FARNBORO – Tango Six je na poslednjem vazduhoplovnom sajmu u Farnborou dobio jedinstvenu priliku da zaviri u unutrašnjost jedne od najpoznatijih amfibija iz perioda Drugog svetskog rata. Vikers Kanso (licencna kanadska verzija Konsolidejted PBY Kataline) preživeo je nekoliko modifikacija i vlasnika da bi danas uz pomoć izuzetno posvećenih entuzijasta iz svoje baze u Daksfordu obilazio britanske i svetske aero-mitinge.
Prvobitno naručen od strane kanadskog ratnog vazduhoplovstva G-PBYA se na svoju prvu službu javio 1943. godine kao izviđač, lovac na nacističke podmornice i kao letelica za traganje i spasavanje. Nakon ratne službe modifikovan je kao avion za gašenje požara da bi više od 40 godina leteo za različite operatere u raznim ulogama.
Udruženje Katalina iz Daksforda udahnulo mu je 2005. godine novi život u postojećoj šemi koja predstavlja OA-10A, Katalinu USAAF-a. Stjuart Povni, jedan od više dobrovoljaca koji održava letelicu, proveo me je kroz njenu unutrašnjost i ispričao istoriju, najzanimljivije detalje njene duge službe i na pitanje kako uspevaju da je održavaju u ovakvom stanju rekao:
– Ljubav i redovna briga. Svi smo dobrovoljci, tehničari i vazduhoplovni inženjeri sa višedecenijskom praksom. Samo jedan inženjer je stalno zaposlen dok ostali ulažu svoje slobodno vreme
i posvećenost na razne načine. Brinemo o njoj i na taj način održavamo sećanje na jedan od najglamuroznijih perioda svetske avijacije.
(Za najveću rezoluciju snimka podesite opciju „1080p“ u YouTube plejeru)
————————————————————————————————————————————————–
Tango Six izveštavanje iz Farnboroa pomogli su itSMF Srbija kao sponzor smeštaja, logistike i prevoza, Mobilna Telefonija Srbije kao sponzor putovanja, Xopyc Air Force Fashion i Pilotshop.rs kao sponzori odeće i reportažne opreme.