uradili nikakvu modernizaciju MiGa.

Odgovori
mr

Mora se na waiting list,kao za iphone x.Avion je bonbona ,realno.Negde pročitah da je Norveška dobila tri komada od 52 koliko hoće .Cena 8.6 mlrd.dolara,ukupno,ili negde oko 160milona po avionu.Gde smo mi tu ne tteba ni pominjati.Zanima me samo hoće li im naplaćivati i svaki update na svakih šest meseci.

Odgovori
Be

Naravno da hoce ali ne sam software update, nego hardware update – stvar je toliko ocigledna jer se dogadja ne samo u avio-industriji nego u svim aspektima danasnjeg zivota – kupis telefon, on divno radi par meseci, sve dok ne krenu udate-ovi! Za samo par meseci tvoj telefon nema ni 20% procesorske snage koju je imao na samom pocetku jer je software preopteretio hardware – dakle, nova kupovina (telefona).

mr

Tu se postavlja i pitanje autonomije u upotrebi korisnika aviona u odnosu na proizvodjača.Bilo bi lepo da neko stručan objasni koliko su korisnici savremenih aviona pete generacije u stanju da samostalno upotrebljavaju takav avion.

Mi

Autonomija ne postoji po mom slobodnom misljenju posto je tu mnogo linija “koda“ u pitanju.Dakle poredi se strucnost jednog sopstvenog tima sa timovima “Lokida“ koji su na nivou top firmi iz Silikonske doline.Mozda ih cak “Lokid“ angazuje po potrebi.
Samo napominjem napravljena je “Ogden Air Logistics Complex’s 309th Software Maintenance Group“ u okviru “Air Force“ i “Navy“.

Otprilike ovo su bile poznate izmene za javnost pa procenite sa koliko personala mozete kvalitetno odgovoriti izazovu :
1.
Block 1A/1B – Block 1 comprises 78 percent of the more than 8.3 million source lines of code required for the F-35’s full warfighting capability. Block 1A was the ready for training configuration while Block 1B provided initial multi-level security.
2.
Block 2A – Block 2A is currently released to the F-35 fleet. It provides enhanced training including functionality for off-board fusion, initial data links, electronic attack and mission debrief. With Block 2A, nearly 86 percent of the required code for full warfighting capability is flying.
3.
Block 2B – Block 2B provides initial warfighting capabilities, including but not limited to expanded data links, multi-ship fusion and initial live weapons. The U.S. Marines declared IOC in July 2015 with Block 2B. With Block 2B, more than 87 percent of the required code for full warfighting capability is flying.
4.
Block 3i – Block 3i provides the same tactical capabilities as Block 2B. The principal difference between 2B and 3i is the implementation of new hardware, specifically the updated Integrated Core Processor. The Air Force declared IOC with Block 3i in August 2016. With Block 3i, 89 percent of code required for full warfighting capability is flying.
5.
Block 3F – Block 3F provides 100 percent of the software required for full warfighting capability, including but not limited to data link imagery, full weapons and embedded training. Mission Systems Block 3F software development is 98 percent complete.

A pri svemu ovome ovo nije avion koji sa svim njegovim tehnoloskim karakteristikama moze dejstvovati bez zastite lovacke avijacije.Tacnije kad se odlucite za njega morace se dokupiti X-47B ili X-47C za taktiku prevlasti u vazduhu ili kombinovati sa F-16, F-18, JAS-39, Typhoon neku diverzionu taktiku.

Apsolutna dominacija Lockheed Martin.

op

strasna drzava samo mi i emirati pobogu modernizujemo staro niko nasvetu evo nemackavec kupuje f 35 boze

Odgovori
Dj

Ne znam zasto se toliko svi odusevljavaju sa f35 na zapadu kad avion ima puno problema,mozda nikad i nece biti potpuno u funkciji,mozda ostane samo perspektivan…

Odgovori
Ba

A koju drugu opciju (zapadnu) realno imaju? Tajfun, Rafal i F35 ito je to.

JA

A ja mislo da ce Su35 uzeti..

Odgovori

Mi preskačemo F-35 kao zastareo koncept, pa pravac Stavatti SDPR višenamenski avion 6+ generacije, sposoban za izvođenje operacija na Mesecu :)

Odgovori
Op

Daleko od toga u sustini svaki noviji avion bi trebalo da poseduje isto sto i prethodnik samo bolje plus neke inovacije, ja u sustini ne vidim neki veliki tehnoloski pomak princip je isti, napreduje samo elektronika tj su 27 modernizacijom mozes da dovedes na standard rafala ako me razumete. Ne znam sad kakve f35 ima karakteristike i da li ima neke revolucionarne inovacije, ali da je los avion tesko, pre bi rekao neisplativ svima bas kao f 22. Mozda cak neke tehnologije nisu usvrsene dovoljno kao naprimer stelt sto zapravo odvaja 4. I 5. Generaciju ja mislim da je to obicna glupost i da treba jos mnogo da se napreduje uostalom mi smo to dokazali

Odgovori
Pe

To što Amerikanci sada nude F-35 svim potencijalnim kupcima širom svijeta govori nešto samo o sebi. To što ga nude i državama koje nisu članice NATO saveza (nemaju security clearance) opet nešto govori samo o sebi.

