Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

26. nov 2024

Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

21. nov 2024

[ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

21. nov 2024

Erbas započeo sa sklapanjem prototipova besposadne letelice SIRTAP

20. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Vučić najavio nabavku sistema „jačeg od HIMARS-a“ i dronova; dan ranije izraelski Elbit objavio da je prodao svoj konkurentski sistem PULS i dronove Hermes 900 „neimenovanoj evropskoj zemlji“

19. nov 2024

Svetska premijera ruskog borbenog aviona Su-57 u Kini, prvi izvozni ugovori i još jedna isporuka za rusko ratno vazduhoplovstvo

18. nov 2024

Hrvatska Vlada dala zeleno svetlo za nabavke Bajraktara, tenkova Leopard 2 i održavanje Rafala

15. nov 2024

[EKSKLUZIVNO] Utva iz Pančeva i kineska kompanija ALIT na sajmu u Žuhaiju potpisali memorandum o formiranju Centra za održavanje vojnih dronova srpske i kineske proizvodnje

13. nov 2024

Uloga Egipta u procesu srpske nabavke Rafala

13. nov 2024

EDGE potpisao ugovor sa Erbasom o serijskoj proizvodnji modularnih paletizovanih rezervoara goriva za avion C295

12. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

8. nov 2024

U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

7. nov 2024

Makedonija vraća u upotrebu dva helikoptera Mi-8MT remontovana u Češkoj: Let kući preko Mađarske i Niša

6. nov 2024

Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

5. nov 2024

Spekulacije o opremljenosti i naoružanju Rafala širom sveta kao dokaz o “degradiranju“ sposobnosti borbenog aviona

4. nov 2024

Prva javna potvrda: Mistrali 3+ u jedinicima Kopnene vojske

1. nov 2024

Pola veka od prvog leta IAR-93: Obeležen zlatni jubilej jugoslovensko-rumunskog jurišnika

31. okt 2024

FPV dronovi proizvedeni u Hrvatskoj biće integrisani na tursku besposadnu letelicu Bajraktar TB2

31. okt 2024

[NOVA KNJIGA] 50 godina od prvog leta Orla: Foto-monografija „J-22 Orao, Prototip“

30. okt 2024

Rebalans budžeta otkriva iznose prvih rata za Rafale: Naoružanje ključno za konačnu cenu nabavke

30. okt 2024
[FOTO REPORTAŽA] Flota Helikopterske jedinice MUP-a u vazduhu: Tri Erbasa, jedan Bel i jedan Sikorski
Budući YU-MED opremljen je medicinskom opremom za održavanje u životu već stabilizovanih pacijenata kojima treba hitan prevoz vazduhom. Unutra se nalaze nosila, defibrilator i EKG uređaj / Foto: Igor Salinger

[FOTO REPORTAŽA] Flota Helikopterske jedinice MUP-a u vazduhu: Tri Erbasa, jedan Bel i jedan Sikorski

Kada je Helikopterska jedinica MUP-a Srbije odlučila da u ponedeljak dočeka svoja dva nova helikoptera H145M uradila je to kako dolikuje.

U vazduhu se nije našla kompletna policijska flota (nedostajao je manji Bel) ali smo imali interesantnu formaciju od četiri različita tipa helikoptera u jednom trenutku. Tri ako klasifikujemo Gazelu kao sada zvanično Erbasov proizvod.

Juče smo ekskluzivno objavili fotografije Dimitrija Ostojića koji se tokom grupnog leta nalazio u helikopteru Gazela. U ponedeljak smo imali i fotografije iz drugih interesantnih uglova.

Danas objavljujemo fotografije Igora Salingera koji je bio u Belu 212 iz kojeg je zabeležio svoje jedinstvene kadrove ove zanimljive formacije.

Svi policijski H145M imaće zatamljena stakla osim stakala kokpita / Foto: Igor Salinger
Zbog čega i MUP uzima „M“, odnosno militarizovanu verziju helikoptera? Pored činjenice da je u pitanju zajednička kupovina i da je logično da u jednoj tranši i ceni bude helikopter koji će se proizvesti brzo (na civilne verzije se čeka neznatno duže) jedino „M“ može biti naoružan ako zatreba. Pored instalacija za vođeno i nevođeno naoružanje koje će morati da se ugrade u policijske letelice bitno je znati da su „M“ verzije strukturno ojačane za nošenje i upotrebu naoružanja. Vojni i civilni Erbasovi će takođe imati iste Rohde & Schwarz enkriptovane radio uređaje što je još jedan korak u unificarnju ako obe službe nekada treba da ratuju zajedno / Foto: Igor Salinger
Jedan od ova dva helikoptera ima autopilot, kožna sedišta za putnike i pouzdana je IFR mašina / Foto: Igor Salinger
„Bravo“ verzija pogonjena je sa dva poznata PT-6 motora. 76-ca je proizvedena u samo 101 primerku / Foto: Igor Salinger
Nakon poslednjeg remonta Gazela jedinica je odlučila da YU-HEA ofarba u plavo-belu šemu koja uz nove Erbasove polako postaje unificirana. YU-HEC zadržava stariju verziju a YU-ICE će biti izuzetak i imaće gotovo identičnu maskirnu šemu kao vojni H-145M. Biće namenjen žandarmeriji sa adekvatnim mitraljezima sa obe strane trupa / Foto: Igor Salinger
[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Me

Srbiji, kao „drzavi“, treba jos bar 4 ovakva helikoptera u istoj verziji kao YU-MED za vazdusni medicinski transport pacijenata i vazdusno spasavanje.

