BEG airport status
Tajfun nastavlja sa dokazivanjem

Tajfun nastavlja sa dokazivanjem

Četiri nacije Eurofighter konzorcijuma dogovorile su na Farnborough-u sledeći korak u unapređenju potencijala ove višenamenske platforme. AESA radar, DAS, integracija i razvoj novih oružja stavljeni su na novu listu želja i čekaju konačno odobrenje. Glavni motiv – povećanje šansi za prodaju  inostranim kupcima. Za Tango Six pričaju podpredsednik za komunikacije Eurofighter konzorcijuma i probni pilot koji je od početka uključen u razvoj Typhoon-a. Pored novosti vezanih za program pričaju i o razlozima zbog čega bi Srbija trebalo da razmišlja o ovoj letelici i o tome koliko je komplikovano na nju  preći sa recimo ruske tehnike. 

Prvi dan pa premijer(a)

Štand, manja montažna kuća zapravo, Eurofighter konzorcijuma  bila je prva lokacija koju je britanski premijer David Cameron obišao prvog dana sajma u Farnborough-u. Mediji su okarakterisali njegov photo-op kao nedvosmislenu podršku domaćoj vazduhoplovnoj industriji (BAE Systems vlasnik je 33% udela u evropskom projektu). Dok RAF doživljava drastične rezove, BAE sa partnerima nakon poraza u Indiji računa na izvoz u Bugarsku, Ujedinjene Arapske Emirate, Oman, Maleziju i Južnu Koreju.

Prisustvo Eurofighter-a bilo je uobičajeno za ovaj kalibar dešavnja. Model aviona u prirodnoj veličini sa  izloženom kompletnom gamom naoružanja postavljen je ispred montažne kuće u kojoj se nalazio demonstrator leta (ne simulator i ne sa svim, još uvek povrljivim, detaljima instrumenata i avionike). Typhoon RAF-a leteo je svaki dan show-a standardan dinamički i agilan prikaz sa ciljem demonstracije objektivno odlične upravljivosti i kontrole letelice.

Tranše, verzije, faze

P1EA poslednja je verzija u Fazi 1 programa unapređenja kasnije proizvedenih Tranche 2 primeraka. Ovoj verziji je planirana ugradnja AESA radara čiji bi projekat razvoja trebalo da započne u Oktobru. Odobrenje za upotrebu i serijska ugradnja očekuju se 2015. godine. Novi Tajfun će dobiti napredniji paket automatizovanog defanzivnivnog podsistema (DAS), dugo čekane integracije MBDA Meteor rakete dugog dometa (BVR) i INS/GPS kombinovano vođene avio-bombe Paveway IV.

Srbija?

Srbija se u zvaničnim i nezvaničnim komentarima ljudi iz Eurofighter-a i dalje pominje kao potncijalni kupac i zanimljivo je da se prema našoj zemlji odnose kao prema većem igraču u regionu kome treba „ozbiljniji avion“ za naslednika trenutnog inventara. Potvrđeno je učešće Typhoon-a italijanskog ratnog vazduhoplovstva na aeromitingu povodom 100 godina srpskog vojnog vazduhoplovstva na aerodromu Batajnica 2. septembra.

Obilazak Eurofighter štanda pružio mi je priliku i za priču sa podpredsednikom kompanije za komunikacije kao i sa jednim od probnih pilota koga poznajem od ranije. Pričali smo o novinama u programu, razlozima zbog kojih bi Srbija trebalo da razmišlja o ovom avionu, kontekstu političkog partnerstva ovakve nabavke i tome šta govore iskustva – koliko je (ne)komplikovano preći sa istočne opreme (MiG-ova u našem slučaju) na Typhoon iz pilotske perspektive. Koliko je dobar u  air policing ulozi i o još dosta tema:

(Za HD kvalitet snimka podesite opciju „720p“ u You Tube player-u)

—————————————————————————————————————————–
Tango Six izveštavanje iz Farnborough-a pomogli su itSMF Srbija kao sponzor smeštaja, logistike i prevoza, Mobilna Telefonija Srbije kao sponzor putovanja, Xopyc Air Force Fashion i Pilotshop.rs kao sponzori odeće i reportažne opreme.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

27. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

27. Nov 2024.Pogledaj