BEG airport status
Mihajlović: „Lađevci“ postaju civilno-vojni međunarodni aerodrom; Vlada spremna da uloži 8,6 miliona evra u dalje uređivanje "U planu je da u junu mesecu na Lađevce sleće Boing 737"

Mihajlović: „Lađevci“ postaju civilno-vojni međunarodni aerodrom; Vlada spremna da uloži 8,6 miliona evra u dalje uređivanje

Očekuje se da će Vlada Republike Srbije u petak potpisati ugovor sa operaterom za civilni deo Aerodroma Lađevci, preduzećem „Aerodromi Srbije“, čime će Lađevci postati mešoviti međunarodni aerodrom, objasnila je ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, prenosi Tanjug.

Kako navodi, Mihajlovićeva je tokom svog jučerašnjeg sastanaka u Lučanima sa čelnicima Moravičkog okruga podsetila da je Vlada Srbije prošle nedelje donela odluku da aerodrom postaje mešoviti, odnosno civilno-vojni i da su planirana ulaganja u njegovo dalje uređivanje:

– Vlada Srbije će uložiti oko 8,6 miliona evra u proširenje piste, kao i u opremu koja je potrebna, pre svega, za bezbednost. Naš plan je da u junu mesecu imamo, recimo, avione Boing 737 koji mogu da slete i da polete sa aerodroma Lađevci.

Mislim da je najteži deo posla završen. Sada je zadatak da sa ovim novcem koji je obezbeđen najefikasnije završimo taj posao i da u junu imamo avione, kao i da pored beogradskog i niškog aerodroma imamo i međunarodni aerodrom Kraljevo. –

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

MA

Čiji 737 će da sleti? Da nije Aviolet? Možda Ryanair do Bratislave ili Nemačke? Ili Turkiš, oni su ulagali pare u aerodrom i hteli da lete do Turske? Nije realno ni jedan drugi 737.

Odgovori
Be

@MAX8

Boeing 737 je spomenut kao primer za uskotrupni avion te velicine.
Mislim da tu nema nikakve skrivene izjave.

Be

Ovaj scenario sam pre par meseci predvideo kada su neki ovde kritikovali koncesiju ANTa.

Ja sam tad pisao, da ce se drzava, cim preda ANT u koncesiju, posvetiti otvaranju/podizanju drugih aerodroma kao sto su Ladjevci i Ponikve plus daljem ulaganju u Niski aerodrom. Pored toga pocela je i pomoc Banjaluckom aerodromu u RS.

Izgleda da su vazni konkretni koraci uradjeni:

– Prelaz Konstantina Velikog sa lokalne na drzavnu vlast.

– Ulaganja u Ponikve i Ladjevce i zavrsavanje administrativnih poslovo oko otvaranja.

– Pomoc Banjaluckom Aerodromu u smislu znanja/iskustva a mozda i financijski u smislu donacija, itd. Dovodjenje Ryanaira u Banja Luku.

Odgovori
Le

Svaki političar vrsni poznavalac. Avion boenig tipa 737…dobro je nije rekla sletace Boeing i Airbus… Valjda ce krenuti s nekim lowcostom bilo bi lepo, mada kad političar mesto najavi ako bude 10% od toga dobro je

Odgovori
Co

Ne znam šta treba da predstavlja ovaj komentad, jer lowcost kompanije i koriste 737 (Rayaner). Biće ili to ili A320 Wizz Air-a.

Go

Ko veruje i reč gospođi ministarki, trebalo bi da poseti lekara. Pogledajte sva njena obećanja i videćete da ni jedno jedino nije ispunjeno. Eno, puca put na deonici Dimitrovgrad-Niš koja nije ni otvorena, iskaču vozovi iz šina, a ministarka otvara Lađevce i Ponikve za međunarodni saobraćaj iako ni jedan nema uslove za tako nešto.

Odgovori
St

Sve i da otvori ove aerodrome ne mogu opstati.To sto bude putnika u Srbiji vozice loukosteri sa Tesle.

Mi

Zanimljivo kako se lako obećavaju brzi rokovi bez ikakve podloge. Tamo stoji prazna putnička zgrada bez opreme i personala (projekat bivše nesposobne vlasti), PSS nema potrebne dimenzije, (širina sa 30 na 45 met) nema navigacionih, svetlosnih i metoroliških sistema potrebnih za realizaciju projekta kao celine. A ko će da leti i gde … utopija, ili potemkinovo selo. Ministarka: laži, laž, laži me ti me lažeš najbolje. Nemam reči. Ovo je Srbija

Vl

Milane,

Sve ste u pravu osim oko piste. Širina od 30 metara je dovoljna i legalna za avione kategorije A320 i B737.

ID

Ja nemem ništa protiv da aerodromi budu na svakih 20km i u mestima koja nemaju dovoljan broj stanovnika ni za čestitu autobusku stanicu.
Jedini uslov je ni dinar subvencija i super. Isto tako, ni dinar subvencija za air serbia.

Odgovori
Av

Da obnovima malo vazduhoplovne propise
Po ICAO klasifikaciji avion A 320-200 ima kod 4C a avion B-737-800 isto tako 4C a potrebna dužina PSS za standarne uslove (0 visina, 15 stepeni, uzdužni nagib 0% i bez vetra, suva PSS) je (reference field lenght) 2.025 i 2.090 metara respektivno. Podatak o bočnem vetru nemam. Teoretski je minimalna širina PSS 30 metara ali zbog mogućnosti pojave većih aviona putničkih i cargo se preporučuje 45 metara. Standardne dimenzije PSS za takav aerodrom su 2.500x 45 metara (danas je 2.200×30 metara bez svetlosne, navigacione i meteorološke oprema) . Širina instrumentalnog stripa je 2 x 140 metara. Pravu dužinu je potrebno posebno izračunati. Potrebno zemljište je povezano i sa prilaznim svetlima Calvert 900 metara. tako da je potrebna dužina zemljišta za sve gore navedeno oko: 500+2500+1000 = 4000 metara što danas nema. Nemam podatak da li na aerodromu postoji ograda. Stara praksa vojnih aerodroma obzirom da su bili locirani izvan naseljnih mesta je da nisu imali ogradu što je za civilni aerodrom obavezno.
Postoji spojnica do avioplatforme kapaciteta 1 (jedan) avion C klase. Postoji i prazna zgrada bez ikakve opreme. Ne postoji buduća posada za prihvat i odpremu aviona, putnika, prtljaga i robe. Nema ni opreme. Ne postoji kargo terminal. Ne postoji vatrogasna stanica. Gde je sklasište za kerozin sa cisternama.
Direktorat za aerodrome ocenjuje sve te zahteve u skladu sa EASA specigikacijama za sertifikaciju: znači infrastrukturu, personal i opremu.
Zaključak za tri meseca može opet da se napravi promotivni let sa ATR-72-500 Air Srbije na relaciji Beograd-Kraljevo-Beograd kao što je to uradio tadašnji predsednik Tadić. Sve drugo je…

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj