BEG airport status
Prvi pogled na Boing 737MAX

Prvi pogled na Boing 737MAX

Novi 737 imaće sledeće novitete: novi motor prečnika ventilatora od 68 inča, promenjeni repni konus trupa, flaj-baj-vajer ali samo na spojlerima, cik-cak mlaznike po ugledu na 787, ojačanja krila i trupa i produženu nosnu nogu stajnog trapa za nekih 15 do 20 cantimetara. Novi računar upravljanja motorima i modifikovani vazdušni sistem radi prilagođavanja promenama u pritiscima motora.

Ono što prvo upada u oči je da Boing nije uspeo da u novu arhitekturu ubaci dovoljno veliki ventilator što se može odraziti na očekivane uštede u gorivu koje bi trebalo da budu 7% u odnosu na A320NEO i mnogo više u odnosu na obične A320.

Naime Boing je izabrao motor «CFM Leap-1b» sa ventilatorom od 68 inča. Radi poredjenja ventilator na sadašnjim 737 avionima je 61 inč a na sadašnjim Erbas A320 je istih 68 inča. Sa druge strane motor na novim Erbas A320NEO avionima je 78 inča na varijanti sa CFM motorima odnosno 81 inč na varijanti sa Prat i Vitni motorima.

Pošto fizika i termodinamika potrošnje goriva direktno zavise od veličine ventilatora odnosno stepena dvostrujnosti (odnos hladne i tople struje – odnosno koliko vazduha ide samo kroz uvodnik a koliko kroz jezgro motora) postavlja se pitanje koliko su realni Boingovi planovi o uštedama u odnosu na novi A320NEO. Čitaocima bloga ostavljamo da sami naprave svoj stav i mišljenje.

Podsećanje da je Boing krenuo u ovo predprojektovanje 2011.godine kako je i bilo predvidjeno na našem sajtu u ranijim prilozima.

Rols Rojs je prodao svoj udeo u kompaniji IAE koja pravi motor za A320 V2500 da bi u zamenu za to dobio dosta para i mogućnost partnerstva sa Prat i Vitnijem na novim motorima sa reduktorom ventilatora «GTF». To je znak da GTF tehnologija  definitivno ulazi na velika vrata a da je Rols pogrešio kockajući se na temu koncepcija sa otvorenim rotorom. Skupa greška koja je delimično ublažena.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

-7%? Pa oni su ludi!

Vrijeme je da Boeing preuzme vodstvo ponovo, Airbus samo nesto "barcka" na short-term-u.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Petrovic Dusan i Max U tome i jeste problem, sto poredite ICBM i druge rakete koje lete brzinom od M5 i brze sa novim hipersonicnim oruzjem. Razlika je u tome sto novo hipersonicno oruzje koristi aerodinamicna svojstva sto raketama prilikom povrarka atmosferu omogucava vodjeno manevrisanje. A ICBM i druge balisticke rakete imaju balisticku putanju kosog…

27. Nov 2024.Pogledaj

radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

27. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

27. Nov 2024.Pogledaj