90 rođendan kompanije Air France: Otvorena izložba fotografija iz istorije francuske avio-kompanije u K-Distriktu

5. dec 2023

[POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim ICAO dozvolama

29. nov 2023

Aerodrom „Nikola Tesla“ danas prešao broj od 7 miliona opsluženih putnika

28. nov 2023

Er Srbija testira novi inflight entertainment sistem za strimovanje sadržaja na uređaje putnika, prvi put u A320 i ATR avionima

27. nov 2023

Beogradski aerodrom dobio novu traku za preuzimanje prtljaga iz širokotrupnih aviona

24. nov 2023

Direktorat civilnog vazduhoplovstva objavio prvu praktičnu odluku radi smanjenja buke prilikom preleta mlaznih aviona iznad Bežanijske Kose

21. nov 2023

[VIDEO] Prince Aviation iz Beograda na vazduhoplovnom sajmu u Dubaiju: Nastavljamo sa ulaganjem u sve aspekte operacija

16. nov 2023

[POSLEDNJA VEST] Etihad u potpunosti izlazi iz suvlasništva Er Srbije

13. nov 2023

Sejbr u Beogradu: Er Srbija prva na svetu počela da koristi sistem dinamičnog određivanja cena „Sabre Air IQ“

9. nov 2023

Predavanje tehničke direktorke „Flightradar24“ servisa Mine Bostrom Nakićenović: Kako radi najpopularniji svetski sajt za praćenje aviona

6. nov 2023

Zimski red letenja KLM-a zadržava dva dnevna leta na liniji Beograd – Amsterdam

30. okt 2023

Da vam objasnim nešto u vezi novih Er Srbijinih uniformi (…i kako su piloti nacionalne avio-kompanije prestali da budu žrtve Etihad estetike)

27. okt 2023

Flightradar 24 u Beogradu: Iza scene kargo konverzije drugog Boinga 767 u Jat Tehnici

24. okt 2023

[INTERVJU] Jedan na jedan sa direktorom Er Srbije Jiržijem Marekom: Kako je srpska nacionalna avio-kompanija za 10 godina porasla 3 puta, detaljnije o poslovnim performansama i planovima

19. okt 2023

Direktorat civilnog vazduhoplovstva inicirao predlog za smanjenje buke prilikom poletanja putničkih aviona sa aerodroma „Nikola Tesla“

10. okt 2023

Nova destinacija Er Montenegra uz promotivne cene avio-karata

7. okt 2023

Er Frans – KLM grupa kupuje 50 aviona Erbas A350

6. okt 2023

[NAJAVA] IATA i Er Srbija organizuju jednodnevnu vazduhoplovnu konferenciju u Beogradu 17. oktobra

5. okt 2023

[PRVE FOTOGRAFIJE] Treći Embraer u bojama Er Srbije

26. sep 2023

Željko Mitrović najavio ulazak Er Pinka u redovni avio-saobraćaj: „U narednih 6 meseci ćemo probati da se okušamo u regionalnom „low-cost“ saobraćaju sa Embraerima“

25. sep 2023
Na levom sedištu najnovijeg Airbusovog A350 XWB
A350 XWB: Do sada je naručeno 780 letelica. Foto: Petar Vojinović

Na levom sedištu najnovijeg Airbusovog A350 XWB

Najzanimljiviji deo moje Airbus Environment posete svakako je bila demonstracija novih (ekoloških) procedura koje će biti sastavni deo u operacijama trenutno najmodernijeg putničkog aviona na planeti. Noise abatement, procedure pametnog prilaza radi uštede goriva i druge novine bile su nam predstavljenje na najlogičnijem mestu – A50 XWB kokpitu.

Kao neko ko je prošle godine imao tu sreću da među prvima leti u ovom najnovijem širokotrupnom lajneru poseta kokpitu pre dve nedelje bila je poslednji deo iskustva kakvo se retko dobija.

A350 XWB je član nove širokotrupne Airbus porodice koju Airbus promoviše kao letelicu koja „redefiniše standarde u iskustvu letenja putnika, operativnoj efikasnosti i ekonomičnosti iz ugla avio-kompanija“.

2015-05-21 15.50
Serijski broj 5 – F-WWYB. Foto: Petar Vojinović

70% trupa izrađeno je od naprednih materijala: kompozita (53%), titanijuma i modernijih legura aluminijuma. Kompozitni materijali su „corrosion and fatigue free“. Krila su projektovana tako da se adaptiraju tokom leta i takvom promenom oblika postiže se manja potrošnja goriva.

Putnička kabina je za 15 centimetara šira od Boeinga 787, standardna konfiguracija iznosi 9 sedišta poprečno a ona pripadaju najpromovisanijoj Airbus priči trenutno – „Comfort Economy Seat“ koje je bolje od konkurencije zbog razdaljine od ramena do ramena koje iznosi 45 cm. „Mood lighting“ koncept LED osvetljenja putničke kabine nudi 16,7 miliona boja što pruža, kako tvrde u Airbusu, bezgraničan broj kombinacija osvetljenja.

2015-05-21 15.54
Posle Qatar Airwaysa sledeći su Singapore Airlines, Etihad i Cathay Pacific. Foto: Petar Vojinović

Prvi let obavljen je 14. juna 2013. godine i nakon samo 14 i po meseci sertifikacije novog tipa (kampanja u letu je iznosila 2.600 sati) prvi kupac, Qatar Airways, dobio je svoj primerak 22. decembra prošle godine. Od tada ga koristi na liniji Doha – Frankfurt.

U tržišnom segmentu (dvomotorni širokotrupni avioni) čije se potrebe procenjuju na 7.250 letelica u sledećih 20 godina Airbus je postavio svoju zastavicu sa 780 čvrstih narudžbina za 40 mušterija (podatak validan do sredine maja 2015.).

Glavni konkurenti XWB-u su Boeingovi 787 i 777. Airbus obećava da će njihov dugoprugaš imati 25% „efikasniju potrošnju goriva“ i 25% manju „seat-mile“ cenu u poređenju sa aluminijumskim 777. Širi je i duži od B787 što mu pruža veći kapacitet i više opcija za primenu različitih konfiguracija sedišta. Ovo će, opet prema tvrdnjama Airbusa, doprineti potencijalnom rastu profita od 10% u prosečnoj operaciji aviona u saobraćaju .

Spoljni audio-potpis letelice je 21 EPNdb (Effective Percived Noice Decibel) što je ispod ICAO Chapter-4 zahteva. Ima zajednički type rating sa A330 uz Cross Crew Qualification sa A320.

2015-05-21 15.49
Obim Rolls-Royce Trent motora na A350 isti je kao obim Konkordovog trupa. Foto: Petar Vojinović

Airbus je porodicu podelio na tri verzije: -800 (280 sedišta), -900 (325 sedišta) i -1000 (366 sedišta).

Kako izgledaju nove procedura za idealan i efikasan prilaz aerodromima i kako je sedeti na levom sedištu najmodernijeg putničkog aviona današnjice, pogledajte u video reportaži:

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Mi

Svaka cast na reportazi!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs