Da će drugi Vazduhoplovni vazduhoplovni samit jugoistočne Evrope biti najinteresantniji i najveći do sada ubedili smo vas „spamovanjem“ na svim našim kanalima (izdržite još malo).
Kada kažemo „najveće okupljanje vazduhoplovne industrije u regionu“ to zaista i mislimo – do danas se na učešće za oba dana samita prijavilo preko 350 delegata iz 85 kompanija uz prisustvo 7 škola i fakulteta.
Ove godine SEAS popirma i izložbeno-sajamski karakter. Ispred glavne sale gde će se održavati prezentacije i panel diskusije biće postavljeno 20 štandova domaćih i inostranih vazduhoplovnih kompanija. Zahvaljujući Aedoromu Nikola Tesla domaća publika imaće priliku da vidi i dva trenutno najmodernija „body-scannera“:
Panel nad panelima…
U moru interesantnih panela i prezentacija (ažuriranu agendu pogledajte na SEAS sajtu) jedan od najuzbudljivijih svakako će biti „Spectacular aircraft made in Serbia“.
Na ovom panelu govoriće osnivač i vlasnik fabrike aviona Aero East Milorad „Mago“ Matić, osnivač i direktor kompanije Composite Technology Team Petar Matunović i predstavnik kompanije EDePro.
Petar Matunović iz CTT-a će na samitu prvi put javnosti predstaviti svoj najambiciozniji projekat do sada – pseudo-satelit nazvan „Pupin“. Reč je o letelici koja će leteti na visinama od preko 20 kilometara a biće pogonjena elektromotorom za čiji će rad energiju prikupljati foto-električne ćelije:
– Na samitu ćemo prvi put prikazati naš novi projekat, preciznije segment krila koji spada u tzv. „extreme light structures“. To je segment od dva metra koji ima samo 600 grama mase. Posetioce će moći da ga uhvate i osete koliko je lagan. Letelica će imati ekstremno trajanje leta od po nekoliko meseci.
Osnovna namena Pupina biće usko regionalno pokrivanje teritorije radio signalom, signalom mobilne telefonije, internetom, HDTV-om. Osmatranja u naučne svrhe, sondiranje atmosfere, špijunske i bezbednosne misije, rana upozoravanja, praćenja u slucaju nezgoda i elementarnih nepogoda. Nazvali smo je Pupin po čoveku čija je inovacija omogućila prenos telegrafa na velike daljine. Trenutno smo jedna od pet kompanija na planeti koja se upušta u ovakav razvoj. Tri su prikazale svoje letelice do sada – među poznatijim kompanijama to su Facebook, Google i Airbus. – rekao je za Tango Six Petar Matunović i naglasio da je projekat u fazi potrage za investitorima, da se nada pomoći države ali pre svega privatnom kapitalu.
Drugi panelista biće dobro poznati vazduhoplovni industrijalac iz Kraljeva koji je pre nekoliko meseci svoju fabriku ultra-lakih aviona preselio u Jagodinu. Pored njegove uvek interesantne preduzetničke priče čućemo ekskluzivno i više detalja o njegovom najnovijem poduhvatu – izvozu prvih aviona u Ameriku:
– Izvezli smo prva dva aviona u Ameriku pre nekoliko nedelja i to je samo početak. U planu je izvoz oko 50 letelica sa „full glass“ kokpitom. Od 10.-15. aprila Aero East će prvi put izlagati u Lakelandu na poznatom „Sun ‘n’ Fun“ sajmu koji je, kad pričamo o LSA kategoriji, možda i popularniji od Oskosha. – kaže Matić.
Ovaj impozantan triling proizvođača letelica iz Srbije otvoriće predstavnik kompanije EDePro koji će predstaviti evoluciju projekta borbene bespilotne letelice Stršljen koju je Tango Six pratio od njenog nastanka.
Ukoliko još niste, registrujte se za drugo izdanje SEAS-a na ovom linku – www.seas.rs
Vidimo se na samitu!
Ненад Перковић
Сјајне вести! Свака част за CTT , Aero East и Edepro.