Mozda neke druge boje (tipa crvena) doduse xD

Odgovori
Ek

Kakav smo choljav narod samo za to nam i treba. Vojsku ukinuti i napraviti jednu masivnu razudjenu medicinsku ustanovu tj organizaciju. Svaka chuka da dobije po jedan H145M,plus pilota i po dva medicinara. A malo vece selo po dva Erbasa. A Wing Loong 2 umesto vodjenih projektila,da dobiju mesta za po dva nosila.

Al

ok helikopteri, ali potrebni su adekvatno opremljeni heliodromi, posebno za sletanje u losim meteo-uslovima. Medicinsko osoblje obuceno za takve procedure. Obzirom na koliko mesta mogu da slete i koliki je radijus masina, ovo sto imamo je „dovoljno“. Ali sve i da uzmemo eto kako ste rekli „jos 4“, ne znam ko ce leciti ljude, posto doktori i ostalo osoblje su ili otisli u Nemacku ili u privatni sektor(cast izuzecima), a u bolnicama cesto nema ni najosnovnijeg potrosnog materijala, tipa zavoj(licno se uverio vise puta! Neka me niko ne ubedjuje drugacije, jer je to klasicna uvreda inteligencije). Mozda u BG-u je ok, ove ostale „regionalne bolnice“ Sombor, Vrbas itd. katastrofa.
Ok drzava sad konacno ima sposobnosti za SAR i MEDEVAC, a ne kao onomad sa helikopterom. No sad bi bio red u struku uloziti, najpre plate, kvalitet istih(a ne da idu na mitinge jer „buducnost Srbije“)

Pe

Helidromi. Heliodromi su aerodromi za sunce.

Al

@Petar
Svakako da. Ali lepo je imati blizinu adekvatnih medicinskih ustanova za „ne daj boze“, znaci nekad i minut gore-dole, kamoli 5 ili 10. Makar u Nisu jedan ovakav, pa da bude jedan „sever“ i jedan „jug“, ako vec postoje masine jelte.
https://tangosix.rs/2019/03/01/renoviran-helidrom-vma-radove-finansirao-dcv-u-iznosu-od-200-000-evra/

Da

Jel moze neka informacija vise o ovom Sikorskom,kad je nabavljen,zasto, za sta se koristi,inace izgleda izuzetno lepo

Odgovori
Ja

Nisam potpuno siguran, ali mislim da je Sikorski nabaljen jos devedesetih godina za potrebe JSO, koji su ga i koristili do rasformiranja jedinice.

Ba

Bio je neki clanak ovde o svim helikopterima u helikopterskoj brigadi. Cini mi se da je receno da je S76 nabavljen za Slobu kao VIP transport.

In

Ja mislim da je nabavljen devedesetih za potrebe Slobodana Milosevica.To ti je limuzina od helikoptera.

Bi

Momci SVAKA ČAST, ATPL,IR, FFS,
TOP ste.
Neka vas služe kao i prethodni!!!
Sve pohvale za Petra i T6!!!

Odgovori
Pr

Sve pohvale T6-u (sada posebno Dimitriju i Igoru na odličnim fotografijama).
Lep običaj uvođenja novih mašina u MUP-ovo jato.
Mogle bi kolege iz RV-a da odrade nešto slično u Nišu po prijemu svojih primeraka, pa da ponovo imamo lepu foto reportažu ; )

Odgovori
Sr

GOSPODO ZAHVALJUJUCI VASIM SLIKAMA I KOMENTARU MENI JE PUNO SRCE OSECAO SAM SE VEOMA SRECNO A I PONOSNO JER VIDIM DA MOJA ZEMLJA IDE NAPRED SVE POHVALE TANGO SIKSU I NJEGOVIM SARADNICIMA A HELIKOPTERSKOJ JEDINICI MUPA JEDAN VOJNICKI POZDRAV V R L O D O B R O

Odgovori
Mi

Uf! Neka se ne uvrede gospoda iz Erbas-a, ali Sikorski je jedno 20x lepši.
Mislim, lep je i Erbas…
Od kada imamo tog Sikorskog? Nisam ni znao da postoji kod nas. Za Bell-a znamo.
Nego, malo mi neobično da ovi u Gazeli, niko nema kacige?!? Da li je to normalno?

Odgovori
Mi

Kako se ukusi razlikuju..
Meni se baš takav stil kao ovaj Sikorski S-76 ne svidja. Nekako mi previše biznismenski i buržoaski deluje. Gazela je prelepa na ovim slikama.

Odgovori
Al

Cu „budzoaski“…
Ostavila ideologija tragove, ali dobro, svako svoj stil. Koliko sam ja shvatio Sikorski je „salonski“, tj. za VIP prevoz, ne?

Mi

Ma to, salon, bal.. princeze i princovi.. Džej Zi 😁

Al

@Milos
ne bih se bunio da me vozaju okolo u njemu iskreno :D

Du

Joooj čime se puvate ko da smo kupili svemirski brod!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs