[NAJAVA] Šesti po redu Avijatičarski bal u restoranu Aeroklub 17. maja

30. apr 2025

„Green Power Turbine Systems“ prvi put na sajmu AERO u Fridrishafenu: Pogonska grupa i dva nova projekta aviona iz Srbije

30. apr 2025

[NAJAVA] Četvrti memorijal „Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“ na aerodromu Divci kod Valjeva

28. apr 2025

Nakon incidenta u vazduhu EXPO Osaka zaustavlja demo letove eVTOL letelica – šansa za Srbiju i EXPO 2027?

27. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] Prva javno dostupna fotografija novog Falkona 6X Avio-službe Vlade Srbije

25. apr 2025

Škola letenja „Prince Aviation“ objavljuje početak novog kursa za PPL dozvolu

23. apr 2025

Rafal 4.1 i Falkon 6X u Srbiji: Vojni pedigre jedinstvene civilno-vojne kupovine

21. apr 2025

Trenutno najmoderniji avion u Srbiji: Novi Falkon 6X državne Avio-službe

18. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] U Beograd sleteo novi Falkon 6X, najverovatnije novi avion Avio-službe Vlade Srbije

16. apr 2025

[EKSKLUZIVNO] „MIND Aviation“ 14. juna organizuje aero-miting na kragujevačkom aerodromu

11. apr 2025

AERO Fridrishafen 2025: Od Pipistrela do Falkona, uz jako srpsko prisustvo

10. apr 2025

Aero-klub Valjevo organizuje obuku za pilote jedriličare

7. apr 2025

Dve kompanije iz Srbije izlažu na ovogodišnjem sajmu AERO u Fridrishafenu

3. apr 2025

[POSAO] Nova škola letenja iz Kragujevca „MIND Aviation“ zapošljava „Head of training“ profesionalca i instruktore letenja

1. apr 2025

[INTERVJU] Od travnate piste do regionalnog centra: Kako Bratislav Milanović i MIND Grupa grade vazduhoplovni ekosistem u srcu Šumadije

31. mar 2025

Škola letenja „Prince Aviation“ traži predavače za PPL i ATPL kurseve

15. mar 2025

„Prince Aviation“ donira Saobraćajnom fakultetu: Renovirana učionica, donirana vazduhoplovna učila

14. mar 2025

Erbas i Robinson predstavili potpuno nove helikoptere H140 i R88

11. mar 2025

Direktorat pokrenuo krivične i prekršajne postupke povodom incidenata na „Nikoli Tesli“ u januaru

21. feb 2025

[POSLEDNJA VEST] Dvomotorni Teknam u Ečkoj sleteo sa uvučenim stajnim trapom, nije bilo povređenih

11. feb 2025
Erbas i Robinson predstavili potpuno nove helikoptere H140 i R88
Erbas Helikopteri planiraju da započnu isporuke H140 u 2028. godini, prvobitno ciljajući sektor hitne medicinske pomoći / Foto: Erbas Helikopteri

Erbas i Robinson predstavili potpuno nove helikoptere H140 i R88

Erbas Helikopteri predstavili su danas svoj prvi potpuno novi helikopter nakon više decenija. Nova letelica nosiće oznaku H140. Dva dana ranije, američka kompanija Robinson predstavila je takođe svoj potpuno novi helikopter, mlazni jednomotorac R88.

Kako su saopštili iz Erbasa, H140 će biti namenjen za HEMS službe i prevoz putnika u komercijalnim i privatnim operacijama. Letelica spada u helikoptere ukupne težine 3 tone i predstavlja dalju evoluciju modela H135.

Od prepoznatljivih dizajn rešenja izdvajaju se veća vrata u obliku školjke, sa visokom repnom sekcijom koja omogućava prohodnost različitim sistemima nosila, uključujući module intenzivne nege i transportne inkubatore. Velika klizna vrata olakšavaju pristup kabini, koja može da primi do šest putnika. Rep ima T konfiguraciju sa, kako proizvođač objašnjava, optimizovanim Fenestronom od kojeg se očekuje manja buka, kao i petokraki rotor koji je preuzet sa H145. Novi tip će biti pogonjen motorom kompanije Safran Arius 2E od 700 konjskih snaga, standardno će imati FADEC i Erbasovu „Helionix“ avioniku.

Kompanija planira da započne isporuke H140 u 2028. godini, prvobitno ciljajući sektor hitne medicinske pomoći. U danu premijere Erbas Helikopteri već su zabeležili preko 61 narudžbinu za novi tip. Još jedna potvrda izuzetno jakog tržišta civilnih helikoptera, posebno za francusko-nemačkog proizvođača.

Trenutno su u razvoju četiri namenskih prototipa, pri čemu je prvi vazduhoplov već na letnim ispitivanjima u Donevortu.

 

Robinson R88

R88 bi trebalo da uđe na tržište do kraja ove decenije / Foto: Robinson

Američka kompanija Robinson takođe je predstavila svoj potpuno novi helikopter R88 nakon 15 godina koji predstavlja prvi veći iskorak od tradicionalnog projektovanja lakih civilnih helikoptera. Reč je o jednomotornom mlaznom helikopteru sa deset sedišta, koji bi svoj prvi let mogao imati ove godine. Sertifikacija celokupne letelice i početak prodaje, kako je saopštio proizvođač, očekuju se do kraja ove decenije.

Sa najavljenom cenom od 3,3 miliona dolara, R88 ima prostran kabinski prostor za osam putnika i oko 800 kilograma korisnog tereta, sa punim rezervoarom goriva. Proizvođač planira da ga na tržištu pozicionira kao letelicu za HEMS, gašenje požara iz vazduha i prevoz putnika u privatnom i komercijalnom saobraćaju.

Safran će takođe obezbediti pogonsku grupu, motor Ariel 2W od 1000 konjskih snaga. Zadržan je Robinsonov dvokraki glavni rotor uz nov raspored dvostrukih cikličnih kontrola (biće montirane na podu umesto tradicionalnog Robinson dizajna sa „klackalica šipkom“). Imaće dvostruke hidrauličke sisteme, standardna vetrobranska stakla otporna na udarce ptica i stranih tela i zadnja „školjka“ vrata pogodna za medicinske operacije.

Planirane specifikacije performansi uključuju dolet koji prelazi 350 nautičkih milja i autonomiju veću od 3,5 sata. Helikopter će, prema proizvođaču, imati sposobnost nošenja spoljnog tereta od 1,3 tone što ga svrstava u kategoriju performansi većih helikoptera poput Bela 429 i Erbasa H135.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs