BEG airport status
Poslednji let aviona YU-BND

Poslednji let aviona YU-BND

Jučerašnji dan nije bio ni malo prijatan za Direktorat civilnog vazduhoplovstva i njihovu predstavnicu za odnose sa javnošću. Pogibija paraglajderiste na Kopaoniku i vanaerodromsko sletanje Dromadera na Novom Beogradu dogodili su se u istom danu. Ne pamtim kada se u sezoni nesreća i incidenata (avgust i septembar) desilo da za 24 sata budemo svedoci dva odvojena događaja ovakvog tipa.

Ukoliko bi ste proveli ne više od deset minuta na google-u i tom prilikom izvukli novinarske članke sličnih incidenata u poslednjih nekoliko godina izjava za medije zvaničnika DCV-a bila bi identična dvorečenična konstrukcija. Naravno, ona je bazirana na odgovornosti koja se ogleda u odmerenom baratanju trenutno znanim činjenicama i namenjena je borbi protiv senzacionalizma ali sinoć je izostalo nekoliko dodatnih rečenica koje su nadam se samo posledica loše interne komunikacije.

Pilot Radovan Nikolić je u sinoćnjem intervjuu novinama Press ispričao poslednje trenutke leta Novembar Delte i ovde sumirao bitno: „Na ovom tipu aviona za oba krila su pričvrćeni rezervoari. U jednom od njih je tokom leta potpuno nestalo benzina, a u takvim situacijama ručicom prebacite dovod goriva na drugi rezervoar. Međutim, ručica se zaglavila i ja sam na visini od oko 25 metara ostao bez goriva.“

Da li je uzrok prekida rada motora u ovom slučaju bila loša standardna operativna procedura ili tehnički otkaz jednog od najbitnijih podsistema na avionu utvrdiće posebna komisija u čiju smo stručnost, temeljnost i objektivnost mogli da se uverimo više puta u predhodnih nekoliko incidenata. Kao i obično jedini pravi problem i izazov ostaje percepcija javnosti koja sa pravom kvantifikuje pojave koje sada, već po pravilu, ne izgledaju kao „normalno letenje od tačke A do tačke B nekim normalnim (samo i jedino putničkim) avionom“. I dalje ne postoji minimum obaveznog truda i svesti stejkholdera generalne avijacije koji od iste privređuju da zajedno i koordinisano i najbitnije u realnom vremenu pruže širi kontekst incidenta i umire negativne reakcije na koje moraju računati u ovakvim slučajevima.

Takođe, ostaje da se vidi da li je tradicionalni drugi dan akcije zaprašivanja komaraca (širi reon grada koji obuhvata prigradske opštine) otkazan sinoć odmah nakon incidenta i da li je po istom logičnom ali i regulatorno uslovnm automatizmu cela flota operatora prizemljena dok se istraga ne okonča? Upotrebio sam ovde sintagmu ostaje da se vidi samo iz razloga jer DCV nije izdao sopštenje slične sadržine. Ponovo greška u sinhronizaciji interne komunikacije, nadam se.

Foto: Press

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

gu

m-18 ima slavinu za gorivo sa samo dva polozaja ON i OFF…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

27. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

27. Nov 2024.Pogledaj