BEG airport status
IL-76 kao bombarder

IL-76 kao bombarder

BEOGRAD – Kompanija ‘’Iljušin’’ objavila je 30. januara da su ruske vazduhoplovne snage (VVS) izvele ispitivanja strategijskih transportnih aviona Iljušin Il-76 (NATO oznaka ‘’Candid’’) sa podvešenim bombama.

 
 
143473_158098403_aa5a8a117b68917734092f59aceabf47
 
 
U toj vežbi koja se odigrala u regionu Tver, severno od Moskve, jedan avion Il-76MD nosio je školske bombe P-50T mase 50 kg na četiri potkrilna nosača. Ova modifikacija je realizovana da bi se avionima omogućilo da deluju po nepripremljenim i nepoznatim aerodromima iza neprijateljskih linija. Posade će prvo vizuelno proveriti aerodrom koristeći svetleće baklje, zatim izvršiti bombardovanje pre sletanja sa ukrcanim trupama. Bombardovanje se obavlja pri brzini od 500 km/h na visinama od 500 do 100 metara. Vojna Transportna Avijacijska Komanda VVS će za ovakav zadatak obučiti više od 10 timova u jedinicama koje su stacionirane u regionima Tver, Orenburg, Pskov i Taganrog. Interesantno da se ovi regioni, osim Orenburga, nalaze u blizini Ukrajine i baltičkih republika.
 
f0fa86ed69cf2d1f4830a1a739a5d697
 
Četvoromotorni mlazni visokokrilni teški transportni avion Il-76 predstavlja kičmu transportne avijacije ruskih vazduhoplovnih snaga. To je najbrojniji transportni avion u VVS sa oko 104 aktivna aviona i oko 100 aviona u rezervi. Projekat ovog aviona započet je još 1967. a prvi let izvršen 1971. godine. Daljom modifikacijom vojnog modela dobijen je Il-76M koji je poleteo 1978. a potom i Il-76MD 1981. Iz aviona Il-76 izveden je leteći tanker Il-78 Midas i leteći radarski sistem (AWACS) A-50.
 
eeb40e59cd1025a467298d8fe28bd5fe
 
Svoju duboku modernizaciju sa novom elektronskom opremom, novim motorima i povećanim doletom i nosivošću avion je doživeo u varijanti Il-76MD-90A. Njegov razvoj naručen je od strane ruskog MO 2006. pod nazivom ‘’izdelie 476’’. Iste godine proizvodnja aviona Il-76 prebačena je iz Uzbekistana u zavod ‘’Aviastar’’ iz Uljanovska, Rusija. Prvi let Il-76MD-90A dogodio se 22.9.2012. a već 5.10.2012. je ruska vojska naručila 39 aviona sa rokom isporuke do 2020. Prvi avion predat je na državna ispitivanja januara 2013. a njegovo ispitivanje je završeno sredinom 2014.

O svim modernizacijama borbenih letelica ruskih vazduhoplovnih snaga detaljno smo pisali ovde.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

De

Ovde se ne radi o ulozi bombardera, vec o dopunskoj ulozi pruzanja podrske sastavima koje treba da iskrca.
Recimo, Rusi krenu na Slatinu, tamo neki Shiptare&Co. krenu da pucanju na njih pre sletanja, i onda im Il-76 zabiberi.
4 bombe je premalo, nadam se da ce Ruje ubaciti ozbiljniju kilazu.
A i ovo za baklje je totalno kontraproduktivno – prvo nadletis sa punim avionom vojske da bacis baklje. Zatim nadletis da vidis ono sta baklje osvetljavaju. Onda sleces iz treceg puta. I gde je tu faktor iznenadjenja?

Odgovori
lo

Ma nije problem da on moze da ponese bombe, ali ljudi ko je jos lud da sa ovolikim avionom izigrava metu brzinom od 500 km/h prelece dvaput aerodrom, pa zar ne bi trebalo prvo da posao izvidjanja/bombardovanja izvedu bombarderi ili jurisnici ili helikopteri.
Zamislite kako ce svi djuture da poljube PVO rakete prilikom desanta, aj nek pocnu da pucaju iz necek cevnog malo veceg kalibra i ode mast u propast.
Al rusi su to nerazmisljaju oni mnogo nego napred upobedu.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Srbofil na: Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

@Yoda Tu piše sve https://tangosix.rs/2019/11/09/visenamenski-borbeni-avion-su-30-univerzalni-clan-familije-flankera/

03. May 2025.Pogledaj

Nenad na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

@Mislav Da se razumemo, mislim na isključivo glave onih koji bi trebali da dođu u posetu i njihove glave, a ne organizatora (ni jednog trenutka nisam na njih pomislio). Što se mene tiče - bio sam prošle godine, ali ove mi se nikako raspored ne uklapa.

03. May 2025.Pogledaj

Python na: „Green Power Turbine Systems“ prvi put na sajmu AERO u Fridrishafenu: Pogonska grupa i dva nova projekta aviona iz Srbije

Samo da ne ostane na beskonačnim planovima, obećanjima i rečima. Beše i Stršljen njihov, pa na desetine sajmova i na kraju - ništa. Podigao se neki metar od zemlje...

02. May 2025.Pogledaj

Yoda na: Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

SU-30 je pravljen po zahtevima i specifikacijama nekadašnje Crvene Armije SSSR-a, a Indija se nije uključila ili učestvovala u njegovom razvoju, nego je prosto naručila nekoliko puta veću količinu od same Rusije, pa je za obe strane bilo najisplativije da se veliki deo njih proizvodi u Indiji - u saradnji sa Francuskom i Izraelom. SU-30…

02. May 2025.Pogledaj