Ukratko tehnologije iz F-35 su prevaziđene! Što mislite zašto Amerikanci nikome nisu ponudili F-22, ili ga čak prodali nekim bliskim savezničkim državama koje su ga željele i mogu nabaviti?

Evo djelomični odgovor zašto od 09.09. ove godine:
https://www.flightglobal.com/news/articles/unidentified-usaf-aircraft-crashes-at-nevada-range-440990/

Generacija 6 znači već se testira. F-117A je 1999. godine već bio više od 20 godina u upotrebi. Sjećate li se repnog dijela helikoptera preostalog u dvorištu kuće nakon Operacije Neptune Spear/Geronimo?

Odgovori
De

To govori kako Amerikanci vise nemaju nikakve standard sto se tice prodaje oruzja. To zanci da je vojni industrijski complex sada puno jaci nego prije 1990-e.

Prije zavrsetka hladnog rata Amerikanci nisu prodavale opremu svim drzavama. A nekima bih samo prodali treco razrednu opremu (naprimjer F-5 umijesto F-4 ili kasnije F-16). Cak su izmislili F-16 za siromasnije zemljesa motorom J-79 (nije uspijo prodati ni jedan).

Da su Amerikanci imali iste standard onda ko I danas prodali bih puno vise F-4 I F-16A/B!

Ovo je jedan od razloga zasto je Francuska naoruzavala toliko puno zemalja u 1960-80-ima. Nije ih bilo briga kome su prodavali.

Pa

Dead1
F-5 (II) je toliko trecerazredan da se licencno proizvodio i u drugim drzavama korisnicama, jos uvek se modernizuje i leti na njemu.
Prvi strani korisnik F-5 Tiger II je bio I jos uvek je Iran.
A I ti podaci za F-16, pitam se odakle vam.

iv

Pero Z u vezi tog udesa uglavnom se spekulise da je bio Su-27, potvrda tome bi mogla biti fotografije posmatraca koji su bas taj avion vise puta fotografisali u tom prostoru.

Me

@PeroZ
Ovo je rijetka prilika u kojoj se ne slažem s tobom.

1. Projekt F-35 je koštao jedno veće bogatstvo, a još nije gotov. Još ima dječjih bolesti (i ozbiljnijih problema), a koje će još puno koštati. US kongres šizi na svako spominjanje „nužnih dodatnih sredstava“ za avion koji još nije spreman (i ne zna se kada će biti gotov, jer fali para, a kasne godinama u odnosu na plan). Proizvođač mora naći drugi izvor financiranja, a to znači prodaja gdje god je to moguće. Povećanom potražnjom može financirati nužno potreban razvoj/dovršetak projekta. Za one koji ne znaju, projekt F-35 več par godina visi na rubu da se ugasi, a ne bi bio 1. takav preskup projekt koji su ameri ugasili.

2. F-35 je kompliciran proizvod s djelomičnim daljinskim održavanjem (upload karata, formacijsko spajanje,…). Ta ogromna mana postaje fantastična prodajna prednost. Npr. SAD arapima prodaje F-35 koliko oni zažele (kontra npr. Irana), ali u navigacijskim kartama za let izbace/zabrane sve što je u blizini Izraela. I Izrael je siguran, jer bi u slučaju kakvog novog sukoba s arapima ovi letjeli naslijepo.

3. Tehnološki F-22 je u nivou F-35, možda malo zaostaje, ali nisu mu ugradili takva osiguranja te se on može formacijski i teritorijalno prebacivati kako zrakoplovstvo hoće. I ne, to NISU tehnološki prevaziđeni zrakoplovi.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

28. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Vaste na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksandar Zato se verovatno Alžir odlučio za Rusko oružije ? oko 5 miliona Alžiraca ima u Francusku plus Alžirci ne mirišu Francuze,toliko o južnoj pokrajini !

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Yoda na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@ Petrovic Dusan "Neistina je da Rusi imaku bilo lalvu prednost.“, sto se i videlo na snimku pada „Lesnikovace “ (oreshek) gde se bojeva glava raspala na vise neravnomernih komada koji padaju raznom brzinom, dok bi trebalo da su jednake i u istim intervalima (objasnjenje fizicara Marka Solomina, ne moje)." Propaganda, radi se o podmuniciji,…

27. Nov 2024.Pogledaj