Najzanimljiviji deo moje Airbus Environment posete svakako je bila demonstracija novih (ekoloških) procedura koje će biti sastavni deo u operacijama trenutno najmodernijeg putničkog aviona na planeti. Noise abatement, procedure pametnog prilaza radi uštede goriva i druge novine bile su nam predstavljenje na najlogičnijem mestu – A50 XWB kokpitu.
Kao neko ko je prošle godine imao tu sreću da među prvima leti u ovom najnovijem širokotrupnom lajneru poseta kokpitu pre dve nedelje bila je poslednji deo iskustva kakvo se retko dobija.
A350 XWB je član nove širokotrupne Airbus porodice koju Airbus promoviše kao letelicu koja „redefiniše standarde u iskustvu letenja putnika, operativnoj efikasnosti i ekonomičnosti iz ugla avio-kompanija“.

70% trupa izrađeno je od naprednih materijala: kompozita (53%), titanijuma i modernijih legura aluminijuma. Kompozitni materijali su „corrosion and fatigue free“. Krila su projektovana tako da se adaptiraju tokom leta i takvom promenom oblika postiže se manja potrošnja goriva.
Putnička kabina je za 15 centimetara šira od Boeinga 787, standardna konfiguracija iznosi 9 sedišta poprečno a ona pripadaju najpromovisanijoj Airbus priči trenutno – „Comfort Economy Seat“ koje je bolje od konkurencije zbog razdaljine od ramena do ramena koje iznosi 45 cm. „Mood lighting“ koncept LED osvetljenja putničke kabine nudi 16,7 miliona boja što pruža, kako tvrde u Airbusu, bezgraničan broj kombinacija osvetljenja.

Prvi let obavljen je 14. juna 2013. godine i nakon samo 14 i po meseci sertifikacije novog tipa (kampanja u letu je iznosila 2.600 sati) prvi kupac, Qatar Airways, dobio je svoj primerak 22. decembra prošle godine. Od tada ga koristi na liniji Doha – Frankfurt.
U tržišnom segmentu (dvomotorni širokotrupni avioni) čije se potrebe procenjuju na 7.250 letelica u sledećih 20 godina Airbus je postavio svoju zastavicu sa 780 čvrstih narudžbina za 40 mušterija (podatak validan do sredine maja 2015.).
Glavni konkurenti XWB-u su Boeingovi 787 i 777. Airbus obećava da će njihov dugoprugaš imati 25% „efikasniju potrošnju goriva“ i 25% manju „seat-mile“ cenu u poređenju sa aluminijumskim 777. Širi je i duži od B787 što mu pruža veći kapacitet i više opcija za primenu različitih konfiguracija sedišta. Ovo će, opet prema tvrdnjama Airbusa, doprineti potencijalnom rastu profita od 10% u prosečnoj operaciji aviona u saobraćaju .
Spoljni audio-potpis letelice je 21 EPNdb (Effective Percived Noice Decibel) što je ispod ICAO Chapter-4 zahteva. Ima zajednički type rating sa A330 uz Cross Crew Qualification sa A320.

Airbus je porodicu podelio na tri verzije: -800 (280 sedišta), -900 (325 sedišta) i -1000 (366 sedišta).
Kako izgledaju nove procedura za idealan i efikasan prilaz aerodromima i kako je sedeti na levom sedištu najmodernijeg putničkog aviona današnjice, pogledajte u video reportaži:
Miki
Svaka cast na reportazi!