BEG airport status
Održana treća bezbednosna vežba „Otmica vazduhoplova“ na podgoričkom aerodromu Reč je o najkompleksnijoj i najzahtevnijoj vežbi nezakonitog ometanja civilnog vazduhoplovstva / Foto: Agencija za civilno vazduhoplovstvo CG

Održana treća bezbednosna vežba „Otmica vazduhoplova“ na podgoričkom aerodromu

Treća bezbednosna vežba „Otmica vazduhoplova“ održana je juče na aerodromu Podgorica u organizaciji Nacionalnog odbora za bezbednost civilnog vazduhoplovstva Crne Gore, saopšteno je iz Agencije za civilno vazduhoplovstvo Crne Gore.

Kako navode, reč je o sveobuhvatnoj vežbi koja se održava svake treće godine u skladu sa Nacionalnim programom bezbednosti civilnog vazduhoplovstva koji je usaglašen sa dokumentima ICAO, ECACa i Evropske komisije.

Uvežbavanje sistema koordinacije aktivnosti između nadležnih organa i institucija / Foto: Agencija za civilno vazduhoplovstvo CG

– Prva bezbjednosna vježba je održana 19. jula 2011. godine, dok je druga organizovana 11. novembra 2014.godine. Radi se o najkompleksnijoj i najzahtjevnijoj vježbi nezakonitog ometanja civilnog vazduhoplovstva, koja podrazumijeva angažovanje velikog broja učesnika, kao i nadležnih državnih organa.

Cilj vježbe je uvježbavanje i provjera sistema obavještavanja i koordinacije aktivnosti između nadležnih organa i institucija, provjera kvaliteta donešene zakonske regulative, planova i procedura u slučaju otmice, testiranje objekata/opreme za krizni menadžment i aerodromskog centra za krizne situacije, kao i uvježbavanje osoblja koje je uključeno u rješavanje ovakvih kriznih situacija, uključujući i SAJ Uprave policije. – kažu iz te Agencije.

Kako to izgleda na terenu / Foto: Agencija za civilno vazduhoplovstvo CG

Prema njihovim rečima, u vežbi su učestvovali Državni krizni štab koji čine predstavnici državnih institucija, zatim Državni krizni tim koji čine članovi Nacionalnog odbora za bezbednost civilnog vazduhoplovstva, kao i Krizni tim aerodroma.

– Takođe, učesnici su bili Agencija za civilno vazduhoplovstvo, Ministarstvo unutrašnjih poslova – Direktorat za vanredne situacije, Agencija za nacionalnu bezbjednost, Vojska CG, Uprava policije, posebno Stanica Granične policije na aerodromu Podgorica i Specijalna antiteroristička Jedinica MUP-a, Agencija za kontrolu letenja Srbije i Crne Gore – Terminalna kontrola letenja Podgorica, AD ’’Aerodromi Crne Gore“ i Montenegro Airlines. –

Sprečavanje nezakonitog ometanja civilnog vazduhoplovstva / Foto: Agencija za civilno vazduhoplovstvo CG

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Perko na: AERO Fridrishafen 2025: Od Pipistrela do Falkona, uz jako srpsko prisustvo

Pa i jednomotorni GPTS je isto Utva u srzi samo sa drugim motorom. Ima mesta za te avione samo mora vise truda.

12. Apr 2025.Pogledaj

omniameamecumporto na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

K@ M84 je Jugoslavenska inačica ruskog tenka T72 . Uveden je u JNA tamo negdje osamdesetih dok sam ja bio u vojsci i poboljšavan tih godina Mislim da je radila Banjalučka firma ZRAK ili slično. Stabilizacija cijevi i optika za gađanje u pokretu. Do dana današnjega nije se gotovo ništa na njemu promijenilo ,a prošlo…

11. Apr 2025.Pogledaj

Thomas na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

@Ilija Mogli su vec davno prijeci na Leopard-2. Mogu se Milanovicu zahvaliti i SDP-u. Po Milanovicu nebi ni Rafale imali.

11. Apr 2025.Pogledaj

Aleksandar Selaković na: Aero-klub Valjevo organizuje obuku za pilote jedriličare

Ne znam da li je moguće da još uvek leti. Ja sam na Blaniku YU-5360 završio obuku 1981-e godine. Ni tada 1981-e Blanik L-13 sa registracijom YU-5360 nije bio baš mlada jedrilica. Čini mi se da je napravljen 1972-e ili 1973-e, nisam siuran.

11. Apr 2025.Pogledaj