BEG airport status
Pipistrel nastavlja sa razvojem bespilotne letelice NUUVA 20, partner na projektu kompanija C-ASTRAL BPL NUUVA 20 dobija sposobnosti za izvođenje ISR zadataka / Foto: Pipistrel

Pipistrel nastavlja sa razvojem bespilotne letelice NUUVA 20, partner na projektu kompanija C-ASTRAL

Slovenački Pipistrel objavio je 2. februara da je, za ponovo pokrenuti razvoj bespilotnog sistema NUUVA V20, kao glavnog industrijskog i R&D (Research & Development) partnera sa sveobuhvatnim, tzv. holističkim C4 rešenjima, izabrao takođe slovenačku firmu C-ASTRAL.

Kako je saopšteno, nakon početnog lansiranja projekta porodice letelica NUUVA 1. septembra 2020. godine, što je izazvalo, kako kažu iz kompanije, veliki interes na tržištu, na osnovu početnih povratnih informacija i potreba kupaca Pipistrel ponovo pokreće razvoj eVTOL letelice (electric Vertical Take Off and Landing) NUUVA 20 kako bi se postigla njena veća vrednost i upotrebljivost za različite potrebe krajnjih korisnika.

Odlučeno je da NUUVA V20 neće biti namenjena samo za isporuku tereta (kao što su npr. rezervni delovi, dragoceni predmeti, medicinski materijal) već će dobiti sposobnost prikupljanja obaveštajnih podataka, osmatranja i izviđanja (ISR – Intelligence, Surveillance, Reconnaissance) sa mnoštvom različitog korisnog tereta, senzora i opcija razmene podataka za postizanje vrhunske situacione svesti i integracije C4I (Command, Control, Communications, Computers and Intelligence) sistema.

Prve isporuke letelice NUUVA V20 opremljene za VLOS (Visual Line of Sight) kao i BVLOS (Beyond Visual Line of Sight) operacije, krenuće za naše prve korisnike u prvom tromesečju 2022. godine.

Iskustvo kompanije C-ASTRAL Aerospace u istraživanju i razvoju kao i intergaciji bespilotnih sistema, unaprediće i poboljšati proizvod dokazanim i vodećim C4 rešenjima korisniku prilagodljivih elemenata zemaljske stanice kao i paketa logističke podrške, navodi se u objavi Pipistrela.

Kompanija C-Astral će najverovatnije sarađivati i na većoj Pipistrelovoj kargo letelici V300 / Foto: Pipistrel

C-Astral Aerospace je svetski lider na tržištu sa uspostavljenom reputacijom u specijalizovanoj oblasti proizvodnje i pružanju usluga malim avionskim bespilotnim avionskim sistemima (UAS). Pored integracije sistema, kompanija je razvila avioniku i zaštićene, sigurne i prilagodljive mrežne komunikacione sisteme, kao i sposobnost da integriše svoje sisteme sa rešenjima upravljanja vazdušnim saobraćajem bespilotnih letelica kao i rešenjima iz oblasti C4ISR.

U poslednjih trinaest godina, C-ASTRAL Aerospace je razvio dve porodice malih bespilotnih vazduhoplovnih sistema, BRAMOR i ATLAS (Advanced Technology Light Acquisition System), a njegovo X-WORKS odeljenje trenutno razvija dva nova mala napredna tehnološka sistema koja će biti lansirana 2021. i 2022. godine

C-ASTRAL Aerospace je bio aktivan u tri istraživačka konzorcijuma inicijative SESAR (Single European Sky ATM Research) i imao je ključnu ulogu u omogućavanju prvog kanadskog BVLOS avionskog leta koji je obavljen još u februaru 2017. Baza kupaca C-Astral Aerospace diverzifikovana je između komercijalnih operatora bespilotnih vazduhoplovnih sistema, većih institucionalnih mreža, naučnih korisnika, kao i državnih organa u više od 70 zemalja. Više od 10 suverenih entiteta i 200 komercijalnih i naučnih operatera uvelo je sisteme C-ASTRAL u operacije na šest kontinenata. Sisteme C-ASTRAL Aerospace procenjivala je Komanda za specijalne operacije vojske SAD (US SOCOM Expeditionary Organic Tactical ISR Capability Set), a sada su takođe deo velike evropske inicijative u istraživanju i razvoju rojeva bespilotnih vazduhoplovnih sistema.

Kompanija je 2020. godine postala član korporacije Terra Drone Corporation osnovane 2016. godine, vodećeg svetskog dobavljača industrijskih rešenja za bespilotne sisteme. Terra Drone se kroz svoje partnerstvo sa kompanijom Unifli specijalizovala za hardver visokih performansi, vrhunski softver, pružanje usluga dronovima i sisteme za upravljanje vazdušnim saobraćajem bespilotnih letelica.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

WE

Pipistrel vs Pegaz vs 😈Akinci😈 = ??? 😆😆😆
Da kupimo Akinci UCAV ! 💪

Odgovori
Ja

Dobri su zmajciki znaju uvek da izbalansiraju u svakoj situaciji,nenaoruzane BPL zasto da ne.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

27. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

27. Nov 2024.Pogledaj