BEG airport status
Mađarska poslala na remont helikoptere Mi-24 Prva 4 helikoptera stižu sa remonta sledećeg leta / Foto: Dimitrije Ostojić

Mađarska poslala na remont helikoptere Mi-24

U sredu 22. novembra Mađarska je poslala na dugo očekivani remont svoje desantno-jurišne helikoptere Mi-24. Toga dana je u vazduhoplovnu bazu Kečkemet sleteo teški transportni avion An-124-100 kompanije Volga-Dnjepar u koga su zatim ukrcana 4 Mi-24 koji su prethodno kopnenim putem dovezena sa aerodroma Solnok gde im je bilo i mesto baziranja.

Na dostupnim fotografijama i video snimcima može se videti da su u pitanju dva helikoptera Mi-24V i dva Mi-24P a mađarski vazduhoplovni internet sajt JETFly prenosi da je je planiran remont 12 helikoptera. Isti izvor navodi da bi ova prva 4 Mi-24 mogla biti završena i vraćena u Mađarsku na leto 2018. Pojedini ruski internet forumi pišu o tome da su helikopteri poslati u 419. avijacijski remontni zavod u Sankt Peterburgu.

Nezvanično se pominje da će helikopteri biti i modernizovani i da će od 12 helikoptera 6 biti Mi-24V a 6 Mi-24P. U maju mesecu ministar odbrane Istvan Simicsko je provladinom dnevnom listu Magyar Idok rekao da bi nakon radova na ovim helikopterima oni mogli da lete do 2024. godine. Za tu namenu ovogodišnji budžet je izmenjen tako što je za remont ovih helikoptera obezbeđeno 36 miliona dolara.

Mađarski Mi-24 prizemljeni su 2013. godine a prema informacijama iz prošle godine helikopterski bataljon 86. helikopterskog puka u bazi Solnok raspolagao je sa tri Mi-24D, 6 Mi-24V i samo dva Mi-24P. Ova jedinica je u međuvremenu prestala da postoji ali planirano je da se formira novi puk u koji bi ušli i transportni helikopteri.

U periodu od 1978. do 1995. za mađarske vazduhoplovne snage nabavljeno je ukupno 59 helikoptera Mi-24. Davne 1978. stigla su prva 4 Mi-24D, potom je 1980. bilo kupljeno 16 a 1985. još 10 Mi-24D. Zatim je 87. helikopterski puk u bazi Szentkirályszabadja u 1986. godini primio i 11 Mi-24V. Iz Nemačke je znatno kasnije, jula 1995. stiglo 12 polovnih Mi-24D i 6 Mi-24P od kojih su aktivirana samo dva Mi-24P dok je deo preostalih helikoptera korišćen kao izvor rezervnih delova.

Mađarska je u Rusiji već remontovala srednje transportne helikoptere Mi-17, ugovor je potpisan jula 2016 a remont je odrađen  u Novosibirskom remontnom zavodu AO NARZ. U maju mesecu ove godine stigla su 4 helikoptera a početkom novembra i peti primerak. Nakon izvedenih radova oni će moći leteti još 10 godina ili 2000 sati. Budžet za ovaj posao iznosio je 14 miliona dolara.

Video utovara mađarskih Mi-24 u An-124-100:

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Vo

Tako rade i ponašaju se u dobro uređenim i odgovornim vojskama.
Najlakše je tehniku izraubati i baciti kao sekundarnu sirovinu i pritom dobiti nagradu od stranih ambasadora za dobro odrađen posao.

Odgovori
Be

Odlican ovaj snimak! Milina gledati…

Odgovori
op

Čekaj bre, zar nije trebalo remontovanje helikoptera za ovaj region da se radi na Bataji…
Što bi rekli na stranim forumima – they are preparing to be ready to hunt down brown people…

Odgovori

Za najvise dve, mozda tri godine…

To

Zanimljiv potez za 36mil $ imace 12 dobrih letelica, ali zato mogu da lete samo 6 godina

Odgovori
Ne

To „samo“ 6 godina je strasno za nas gde nam helikopteri na primer provedu nakon remonta vise od godinu dana na stajanci cekajuci pilote sa obuke,pa onda nema delova,pa nema goriva,pa katastrofa,pa zabrana,pa nema posada…
Tamo gde se upotrebljavaju konstantno i kako treba 6 godina bude sasvim dovoljno

Al

može li mi netko objasniti zašto ovakvi „assault“ helikopteri nisu toliko uspješni kao specijalizirani „attack“ helikopteri i „tactical transport“ helikopteri? Pod uspješni mislim na količinu različitih modela i zastupljenost u arsenalima najvećih vojski. Osim Hinda, ja još znam jedino za „Battlehawk“ kao „assault“ helikoptere. S druge strane, postoji mnoštvo i „attack“ i „tactical transport“ modela. Meni se „assault“ modeli čine idealnim, najbolje od oba svijeta. Opet, nisu toliko uspješni. Zašto? Hvala.

Odgovori
Ya

,,Assault“ helikopteri su specjalizovani da rade vise stvari,na primer Hind moze transportovati true,unistavati oklopna vozila I pesadiju,a vecini zemalja nije potrebno sve to u jednom helikopteri.

Ku

Pored remonta starih Mi-24 u verzij D, V i P Rusi nude i nove MI-35M dokazane u borbi u Iraku i Siriji! Nazalos SFRJ nikada nije nabavila ,mada se planiralo uvodjenje !
Jako pametan potez Madjara steta sto nema neko pametan da uradi isto kod nas,inace sve verzije su dostupne za remont i modernizaciju!
Mi-24PN inace modernizovani u malom broju (ukupno 16 letelica) bili bi savrseni!

Odgovori
ID

Njihovi helikopteri, koji idu na remont, izgledaju bolje nego bilo šta iz naše avijacije.

Odgovori
Mr

… у 419.Авијацијском ремонтном заводу у Санкт Петербургу, увелико се одвија ремонт и модернизација 8 мађарских Хе типа Ми-24 В/П. Прва четри Хе очекују се да буду предата РВ Мађарске у априлу ове године, а остала четири у јулу. Уколико Мађари буду задовољни ремонтом и модрнизацијом, шаљу и преостала 4 Хе у Русију укупно 12 Хе Ми-24 В/П). модернизација Хе укључује уградњу уређаја за ноћна дејства, NVG (night vision goggles), руске компаније Геофизика-HB.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@max Slazem se sa Vama, kad bi neko strucan za PVO (Zorana Vukosavljevic?) napisao za sve nas clanak o balistickim raketama, hipersonicnim manevrisucim bojevim glavama koje imaju sve rakete jos od 1960-ih, pa do ovih novih izuma (ono sto lici na kljun patke) jer je vazna fizika i matematika, a ne izjave nekih politicara.

27. Nov 2024.Pogledaj
27. Nov 2024.Pogledaj

PakleniVuk na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Tehnički "iskorenjenost besnila" znači da u poslednjih deset godina nije zabeležen ni jedan slučaj na teritoriji Srbije. Ali praktično ,mora se vršiti vakcinacija oralnim putem i dalje jer na Bliskom Istoku,a i u okolnim zemljama ima besnila i dalje. Ako bi prestali sa time za par godina bi se ponovo pojavilo. Jedini način potpunog iskorenjivanja…

27. Nov 2024.Pogledaj

Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

27. Nov 2024.Pogledaj