[EKSKLUZIVNO] „Flying Bulls“ ispod mosta Mala Rijeka u Crnoj Gori: Negativna petlja Gripen pilota jer im je Red Bul to organizovao

24. okt 2024

Avioni Utva-75 u nepriznatoj afričkoj državi Somalilend, u projektu učestvuju i stručnjaci iz Srbije

24. okt 2024

[INTERVJU] Kanadska komercijalna korporacija: Pomoć zemljama Balkana u finansiranju kupovina aviona i helikoptera

22. okt 2024

Isporuka privatnog Air Tractora za Osijek preko Kanade, Grenlanda i većeg dela Evrope

14. okt 2024

Nakon pozajmice Skoplju radi restauracije i izlaganja jedrilica Ilindenka vraćena u Beograd

1. okt 2024

Bili smo na otvaranju novog hangara „Prince Aviationa“: Nova etapa u rastu srpskih bizjet eksperata

1. okt 2024

[NAJAVA] Trodnevni vazduhoplovni događaj u Trsteniku: Šesti po redu „Blanik Kamp Kup“ i otvoreni Letački dan

28. avg 2024

Direktorat civilnog vazduhoplovstva zabranio poletanja i sletanja ultra-lakih aviona sa „operativnih mesta na vodi“

22. avg 2024

[NAJAVA] Fly-in na aerodromu Ćuprija u subotu 7. septembra

19. avg 2024

Egzotične registracije vazduhoplovnih vatrogasaca u Makedoniji: Nakon južnoameričkih, pomogli i australijski Er Traktori

15. avg 2024

[ANALIZA] Crnogorska dilema: Treba li ukinuti policijsku helikoptersku jedinicu i šta kupiti – „mali“ ili „veliki“ Kanader?

9. avg 2024

Direktorat civilnog vazduhoplovstva izdao prvi AOC za komercijalne letove hidro-aviona u Srbiji kompaniji GAS Aviation

7. avg 2024

[ANALIZA] Pomažemo premijeru Milojku Spajiću: Treba li Crna Gora da kupi „makar jedan“ Kanader, ima li alternative i kako to sve platiti?

7. avg 2024

[REPORTAŽA] Kako je tekla velika međunarodna operacija gašenja šumskih požara iz vazduha u Makedoniji – 3. deo

2. avg 2024

[POSLEDNJA VEST] Ponovo veliki požari u Makedoniji, u pomoć stigli i Er Traktori registrovani u Južnoj Americi

1. avg 2024

[REPORTAŽA] Kako je tekla velika međunarodna operacija gašenja šumskih požara iz vazduha u Makedoniji – 2. deo

1. avg 2024

[REPORTAŽA] Kako je tekla velika međunarodna operacija gašenja šumskih požara iz vazduha u Makedoniji – 1. deo

31. jul 2024

Vučić ponovo o „letećim taksijima“: Predstavljanje „Grande Pande“ na kraju događaja dobilo vazduhoplovnu dimenziju

23. jul 2024

Slovenija prvi put koristi avione Er Traktor u protivpožarnim operacijama

20. jul 2024

Požari u Makedoniji: Zbog čega vazduhoplovni kapaciteti za gašenje požara iz vazduha nisu bili spremni?

18. jul 2024
Blanik kamp-kup Trstenik 2023: Do sada najmasovnije takmičenje, gosti od Rusije do Bihaća
Peti međunarodni Blanik kamp-kup Trstenik 2023 okupio jedriličare iz devet zemalja regiona / Foto: Milan Stević

Blanik kamp-kup Trstenik 2023: Do sada najmasovnije takmičenje, gosti od Rusije do Bihaća

U organizaciji aero-kluba Trstenik, na sportskom aerodromu Trstenik, od 15. do 17. septembra održan je peti po redu međunarodni Blanik kamp-kup Trstenik 2023, takmičenje u preciznom sletanju jedrilicom, sa novom šemom cilja i propozicijama kreiranim tako da se od ove godine boduje i tehnika pilotiranja a ne samo najkraće zaustavljanje.

– U takmičenju su se nadmetali jedriličari koji su inače saobraćajni i vojni piloti, nastavnici letenja, tako da je konkurencija bila veoma jaka. Takmičenje su otvorili predsednica opštine Trstenik Milena Turk i predsednik aero-kluba Trstenik Goran Bošković.

Ovogodišnji kup bio je najbrojniji do sada, učestvovalo je rekordnih 54 takmičara iz svih zemalja bivše Jugoslavije, Rusije, Ukrajine i Poljske. Zahvaljujemo se gostima iz prijateljskih aero-klubova koji su uveličali naš događaj avionima: aero-klub Kraljevo, aero-klub Ćuprija, aero-klub Jasenica Smederevska Palanka, aero-klub Naša Krila Paraćin, kao i Urošu Bobiću koji je došao motornom jedrilicom SF-25 Falke.

Posebnu zahvalnost dugujemo pobratimskom aero-klubu Prijedor i njihovoj mnogobrojnoj ekipi koja nas je posetila svojim avionom Utva 75, aero-klubu Vihor sa aerodroma Vojka i pilotu Radetu Prosenici, koji je zatvorio letački deo takmičenja i prikazao vrhunsko umeće na avionu Pionir 300.

