Hrvatskoj policiji isporučeni helikopteri Subaru Bell 412EPX

18. dec 2024

[MEBAA 2024] Manji sajam, veće poslovne aktivnosti, AOC za manje od 60 dana i zapaženo srpsko prisustvo

14. dec 2024

[MEBAA 2024] Srpski „Green Power Turbine Systems“ prvi put izložio na sajmu poslovne avijacije u Dubaiju: Predstavljeni projekti dva nova civilna aviona

13. dec 2024

Visoka delegacija američkog „Garmina“ u poseti beogradskom „Prince Aviation-u“: Nastavak strateškog partnerstva za nove poslove modernizacije poslovnih aviona

11. dec 2024

Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

27. nov 2024

Međunarodna radionica posvećena žirokopterima okupila najiskusnije pilote iz Hrvatske, Srbije i Mađarske u Čakovcu

14. nov 2024

Rekordna godina za Aero-klub Otočac: Ostvareno 1000 operacija na Špilniku

12. nov 2024

Avio-služba Vlade Srbije: Osvežen izgled Lirdžeta 31, novi hangar u rebalansu državnog budžeta

11. nov 2024

Vazdušni saobraćaj budućnosti: Srpski i svetski stručnjaci na panelu o „letećim taksijima“

1. nov 2024

Od utopije do realnosti: Analiza izvodljivosti „letećih taksija“ za EXPO 2027 u Srbiji

31. okt 2024

ISSA simpozijum na Mašinskom fakultetu: Kompanija „Prince Aviation“ i održivo poslovanje – od „pametne zgrade“ do „chat bota“ u procesu zapošljavanja

30. okt 2024

FAA usvojila novu regulativu za eVTOL letelice: Prva nova regulatorna kategorija civilnih vazduhoplova od 1940-ih

28. okt 2024

„Prince Aviation“ produžio ugovor sa američkom kompanijom: Instalacija inovativnih vingleta za unapređenje performansi poslovnih aviona u Beogradu

25. okt 2024

[EKSKLUZIVNO] „Flying Bulls“ ispod mosta Mala Rijeka u Crnoj Gori: Negativna petlja Gripen pilota jer im je Red Bul to organizovao

24. okt 2024

Avioni Utva-75 u nepriznatoj afričkoj državi Somalilend, u projektu učestvuju i stručnjaci iz Srbije

24. okt 2024

[INTERVJU] Kanadska komercijalna korporacija: Pomoć zemljama Balkana u finansiranju kupovina aviona i helikoptera

22. okt 2024

Isporuka privatnog Air Tractora za Osijek preko Kanade, Grenlanda i većeg dela Evrope

14. okt 2024

Nakon pozajmice Skoplju radi restauracije i izlaganja jedrilica Ilindenka vraćena u Beograd

1. okt 2024

Bili smo na otvaranju novog hangara „Prince Aviationa“: Nova etapa u rastu srpskih bizjet eksperata

1. okt 2024

[NAJAVA] Trodnevni vazduhoplovni događaj u Trsteniku: Šesti po redu „Blanik Kamp Kup“ i otvoreni Letački dan

28. avg 2024
Hrvatskoj policiji isporučeni helikopteri Subaru Bell 412EPX
Dva helikoptera koštala su 36,3 miliona evra sa PDV-om, ali je 85 posto obezbeđeno bespovratnim sredstvima / Foto: MUP RH

Hrvatskoj policiji isporučeni helikopteri Subaru Bell 412EPX

Ministarstvo unutrašnjih poslova Hrvatske saopštilo je juče da je istog dana na sportskom aerodromu Lučko potpredsednik Vlade i ministar unutarnjih poslova Davor Božinović razgledao dva novoisporučena višenamenska helikoptera Subaru Bell 412EPX. Kako se navodi, helikopteri su nabavljeni preko sprovedenog postupka javne nabavke, a vrednost ugovora je 36,3 miliona evra s PDV-om, od čega je 85 % finansirano bespovratnim sredstvima.

Nakon završetka postupka registracije i službene primopredaje, helikopteri će biti uključeni u flotu Ministarstva unutrašnjih poslova, a njihova osnovna namena biće „pružanje podrške operativnim snagama sistema civilne zaštite za akcije traganja i spasavanja, i hitne medicinske letove“ – navodi se u saopštenju.

MUP RH sada ima 9 aktvinih helikoptera / Foto: MUP RH

Iz MUP-a Hrvatske naglašavaju da se dolaskom ovih helikoptera njihova flota povećava na devet operativnih helikoptera, kao i da se u skorije vreme planira nabavka još jednog helikoptera. Oba nova Bela 412EPX biće opremljena opremom za traganje i spasavanje, kao i opremom za MEDEVAC.

Ministar Božinović pojasnio je da u februaru 2025. godine u Teksasu kreće tronedeljna obuka prvih pilota i vazduhoplovnih tehničara vazduhoplovnih jedinice, nakon čega sledi zajednička obuka pilota, tehničara i operativnih snaga za rad s pripadajućom opremom.

Očekuje se da će helikopteri sa posadama biti operativni do početka letnje sezone.

Hrvatski policijski Subaru Bell 412EPX opremljen dizalicom za spasavanje / Foto: MUP RH

Standardnu posadu čine pilot, kopilot i tehničar iz Vazduhoplovne jedinice Uprave policije i operator kamere iz Državne interventne jedinice Uprave civilne zaštite. Kod hitnih medicinskih letova u helikopteru će se nalaziti doktor i medicinski tehničar, dok za prevoz operativnih snaga sistema civilne zaštite helikopter ima kapacitet prevesti do 12 ljudi.

Helikopteri će biti raspoređeni u Zagrebu i Dubrovniku kako bi se pokrilo područje juga Dalmacije, koje trenutno nije obuhvaćeno drugim državnim programom hitne helikopterske medicinske službe (HEMS), a za treći helikopter se razmatra lokacija na Malom Lošinju.

Iz državnog budžeta obezbeđena su dva montažna hangara za helikoptere, jedan u Lučkom i jedan u Dubrovniku. Helikopteri Subaru Bell 412EPX biće servisirani u Hrvatskoj, dok će se kompleksniji zahvati obavljati u odgovarajućim centrima. – navodi se u saopštenju MUP-a Hrvatske.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Pa

Bravo! Krasani strojevi u dobrim rukama. Svaka vijest gdje se država brine za sigurnost i zaštitu građana i njezinih posjetitelja je odlična.

Odgovori
st

Slazem se. Dobri aparati, posebno ove dizalice za spasavanje, da se ne koriste ešice i blekhokovi

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor