BEG airport status
Uprkos najavama premijera država dostavila medijima spisak potencijalnih koncesionara „Nikole Tesle“ Blic objavio spisak 27 prijavljenih kompanija u prvoj fazi / Foto: Nemanja Stojanović, Tango Six

Uprkos najavama premijera država dostavila medijima spisak potencijalnih koncesionara „Nikole Tesle“

Iako je na jučerašnjoj konferenciji pri otvaranju „EAP Shared Services“ u Beogradu premijer Aleksandar Vučić izjavio kako imena kompanija neće biti poznata dok ne stignu obavezujuće ponude, današnji Blic, pozivajući se na anonimne izvore, objavio je listu prijavljenih kompanija.

Prema njihovim navodima kompletan spisak po redosledu prijave izgleda ovako:

Incheon Airport (Južna Koreja), Trena Gek Terma Group Athens (Grčka), China National Aero – Tehnology & HNA Airport Group CO LTD Consortium (Kina), MANCHESTER AIRPORT GROUP MANCHESTER (Engleska), AIRPORTS OF REGIONS MANAGEMENT COMPANY JSC (Rusija), JC ICTAS ALTZAPI YATIRIMLARI Ve Isletme (Turska), Mitsubishi Corporation (Japan), Shenzhen Airport Group LTD (Kina), Hubco Netherlands BV – Ferrovial Airports (Holandija i Španija), Meridiam Paris (Francuska), Eiffage SA 3-7 Place De l Europe (Francuska), Zurich Airport International (Švajcarska), Vinci Airports (Francuska), GMR Infrastructure Limited (Indija), Gengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret I Kalyon Insaat Sanayi Ve Ticaret (Turska), Societa Perfazioki Esercizi Aeroportuali (Italija), Strabag AG (Austrija), CEE Equitu Partners Varšava (Poljska), Herbert Smith Freehills CIS LLP (Rusija), Fraport AG Frankfurt (Nemačka), J&P – Avax S.A. (Grčka), China State Construction Engineering Corporation Limited (Kina), Egis Airport Operation (Francuska), Jiangsu Nantong Sanjian Construction Group (Kina), Mapainsaat Ve Ticaret Anonim Sirketi (Turska), Novaport Invest (Rusija), Promova Limited (Kipar).

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Sh

Jedini ozbiljni i dobri bi bili Incheon, Zurich, Fraport. To se zna da su firme koje znaju posao. Ovo ostalo Boze sacuvaj kakve su to offshore flrme i konzorcijumi za pranje novca, narocito ova sa Kipra.

Odgovori
Be

Ja racunam da ce jedna drzavna kineska kompanija da dobije posao iz sledecih razloga:

1. Oni su jedini spremni da daju veliki novac samo da bi dosli na trziste evrope. Ako na primer Fraport ponudi 350 miliona, kinezi ce ponuditi 360 miliona.

2. Oni imaju ogroman novac i lakse ce ga dati nego neka druga kompanija jer imaju ogroman kapital i jaku drzavu iza sebe koja ovo vidi kao strateski korak.
Vidi te na primeru Zelezare Smederevo!

3. Oni imaju potencijal da sebi sami naprave promet na aerodromu „Nikola Tesla“ jer su kao i njeve avio-linije u drzavnoj svojini a nemaju jos letove do Srbije.
Znaci ako jedna drzavna Kineska kompanija dobije ovaj posao, ona ce uz podrsku vlasnika (drzave Kine) nagovoriti bar jednu kinesku liniju koja je isto u vlasnistvu Kine da uvede let iz Kine do Beograda.
A imaju dosta neiskoristenog potencijala sto se tice turizma. Kineski turisti su uglavnom sve videli u evropi, ali malo su videli Balkan. Pogotovo sve sta je vezano za SFRJ i „Valtera“ bi za njeve turiste bilo interesantno.
Druge kompanije nemaju te mogucnosti jer nisu iz drzava koje imaju toliko stanovnika a i njev potencijal je delimicno iskoristen jer vec postoje linije i od Rusije, Nemacke, itd.

Odgovori
Vl

Beli,
Verovao ili ne slažem se sa tobom u ovom napisanom.

Samo još da EU nema ništa protiv.

dr

Ja i dalje ne mogu da verujem da se bilo ko slaze da se koncesija isplati i uoste sprovede!!!?? Koliko je vec novca ulozeno u sisteme,obnovu i izgradnju do sada i to poklanjamo za koje pare? ? Te price da mi ne umemo pricajte deci za spavanje. Najbolje je drzavu da damo pod koncesiju,posto nju ne ume niko da vodi normalno.

Odgovori
Pe

@dr, niko nista ne poklanja niti prodaje. Koncesija je ustupanje prava koriscenja po unapred dogovorenim uslovima po kojima koncesionar PLAĆA nadoknadu davaocu koncesije. Inace, koliko smo sposobni da upravljamo javnim sistemima smo poznati i izvan granica ove zemlje. Primer smo dobro organizovanog i domacinski vodjenog javnog sektora.

Dr

Ja sam zagovornik koncesije. Samo da se aerodrom skloni iz domasaja stranackih „kadrova“. Sa druge strane, mi realno nemamo ni pare ni kadrove da razviju aerodrom.

go

Ozbiljni igrači za ozbiljne poslove. Ima tu jedna kompanija koja ima 540 hiljada zaposlenih. Da, 540.000. =))

Odgovori
go

A udružila se sa drugom, malom, koja ima samo 60.000 zaposlenih. =)

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Dejanera Zapravo je procena da u nekoj tacki u buducnosti nece biti potreban fizicki covek u letelici, ali nije rec o kratkom periodu, pre kroz 50 godina i vise, a to razlika kao od 1945 do 2000, od Me 262 do F-22...

27. Nov 2024.Pogledaj

ikim na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Ma, meni je interesantno kako da niko ne spomene završnu obradu kod ovog polovnog Grčkog na prvoj slici? :) Što se tiče toga kako su dobro Hrvati prošli, ne bih se ja tako zaletao. Već sada Zare igra, a igraće još više kako godine idu. Što se naše kupovine Rafala tiče, mene mnogo više zanima…

27. Nov 2024.Pogledaj

Niko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Iskreno arapi su glupi koliko su teski. Kupuju od francuza avione od istih onih koji su ih do koliko jucer ubijali gnjavili i koji mrze arape i muslimane u tom dijelu svijeta. Francuzi jos nisu prebolili Maroko Alzir...itd i nije im zao za masakre koje su tamo ucinili. Ako arapi napadnu Izrael ili ih nato…

26. Nov 2024.Pogledaj