Takođe, zahvaljujemo se svim takmičarima koji su prešli veliku udaljenost da bi učestvovali na takmičenju, takmičarima iz Crne Gore, Makedonije i onima koji su prvi put u Trsteniku, aero-klubu Bihać i aero-klubu Ivan Sarić iz Subotica. Ove godine su nas posetili i predstavnici jedne velike fabrike avionskih motora iz Ciriha, koji su podržali takmičara zaposlenog u njihovoj kompaniji. – kaže za Tango Six organizator Dejan Sarić.

Osvajači medalja na ovogodišnjem kupu su:

Profesionalna kategorija

– Pojedinačno 1. Miloš Milošević, AK Mihajlo Petrović Kraljevo 2. Nenad Davidović, AK Aero TMG Kumanovo 3. Ibrahim Topić, AK Bihać

– Ekipno 1. Marjan i Nikola Ivanovski, Rimin air 2. Slobodan Đurović i Dejan Sarić, AK Trstenik 3. Davor Lukić, Mario Bradić, AK Trstenik

Motivaciona kategorija

– Pojedinačno 1. Predrag Petrović 2. Dejan Nedović, AK Valjevo 3. Marko Milojković, AK Valjevo

-Ekipno 1. Lara Ivanov Naud, Marko Milojković, AK Valjevo 2. Dragan Radalj, Andrija Milinković, AK Valjevo 3. Tamara Pavlovic, Predrag Petrović.

Aero-klub Trstenik zahvaljuje se svim takmičarima na ovako velikom odzivu koji je sve veći iz godine u godinu. Zahvalnost dugujemo i svim gostima kao i svim sponzorima i donatorima koji su pomogli da ovaj kup protekne na vrhunskom nivou. – poručio je Dejan Sarić.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

YU

Sećam se 80-tih i 90-tih godina na prostoru bivših republika Jugoslavije čuvenih prvenstava jedriličarstva u preletima, gde sam i sam učestvovao na nekoliko njih, među kojima izdvajam Otvoreno prvenstvo Vojvodine 1987. godine. To su bila prava takmičenja u jedriličarstu, jedriličari pravi vazduhoplovci koji su postizali ozbiljne kilometre preleta uz pomoć karte, običnog variometra i prije svega iskustva. Tada je bilo skoro 50 takmičara ali svako sa svojom jedrilicom i spreman da napravi minimalno 100 kilometara preleta kao od šale.

A sada u 2023. godini na ovim prostorima održavaju se mahom kupovi u preciznom sletanju i time se dičimo. Neko je zamenio smisao jedriličarstva u kojem je nekad bio cilj da se što više preleti kilometara u letu a ne da se što prije zaustavi na tlu.
Plašim se da od tih 50 takmičara verovatno ni 10 % nije spremno da napravi prelet od 100 kilometara uz svu pomoć koje savremeno doba nudi sa GPS-ovima, aplikacijama, meteo izveštajima i svakavim drugim čudesima.

Smatram da Vazduhoplovni Savez Srbije treba da primeni veliku pažnju jedriličarstvu u Srbiji. Neophodni su seminari, usavršavanje u teoretskom i praktičnom obliku.

Podsećam da smo nekada pre izlaska pred komisiju za polaganje jedriličarske dozvole imali izveden padobranski skok, iskustvo u izvođenju osnovnih akrobatsih figura (kovit obavezno) i upisano nekoliko preleta u knižicu. Plašim se da sada čak i nastavnici jedriličarstva nemaju to iskustvo!

Odgovori
Pe

Istina kako jedino može biti se najverovatnije nalazi negde u preseku između „kako je nekada bilo“ i „kako je danas realno izvodljivo“.

Jo

samo lupetas da nesto izvalis

Ed

Vazduhoplovni savez je organizacija koja se posvetila nekim paraglajderistima oko sekretara…

Du

Slažem se sa tobom. Ovi mladi misle da je ovo vrh jedriličarstva. Jadno i bedno

En

Poštovani gospodine,

Slažem se sa Vašim komentarima. vezano za to kako je nekada bilo.
Ipak mi nismo u mogućnosti da učinimo tako veliko takmičenje kao što su bila državna prvensta 70 i 80-ih godina.Mi organizatori Blanik kupova se na ovaj način borimo da ne neatane i ovo malo jedriličarstva u zemlji Srbiji i time podstičemo mlade da ostanu u klubovima da se ne bi i klubovi ugaslil.
Ali imam jednu lepu zamisao…
Pošto ste vi iskusni u jedriličarstvu i učestvovali ste na raznim takmičenjima delegirajte ljude koji će Vam pomoći i organizujte državno prvenstvo na kojima će ovih 10% koji nisu spremni za prelet rado zauzeti učešće i uveličati takmičenje.
PS.Tada je iza svega stajala država i pomogala u organizacijama, a sad Blanik kupove organizuju par entuzijasta koji imaju podrsku i razimevanje od uprava klubova u kome se kupovi organizuju.

Odgovori
Da

Veliko odricanje i rad je potreban da se organizuje jedan Međunarodni Blanik kup i svaka Vam čast na tome da se borite da se ne ugasi jedriličarstvo ne samo na prostoru Srbije već i u zemljama bivše Jugoslavije, a znam da dajete i podršku i pomoć a isto tako bi zamolio ove starije jedriličare da svoje veliku iskustvo prenesu na mlade jedriličare i daju doprinos razvoju jedriličarstva, a ne samo da se priča kako je nekad bilo.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs