BEG airport status
Srpski predstavnici na 35. FAI Svetskom prvenstvu u vazduhoplovnom jedriličarstvu u Češkoj Proglašenje pobednika predviđeno je za 12. avgust / Foto: Vazduhoplovni savez Srbije

Srpski predstavnici na 35. FAI Svetskom prvenstvu u vazduhoplovnom jedriličarstvu u Češkoj

Saobraćajni piloti putničkih aviona Zoran Frenc i Branko Blagojević predstavljaju Srbiju na 35. FAI Svetskom prvenstvu u vazduhoplovnom jedriličarstvu u Hosinu u Češkoj, koje je počelo 29. jula i traje do 11. avgusta, saopšteno je iz Vazduhoplovnog saveza Srbije.

Kako navode, na svetskom prvenstvu u vazduhoplovnom jedriličarstvu Zoran se takmiči u otvorenoj klasi sa jedrilicom tipa „JS1C-21“ zajedno sa 31 takmičarem iz 15 svetskih reprezentacija, a Branko nastupa u 18 metarskoj klasi sa jedrilicom tipa „JS1C-18“ uz 45 takmičara iz 22 reprezentacije.

Otvaranje takmičarskih dana / Foto: Vazduhoplovni savez Srbije

– Prema programu takmičenja, 28. jula je bilo svečano otvaranje, nakon čega su od 29. jula počeli takmičarski dani. Do 11. avgusta trajaće takmičarski dani i vreme predviđeno za zadatke i prelete. Proglašenje pobednika predviđeno je za 12. avgust. U ulozi pomoćnika Zorana Frenca, naći će se pilot Mario Hrelja.

Juče je na redu bio treći takmičarski dan i naše jedriličare očekuivali su zadaci preleta od preko 500 kilometara. Prethodna dva takmičarska dana, letelo se svakog dana preko 300 kilometara. – objašnjavaju iz Saveza.

Trećeg takmičarskog dana zadaci preleta preko 500 kilometara / Foto: Vazduhoplovni savez Srbije
Izvođenje zadatka / Foto: Vazduhoplovni savez Srbije

Zoran Frenc iz Aero kluba „Vaja“ iz Beograda jedan je od najmlađih kapetana iz Srbije u velikim svetskim avio kompanijama. Trenutno je zaposlen u Kataru i upravlja Boingom 777 od januara ove godine, gde je bio i za komandama aviona 787, ističu iz Saveza i dodaju:

– Prethodno je u avio kompaniji Indije proveo devet godina takođe kao kapetan. Iako je sa 25 godina otišao u „svet visokog avio saobraćaja“, nije zapostavio ni sportsku karijeru i vazduhoplovno jedriličarstvo. Na domaćim terenima je bio višestruki državni prvak – od 2003. godine je šest puta osvojio zlatno na državnim prvenstvima.

Branko Blagojević iz Aero kluba „Mihajlo Petrović“ iz Kraljeva osvojio je brojne medalje na državnim prvenstvima od 1991. godine – jednu zlatnu, jednu srebrnu i šest bronzanih. –

U isčekivanju leta / Foto: Vazduhoplovni savez Srbije
Zoran Frenc, treći takmičarski dan / Foto: Vazduhoplovni savez Srbije
Branko Blagojević, odmor na livadi / Foto: Vazduhoplovni savez Srbije

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

St

Stvarno…Vam cestitam….od srca.
Pozdrav iz Afrike kolegama.
Navijam za obojicu.
Djuka!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Jordan Нешто сте пропустили, Ласта није заменила Утву-75. А вероватно и да не може, тј да није пожељно, није то баш иста категорија авиона. Француски пилоти прво иду на SR20/22, затим на Grob 120, и на крају пре Рафала на PC-21. Модернизација Г-4 у пракси не постоји.

01. May 2025.Pogledaj

Jordan na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Dodao bih još nešto. Lasta 95 bi trebala da bude sasvim dovoljna za početni trening i ne vidim mesto za Cirrus SR20, osim ako se ne ustanovi da je potrebno nešto vrlo bazično pre toga. Grob G 120 je avion na koji bi se prelazilo posle Laste. Sa Laste bi se moglo prelaziti i direktno…

01. May 2025.Pogledaj

Nenad na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

U potpunosti se slažem! Samo što je ta vijuga (koja se tiče poseta) prilično inertna u glavama onih koji odlučuju o tome.

01. May 2025.Pogledaj

Jordan na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Postoje tri ugla iz kojih se ovo može posmatrati. Prvi je da se pogleda cela slika, kako bi trebala izgledati obuka pilota od trenutka kada prvi put sednu u avion, pa do trenutka kada postanu piloti nadzvučne avijacije. Kreće se sa Laste, završava na Rafalima, šta je potrebno između. Da li se ostaje na dva…

01. May 2025.Pogledaj