Poseta novog direktora SMATSA-e Nišu: Kontrolni toranj na „Konstantinu Velikom“ ponovo na dnevnom redu

12. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] CAE „full motion level D“ A320 NEO simulator isporučen Vazduhoplovnoj akademiji

4. mar 2025

IATA izveštaj o bezbednosti letenja u 2024. godini: Sedam udesa sa smrtnim ishodom u okviru 40,6 miliona bezbedno obavljenih letova

26. feb 2025

Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

10. feb 2025

Er Srbija najavila rekordni profit od 50 miliona evra: „Miki Manojlović“, „Dejan Stanković“ i još jedan A319 od sada u vlasništvu kompanije

31. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Viz er u Beogradu prva žrtva američkih sankcija protiv NIS-a: Od juče u 15 časova mađarska avio-kompanija prestala da toči gorivo na „Nikoli Tesli“

22. jan 2025

Vozilo koje je danas upalo na aerodrom „Nikola Tesla“ – džip sa rotacionim svetlima, sa oznakama neidentifikovanog obezbeđenja

20. jan 2025

Posledice današnjeg upada neovlašćenog automobila na platforme „Nikole Tesle“ : Privremeno zatvoren prolaz kod Jat Tehnike, DCV menja granice aerodromskih zona i njihove pristupe

20. jan 2025

[EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

17. jan 2025

[INTERVJU] Jirži Marek za Tango Six: Ekspanzija na tržištu Kine, poslovni rezultati i razmišljanja o globalnoj avio-industriji

17. jan 2025

KLM promotivna kampanja: Jeftiniji letovi do preko 30 destinacija

12. jan 2025

Novi termini za „English language proficiency test“ u Trening centru kompanije „Prince Aviation“

11. jan 2025

Er Frans promocija: Jeftiniji letovi iz Beograda za dobar početak godine

10. jan 2025

Erbas isporučio 766 putničkih aviona u 2024. godini

10. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Ministarstvo obrazovanja smenilo direktora Vazduhoplovne akademije Gorana Cvijovića

29. dec 2024

IATA analiza komercijalnog avio-saobraćaja Srbije: Kako Er Srbija i civilni vazduhoplovni sektor oblikuju ekonomiju zemlje

24. dec 2024

Er Srbija i Embraer potpisali ugovor za održavanje E195 flote

19. dec 2024

KLM u svoju zemaljsku ketering flotu uveo električne kamione

16. dec 2024

[POSAO] Prvi „Otvoreni dan“ u Beogradu za pilot kadet program „Wizz Aira“: Od nule do zaposlenja u avio-kompaniji kroz program finansiranja otvoren i za građane Srbije

13. dec 2024

[POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim državljanstvom i srpskim ICAO dozvolama u ponedeljak 16. decembra

12. dec 2024
Na levom sedištu najnovijeg Airbusovog A350 XWB
A350 XWB: Do sada je naručeno 780 letelica. Foto: Petar Vojinović

Na levom sedištu najnovijeg Airbusovog A350 XWB

Najzanimljiviji deo moje Airbus Environment posete svakako je bila demonstracija novih (ekoloških) procedura koje će biti sastavni deo u operacijama trenutno najmodernijeg putničkog aviona na planeti. Noise abatement, procedure pametnog prilaza radi uštede goriva i druge novine bile su nam predstavljenje na najlogičnijem mestu – A50 XWB kokpitu.

Kao neko ko je prošle godine imao tu sreću da među prvima leti u ovom najnovijem širokotrupnom lajneru poseta kokpitu pre dve nedelje bila je poslednji deo iskustva kakvo se retko dobija.

A350 XWB je član nove širokotrupne Airbus porodice koju Airbus promoviše kao letelicu koja „redefiniše standarde u iskustvu letenja putnika, operativnoj efikasnosti i ekonomičnosti iz ugla avio-kompanija“.

2015-05-21 15.50
Serijski broj 5 – F-WWYB. Foto: Petar Vojinović

70% trupa izrađeno je od naprednih materijala: kompozita (53%), titanijuma i modernijih legura aluminijuma. Kompozitni materijali su „corrosion and fatigue free“. Krila su projektovana tako da se adaptiraju tokom leta i takvom promenom oblika postiže se manja potrošnja goriva.

Putnička kabina je za 15 centimetara šira od Boeinga 787, standardna konfiguracija iznosi 9 sedišta poprečno a ona pripadaju najpromovisanijoj Airbus priči trenutno – „Comfort Economy Seat“ koje je bolje od konkurencije zbog razdaljine od ramena do ramena koje iznosi 45 cm. „Mood lighting“ koncept LED osvetljenja putničke kabine nudi 16,7 miliona boja što pruža, kako tvrde u Airbusu, bezgraničan broj kombinacija osvetljenja.

2015-05-21 15.54
Posle Qatar Airwaysa sledeći su Singapore Airlines, Etihad i Cathay Pacific. Foto: Petar Vojinović

Prvi let obavljen je 14. juna 2013. godine i nakon samo 14 i po meseci sertifikacije novog tipa (kampanja u letu je iznosila 2.600 sati) prvi kupac, Qatar Airways, dobio je svoj primerak 22. decembra prošle godine. Od tada ga koristi na liniji Doha – Frankfurt.

U tržišnom segmentu (dvomotorni širokotrupni avioni) čije se potrebe procenjuju na 7.250 letelica u sledećih 20 godina Airbus je postavio svoju zastavicu sa 780 čvrstih narudžbina za 40 mušterija (podatak validan do sredine maja 2015.).

Glavni konkurenti XWB-u su Boeingovi 787 i 777. Airbus obećava da će njihov dugoprugaš imati 25% „efikasniju potrošnju goriva“ i 25% manju „seat-mile“ cenu u poređenju sa aluminijumskim 777. Širi je i duži od B787 što mu pruža veći kapacitet i više opcija za primenu različitih konfiguracija sedišta. Ovo će, opet prema tvrdnjama Airbusa, doprineti potencijalnom rastu profita od 10% u prosečnoj operaciji aviona u saobraćaju .

Spoljni audio-potpis letelice je 21 EPNdb (Effective Percived Noice Decibel) što je ispod ICAO Chapter-4 zahteva. Ima zajednički type rating sa A330 uz Cross Crew Qualification sa A320.

2015-05-21 15.49
Obim Rolls-Royce Trent motora na A350 isti je kao obim Konkordovog trupa. Foto: Petar Vojinović

Airbus je porodicu podelio na tri verzije: -800 (280 sedišta), -900 (325 sedišta) i -1000 (366 sedišta).

Kako izgledaju nove procedura za idealan i efikasan prilaz aerodromima i kako je sedeti na levom sedištu najmodernijeg putničkog aviona današnjice, pogledajte u video reportaži:

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Mi

Svaka cast na reportazi!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs