BEG airport status
Najveći otkaz narudžbine u istoriji Airbusa: Emirati otkazali 70 A350XWB

Najveći otkaz narudžbine u istoriji Airbusa: Emirati otkazali 70 A350XWB

TULUZ – Airbus je danas saopštio da je Emirates odlučio da otkaže narudžbinu za 70 aviona tipa Airbus A350XWB, zadavši tako veliki udarac kako evropskom proizvođaču aviona tako i proizvođaču motora Rolls-Royce. U pitanju je najveći otkaz narudžbine u istoriji evropskog proizvođača aviona.

 
2014-06-11 09.07.14
 
 
Naš prvi dan na ovogodišnjem Inovation Days događaju počeo je dramatičnim saopštenjem kompanije Airbus – Emirates Airlines otkazao je svoju narudžbinu za 70 aviona A350XWB. Prezentacije koje imaju veze sa ukupnom prodajom grupe kao i one koje se tiču širokotrupnih programa morale su sinoć da se ažuriraju.

Po planu, prva današnja prezentacija bila je rezervisana za prvog čoveka prodaje John Leahy-ja koji nije konkretno odgovorio na pitanja novinara koji tačno razlog stoji iza odluke Emirata? Ponavljao je da uprkos ovome Boeing i dalje ima više otkaza narudžbina (ukupno) i da se ne brine uspeh A350 programa.
 
A350_XWB_First_Flight_take_off_6
 
 
Airbus je zvanično istakao u saopštenju da je ova odluka aviokompanije iz UAE nastala usled „neophodnog usklađivanja flote“ koja nakon prošlogodišnjeg sajma Dubai Airshow broji dodatnih 50 aviona tipa A380 (što čini narudžbinu od ukupno 140 aviona ovog tipa). Emirates je istovremeno i najveći operater Airbusa A380 na svetu.

Odluka o otkazivanju porudžbine A350XWB smanjiće broj naručenih letelica ovog tipa za 10%. Emirates je ujedno bio i jedan od najvećih kupaca Airbusovog konkurenta, Boeinga 787, kada je najavljena narudžbina A350.

Porudžbina za 50 aviona tipa A350-900 i 20 A350-1000 prvobitno je upućena od strane Emiratesa 2007. godine a prvi avioni trebalo je da budu isporučeni počevši od 2018. godine. Pola godine pre planiranog ulaska u saobraćaj, broj naručenih letelica ovog tipa je 742. Ističe se, takođe, da testiranje aviona napreduje po planu i da je na putu dobijanja svih neophodnih sertifiakta i dozvola u narednim mesecima.
 

Prvi probni letovi Airbusa A350 XWB sa putnicima

 
Avion A350XWB (MSN 002) uspešno je završio kampanju Early Long Flight koja je obuhvatala dva leta sa putnicima i posadama kompanija Air France i Lufthansa. Letovi na kojima je učestvovalo preko 500 putnika, među kojima zaposleni kompanije Airbus i brojni drugi stručnjaci, obavljeni su 2. i 3. juna. Početna i krajnja tačka letova bio je aerodrom u Tuluzu.

Cilj ove kampanje bio je testiranje putničke kabine u svim njenim aspektima kako bi se usavršila pre ulaska aviona u komercijalnu upotrebu.

Očekuje se da će potrebne dozvole za saobraćaj biti izdate najkasnije u trećem tromesečju ove godine kako bi avion ušao u upotrebu do kraja godine. Prva aviokompanija koja će dobiti Airbus A350 XWB je Qatar Airways. U Airbusu očekuju dalji rast porudžbina u 2014. godini.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Vl

Interesantna vest. Zivo me zanima sta je razlog. Mislim, pravi razlog.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

28. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Vaste na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksandar Zato se verovatno Alžir odlučio za Rusko oružije ? oko 5 miliona Alžiraca ima u Francusku plus Alžirci ne mirišu Francuze,toliko o južnoj pokrajini !

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Yoda na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@ Petrovic Dusan "Neistina je da Rusi imaku bilo lalvu prednost.“, sto se i videlo na snimku pada „Lesnikovace “ (oreshek) gde se bojeva glava raspala na vise neravnomernih komada koji padaju raznom brzinom, dok bi trebalo da su jednake i u istim intervalima (objasnjenje fizicara Marka Solomina, ne moje)." Propaganda, radi se o podmuniciji,…

27. Nov 2024.Pogledaj