BEG airport status
Nemački sud zabranio kod-šer letove Er Berlina i Etihad ervejza Do kraja zimske sezone bez kod-šer letova Er Berlina i Etihad ervejza

Nemački sud zabranio kod-šer letove Er Berlina i Etihad ervejza

Nemački sud doneo je odluku kojom se zabranjuju kod-šer letovi Etihad ervejzu i Er Berlinu. Zabrana se odnosi na period od 16. januara do kraja zimske sezone – 26 marta, prenosi „The Wall Steet Journal“.

Oni pišu da je reč o ukidanju 31 kod-šer leta, dok sa druge strane kompanija Etihad ervejz navodi da je reč o 29 linija.

Iz kompanije poručuju da su „duboko razočarani odlukom nemačkog suda“.

– Razmatramo ovu odluku i podnećemo žalbu na nju početkom naredne nedelje. Etihad ervejz poseduje 29,2% udela u Er Berlinu, drugoj najvećoj nemačkoj avio-kompaniji. Društvena i ekonomska šteta koja je naneta Nemačkoj ovom odlukom je značajna. Povlačenje odobrenja za kod-šer letove na 29 linija u suštini smanjuje konkurenciju i izbor korisnika u Nemačkoj i izvan nje i uzrokuje neprijatnost za putnike. Uprkos tome, mi ćemo nastaviti da podržavamo partnerskuavio – kompaniju Er Berlin, da promovišemo konkurenciju. Nastavićemo sa realizacijom unapred rezervisanih putovanja – rečeno je u kompaniji Etihad ervejz.

Ovakva odluka došla je kao rezultat tenzije koja postoji između američkih i evropskih avio-kompanija sa jedne strane i naglo rastućih, bliskoistočnih prevoznika – Etihada, Emirata (Emirates) i Katar ervejza (Qatar Airways) sa druge strane.

Američki prevoznici Delta er lajns (Delta Air Lines), Junajted erlajns (United Airlines) i Amerikan erlajns (American Airlines) svoje saveznike našli su u evropskim kompanijama –  Er Fransu (Air France-KLM) i Lufthanzi (Lufthansa).

Pod objašnjenjem da zalivski prevoznici predstavljaju nefer konkurenciju na tržištu ove kompanije vrše pritisak na svoje Vlade kako bi zaustavile rast bliskoistočne konkurencije, piše „The Wall Steet Journal“.

Prema njihovom pisanju, problem je što od ukupno 83 kod-šer leta koliko ima Er Berlin, Etihad ima 31 let. To bliskoistočnom prevozniku pruža pristup svim većim nemačkim aerodromima.

Nemačka vlada prvobitno je odobrila ovakav kod-šer sporazuma, ali je ove godine preinačila svoju odluku i zaključila da bilateralni sporazum o vazdušnom saobraćaju između Nemačke i Ujedinjenih Arapskih Emirata ne uključuje partnerstvo Er Berlina i Etihada.

Sa druge strane, kompanija Er Berlin je navela da prihodi od kod-šer letova sa Etihadom iznose 140 miliona evra godišnje i da takav trend možda ne bi mogao da se održi bez bliskoistočnog prevoznika. Oni su upozorili i da bi zbog ovakve odluke 8000 ljudi moglo da ostane bez posla, piše „The Wall Steet Journal“.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

gi

Ako procitate celu presudu sa obrazlozenjem narodski receno – Etihad je hteo da izigra EU i Nemacke propise… Pominju se nedoslednosti i nezakonitosti koje ukljucuju posade, avione, finansiranja…
Sta vise, posto je ovo odluka suda koji delom zastupa i EU, po ovdasnjim analiticarima, ocekuje se i ista ili slicna odluka suda u Italiji, obzirom da je podnet zahtev za procenu zakonitosti Etihad-AlItalia code-sharea…

Odgovori
12

Znaci, pocele su prljave igre u Open Sky drami i to u Nemackoj. Ako se ovako nastavi, moguce je da ce i AS nadrljati.

Odgovori
Va

Zapravo ovde Nemacke vlasti stite LH, sto je donekle i normalno ako uzmemo u obzir da UAE subvencionise Etihad kako ne bi bio neprofitabilan. Odavno postoji pritisak americkih aviokompanija na FAA, da ih regulativama zastite od zalivskih aviokompanija. U Evropi je to malo drugacije, svaka drzava stiti svoju nacionalnu aviokompaniju, ne vidim nista lose u odluci. Slazem se da mozda dolazi do krsenja Open Sky Agreement-a ali dok se ne uvede deregulacija trzista i u zalivskim zemljama Open Sky Agreement ne moze da se ispostuje.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Pajo na: Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

@Vladimir, naveo sam izvore za podatke koje sam izmio sto one pro ruske ili pro ukrajniske i sto se oklopa tiče oni se približno podudaraju. Nitko nije govorio o tome koja strana trenutno ima inicijativu i napreduje ali po koju cijenu. Daleko od toga da se stvari po UA razvijaju povoljno ali sanjati o tome…

17. Feb 2025.Pogledaj

Mislav na: [IDEX 2025] Tango Six na najvećem sajmu naoružanja i vojne opreme na planeti: Srbija i zemlje regiona izlažu, Rusiji dozvoljeno da se vrati pod reflektore

Croatian Army, Swedish Army, German Army, Kuwaiti Army, French Army, Singapore Army, Israel Army, Saudi Arabian Army, Polish Armed Forces, Australian Army, Turkish Armed Forces, Czech Army, Bulgarian Army, United Arab Emirates Army, Lithuanian Armed Forces, Mexican Army, Spanish Army, Pakistan Army, Malaysian Army, Saudi Arabian Army, Finnish Army, National Army of Colombia, Armed Ilija,…

17. Feb 2025.Pogledaj

PeleBC na: Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

Imaš izjavu Bogdana od prije par dana gdje govori kako su taj manevar za film "ukrali" sa njegovog demo leta sa nekog ranijeg MAKS-a na Su-57.

17. Feb 2025.Pogledaj