Надам се да ћете обезбедити и снимке за YouTube/стреам преко Facebook-а, за све нас верне фанове. :-D
Поздрав
makki
Ništa dok ne pošalju stojadina u swemir.
nix
Aero East svaka cast!
Mig-29
Lepa vest, iskreno se nadam T6 ce ispratiti video materijalom najinteresantnije stvari sa samita kako taj dogadjaj nece ostati nezapazeno posto se radi o zanimljivim inovacijama.
– High Altitude Pseudo-Satellites (HAPS) program sa Pupinom je vrlo zanimljiva kategorija.
Airbus radi trenutno na
https://www.youtube.com/watch?v=LKdZZREgwOI
Kinezi rade trenutno na
https://www.youtube.com/watch?v=HUkKW9ehQk8
Boeing radi trenutno na
https://www.youtube.com/watch?v=5Evuxtg927Y
– Sto se tice Strsljena malo me cudi sto EDePro vise razvija motor nego sto obraca paznju na mogucnosti nano tehnologija.Posto tu postoji dosta tehnoloskih inovacija koja menjaju takticku namenu UAV.Noseca platforma moze biti spora, dok nano UAV ustvari vrse upad, pokusavaju destabilizovati “dobro branjenu zonu“ n.p.r.
https://www.youtube.com/watch?v=t8O_ydUkfSc
Andrej
Ne razumem se bas, pa da pitam, ima li to neke veze sa SWARM-om?
Mig-29
Andrej
Ni ja ne razumem, ali siguran sam – rebus se nece resiti sam od sebe.
Krunoslav
nisam neki genijalac. Ali ako je na 10.000 m temperatura -60. Za pretpostaviti je da je na 20.000 m još niža. Ako sam dobro shvatio pseudo satelit se kreće svojim pogonom. Odnosno ne koristi gravitaciju i brzinu da ostane na putanji. Kako se išta može rotirati a da ne zamrzne na takvoj temperaturi?
eto
nije problem što nisi genijalac
problem je što si lijen koristiti http://www.google.com
eto
da ti malo pomognem, za početak
http://4.bp.blogspot.com/_vtfj8Se6wH8/TGxnDL_GikI/AAAAAAAAABQ/Ywk5haZ-29A/s1600/Temp+Estratosfera.png
Mig-29
Zavisi od materijala od kojih je izradjena letelica, izolacionih materijala, vrste tecnog derivata, …..
Korisna povrsna objasnjenja mozete pogledati
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S2175-91462016000300249
A neke detalje oko iskustava i planu razvoja u takvom okruzenju mozete pogledati
http://www.unoosa.org/documents/pdf/copuos/stsc/2017/tech-47E.pdf
BB
možda je odgovor na tvoje pitanje: nema vlage pa nema šta zamrznuti. Problem je kada su temperature takve da se tečne kapljice pretvaraju u led, ako nema tečnih kapljca nema ni zamrzavanja.
Toliko od amatera, možda će stručniji krugovi znati bolji odgovor.
Komentator
Tako sto je podmazano, i tako sto se vodi racuna da ne dodje do spoja na kome kondenzacija moze da se pretvori u led.
Krunoslav
Eto i mig, hvala. Budući da sam lijen lakše mi je da mi netko pošalje link.
BB
Volio bih saznati malo više o AeroEast, da li se preselio već u Jagodinu? Da li se iskoprcao iz finansijskih problema? Dobio nekog novog partnera? Prije koju godinu je najavljivao četverosjed (plastika a ne metal), pa me interesuje da li je taj projekat zaživio ili dokle je stigao…
Web stranica im je totalno zastarjela…
Љубиша Стевић
Свака вам част. Боље раде приватне високо технолошке фирме него војни заводи. ИМПРЕСИВАН РАЗВОЈ СРПСКОГ ВАЗДУХОПЛОВСТВА. Имала је Србија и пре првог и другог светског рата јаку авио индустрију , ВРАЋАМО СЕ ГДЕ НА ЈЕ И БИЛО МЕСТО. ЖИВЕЛИ И С́АМО НАПРЕД.