BEG airport status
[ANALIZA] Ko su firme koje rešavaju sudbinu Aviogenexa?

[ANALIZA] Ko su firme koje rešavaju sudbinu Aviogenexa?

BEOGRAD – Aviogenex se nedavno našao na listi preduzeća predviđenih za privatizaciju a za ovog posrnulog čarter prevoznika, prema spisku koji je objavila Agencija za privatizaciju, zvanično su zainteresovane četiri firme. Danas istražujemo ko su pravna lica koja se takmiče za ovu kompaniju.

 
 
yu-anp10
 
 
Kao što je Tango Six nedavno objavio u Aviogenex-u je pokrenut stečajni postupak i ovaj čarter prevoznik nalazi se na listi preduzeća u kojima Vlada planira da sprovede proces privatizacije. Sa druge strane, u javnosti se pre nekoliko dana pojavio spisak zainteresovanih investitora za veći broj državnih preduzeća među kojima i 27 investitora za preduzeća iz oblasti avioindustrije od kojih su 4 interesenta spremna da investiraju u Aviogenex.

Ali vratimo se na početak. Vlada Republike Srbije je još u junu 2013. god. donela Zaključak br. 023-5276/2013-3 kojim se prihvata akcioni plan za okončanje restruktuiranja gde drzava preuzima 100% vlasnistva u Aviogenexu i po kome se obavezala na pomaganje i subvencionisanje do završetka restruktuiranja. U julu ove godine zaposlenima nije bilo isplaćeno čak 14 zaostalih plata, a do današnjeg dana zaključci vlade nisu sprovedeni, te je Aviogenex ostao bez definisane vlasničke strukture i bez organa upravljanja, jer su upravni odbor i direktor Kompanije Inernacional CG, u čijem je Aviogenex stopostotnom vlasništvu, podneli ostavke čime je onemogućeno dalje funkcionisanje kompanije.

Kao moguća rešenja, sindikat zaposlenih nudio je prethodnog leta nekoliko praktičnih predloga, među kojima i onaj da se odmah potpiše Ugovor o preuzimanju (u skladu sa odukama Vlade) i Aviogenex pređe u državnu svojinu ili da se pripoji kompniji Air Serbia. Takođe, postojao je i predlog da se kompanija proda stranom investitoru, što je sada već gotovo izvesna opcija.
 

Ko su potencijalni investitori?

 
Jetvision Balkan je jedina firma zainteresovana za kupovinu Avigenex-a koja „dolazi“ iz Srbije. Bar tako stoji na spisku zainteresovanih investitora Agencije za privredne registre. Međutim, uvidom u bazu podataka APR-a dolazimo do zaključka da ne postoji ni jedno pravno lice (privredno društvo, preduzetnik, udruženje i sl.) koje u svom nazivu sadrži naziv „jetvision“. Internet pretraživači takođe nikada nisu „čuli“ za firmu niti postoji bilo kakva informacija vezana za firmu sa ovim imenom. Međutim iako se nigde na Internetu (sem u kontekstu navedene privatizacije) ne pominje ime firme Jetvision Balkan koje je navedeno na predmetnom spisku Agencije, postoji sajt firme Jetvision Holdings, koja posluje globalno i koja na listi svojih klijenata navodi upravo Aviogenex. Na njihovoj internet prezentaciji se navodi da kompanija ima iskustva u svim sektorima avijacije a podeljena je u četiri „divizije“: JetVision Airways/Cargo, JetVision Airports, JetVision Worx, JetVision Finance. Usluge koje pružaju kreću se od klasičnog „airline“ i kargo saobraćaja, preko čartera i avio-menadžmenta, aerodromske infrastrukture i tehnologija, bezbednosti, zemaljske podrške i usluga, izgradnje hangara, lizinga i održavanja letelica do obuke pilota i posade.

Arctica Airlines je firma koja je registrovana u Rusiji, međutim kao ni za prethodnu firmu iz Srbije ni za Arctica Airlines nije bilo nikakvih lako dostupnih informacija. Iako ime asocira na avioprevoznika koji svoje operacije obavlja u arktičkim predelima, sve ukazuje da se ova firma zasigurno ne bavi avioprevozom i da je osnovana za jednokratnu upotrebu, pogotovo ako uzmemo u obzir da njeno ime ne postoji ni u jednoj relevantnoj online bazi aviokompanija.

Euroswiss Investment Holding AG je investicioni fond registrovan 1983. godine u Švajcarskom mestu Herisau sa osnivačkim kapitalom od 50.000 švajcarskih franaka. Nikakve dalje informacije o poslovima i investicijama ove kompanije nije bilo moguće pronaći na Internetu.

OVERSEAS PRIVATE EQUITY FZ-LLC je kompanija registrovana u Ujedinjenim Arapskim Emiratima. Nije bilo moguće pronaći nikakve podatke o ovoj firmi.

Iako neke kompanije sa ovog spiska postoje kao registrovani poslovni entiteti odsustvo lako dostupnih javnih informacija koje bi ilustrovale njihovu, bilo kakvu, pa i aktivnost unutar avioindustrije, ne postoje. qTo, u ovoj fazi procesa privatizacije, ne uliva optimizam.
 

U međuvremenu – protest

 
Na Facebooku se juče pojavila informacija da su zaposleni u Aviogenexu zakazali protest u utorak, 09.12.2014. u 11 časova ispred Ministarstva finansija i privrede. Cilj protesta je, kako se navodi, pokušaj da se državi skrene pažnja da „poštuje zakone koje donosi“.

Međutim, aktuelno rukovodstvo kompanije potvrdilo je za Tango Six da oni ne organizuju ovaj protest i da su u pitanju bivši zaposleni kompanije.

Kao što smo naveli, Vlada Republike Srbije je još u junu 2013. god. donela zaključak kojim se prihvata akcioni plan za okončanje restruktuiranja gde drzava preuzima 100% vlasnistva u Aviogenexu i po kome se obavezala na pomaganje i subvencionisanje do završetka tog procesa, što se očigledno – nije dogodilo.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Bo

    SR Technics – citaj: Mubadala, citaj: Etihad…ne mirise na dobro!

    Odgovori
    Sa

    …ne Bokani, ovako je super?!?!?!

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

    27. Nov 2024.Pogledaj

    Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    @Petrovic Dusan i Max U tome i jeste problem, sto poredite ICBM i druge rakete koje lete brzinom od M5 i brze sa novim hipersonicnim oruzjem. Razlika je u tome sto novo hipersonicno oruzje koristi aerodinamicna svojstva sto raketama prilikom povrarka atmosferu omogucava vodjeno manevrisanje. A ICBM i druge balisticke rakete imaju balisticku putanju kosog…

    27. Nov 2024.Pogledaj

    radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

    Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

    27. Nov 2024.Pogledaj

    Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

    27. Nov 2024.Pogledaj