Foto: B92
PZL M-18 Dromader, registarske oznake YU-BND, avion za zaprašivanje komaraca imao je danas oko 19.30 časova vanaerodromsko sletanje kod hipermarketa Tempo na Novom Beogradu. Pilot ovog jednoseda Radovan Nikolić prevezen je u Urgentni centar sa lakšim povredama i nije u životnoj opasnosti.
„Pacijent nije životno ugrožen, pregledi koji su do sada urađeni pokazuju da se ne radi o teškim povredama. Čekaju se još neki rezultati i snimak kontrolnog skenera, tako da ce se onda videti da li će biti zadržan na lečenju. On je svestan, komunikativan, u stabilnom stanju, bio je svestan i kad je dovežen, tako da nema govora o životnoj opasnosti.“, rekao je Drago Jovanovic, portparol Kliničkog centra Srbije.
via B92.net
Foto: Blic.rs/N.Kostić
Po prvim nezvaničnim informacijama uzrok rutinskog vanterenskog prizemljenja u slučaju nepredviđenog događaja tokom leta najverovatnije je bio problem sa ventilom na vodu goriva između dva krilna rezervoara.
Napomena: Ovaj tip aviona ne može „ostati bez goriva iz čista mira“ već je moguć prekid u dovodu goriva iz rezervoara do motora. Usled tehničkog otkaza ili ljudskog faktora. U minutima nakon incidenta nemoguće je pouzdano znati šta je od to dvoje u pitanju.
Avioni za zaprašivanje komaraca lete nisko upravo zbog svoje misije izbacivanja aerosoli koje deluju protiv insekata. Uprkos niskom profilu leta i manjoj brzini piloti ovih aviona su uvežbani da usled otkaza motora (što je verovatno ovde bio slučaj) prizemlje svoju letelicu na bezbedan način na prvoj prigodnoj ravnoj površini poštujući pre svega osnovne principe – da na zemlji ne ugrožavaju nikoga i da sletanje izvedu na najbezbedniji mogući način i tako spreče naknadne moguće opasnosti.
Ovi avioni više nisu u vlasništvu JAT Airways-a već su u nadležnosti Ministarstva životne sredine, rudarstva i prostornog planiranja dok akcije zaprašivanja komaraca iznad užeg i šireg reona grada Beograda finansira Gradski sekretarijat za zaštitu zdravlja.
Očekuje se saopštenje Ministarstva o ovom događaju.
U komentarima na ovu vest na sajtovima medijskih kuća mogu se pročitati da je avion leteo „ekstremno nisko“, „kačio krošnje drveća“ i slično. U pitanju je pogrešna percepcija visine od strane posmatrača koja ni izdaleka ne odgovara istini.
Ekipa za utvrđivanje vazduhoplovnih nesreća Direktorata civilnog vazduhoplostva Srbije izašla je na lice mesta.
Post će biti update-ovan kako nove informacije budu pristizale.