Osim „Ponikva“, koje su ovih dana zauzele najveću pažnju kada je reč o osposobljavanju aerodroma za avio-saobraćaj, mediji su preneli da bi sledeća u nizu vazdušnih luka koju čeka ova sudbina mogla da bude vojni aerodrom u Somboru.
Pozivajući se na ciljeve preduzeća „Aerodromi Srbija“ o umnožavanju vazdušnih luka u zemlji, Radio televizija Vojvodine prenela je izjavu Željka Dvoržaka iz Pokrajinskog sekretarijata za privredu.
Prema njihovim navodima on ističe da je za komercijalnu upotrebu aerodroma neophodno da postoji zainteresovanost i investitora i da je takva situacija za sada na somborskom vojnom aerodromu za koji je zainteresovana „low cost“ kompanija Rajaner (Ryanair).
RTV prenosi da se somborski aerodrom smatra i jednim od najbližih tome da postane civilni, jer osim pomenute kompanije, ima još zainteresovanih za aerodrom koji je prema prostornom planu i definisan kao civilni i koji bi na taj način to ponovo mogao i da postane.
U izjavi za Tango Six, Željko Dvoržak, demantovao je ove navode.
On ističe da nije izjavio da je kompanija Rajaner zainteresovana da bude „investitor“ na somborskom aerodromu kao i da za sada nema naznaka da će ovaj aerodrom postati civilni.
Iako je sasvim izvesno da bi se eventualni dolazak Rajanera zloupotrebio u pompeznijoj najavi, malo je verovatno da će do toga zaista i doći, barem ne u Somboru.
Potencijal za dolazak „low cost“ kompanija, osim „Nikole Tesle“ i „Konstantina Velikog“ jedino ima kraljevačka „Morava“, izjavio je vlasnik „ground handling“ firme „Sky Partner“ Dragan Trifunović u intervjuu za Tango Six.
– On ima značajnu populaciju koja gravitira oko njega i tu postoji dobra mogućnost za razvoj, po našem mišljenju, isključivo low-cost saobraćaja. Pričamo o „Moravi“ jer je ona po infrastrukturi i po svemu ostalom vrlo blizu toga. Još ne možemo da pričamo o „Ponikvama“ ili Boru, ali o „Moravi“ da. Ali isključivo ako bude bio redovan saobraćaj – naveo je Trifunović.
Pored niške i beogradske vazdušne luke, „Morava“ je prvi aerodrom koji će se staviti u funkciju najavio je u februaru prošle godine i pomoćnik ministarke Zorane Mihajlović za vazdušni saobraćaj, Zoran Ilić.
– U Srbiji trenutno ima 22 registrovana aerodroma. Među njima je i nekoliko onih koji imaju veštačke podloge, betonsku ili asfaltnu, a koji pripadaju Ministarstvu odbrane i veoma se malo koriste. Takvi su, primera radi, aerodrom „Sjenica“ na Pešteru, Somborski aerodrom i Kovin. U kombinaciji civilno vojnih aerodroma, prvi zadatak će biti aktiviranje i stavljanje u funkciju budućeg civilno vojnog aerodroma kod Kraljeva – naveo je tada Ilić
Sve ovo, međutim, ostaje u senci prošlonedeljnog potpisivanja ugovora o izgradnji putničkog terminala na „Ponikvama“ i donacije od 50 miliona dinara koju je za to izdvojio „Nikola Tesla“.
Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Zorana Mihajlović tom prilikom je najavila da se početak saobraćaja na „Ponikvama“ očekuje od septembra ove godine.
Skoro identično obećanje od nje smo čuli i prošle godine, ali za kraljevački aerodrom. Mihajlović je u februaru 2015. najavila da se osposobljavanje „Morave“ za civilni saobraćaj uz pomoć tadašnjih donacija „Nikole Tesle“ očekuje do leta 2015.
Početak radovnog saobraćaja najvaljen je za početak 2016. godine, a u festival obećanja ušlo je i da „Morava“ neće dobiti ni dinara lokalnih subvencija, kao i da će poslovati profitabilno.
Ministarka Mihajlović juče je dala novo obećanje pred svečano „otvaranje“ aerodroma Ponikve koje je planirano za sledeću nedelju, 19. aprila:
– Za ponikve očekujemo prvi let krajem avgusta, Lađevci, sigurno, na jesen. –
Borko
Dragan Trifunović vozi oktokoptere, Vladimir Trifunović hendluje avione
Mladja
Koje prodavanje magle…
putujuci
Zanimljivo kako Dinkiceve sulude projekcije jos uvek zive sada kao Zoranine. On je iz nekog razloga Somborski aerodrom stalno prikazivao kao bitan ali on je samo od lokalnog znacaja. Osjek mu je bas blizu a tamo postoji bar nekakav saobracaj.
Nele
Eto a ja obidjoh ovu nasu Srbiju pre par nedelja uzduz i popreko. Tuga. To je rec kojom se moze opisati stanje. Preleteo sam vise od 10 sportskih aerodroma nigde aktivnosti. Pojedini delovi Srbije su totalno mrtvi sto se generalne avijacije tice. Opet ako pogledamo kakvo je stanje u drzavi I koliko se zapravo nema ne treba ni da se cudimo.
Nikola
Terminal na aerodromu Morava je izgradjen pred izbore, obecavalo se da ce proraditi pred sledece izbore, sada pred nove izbore pricaju o tome kako ce izbombardovanu ledinu bez infrastrukture da osposobe za civilni saobracaj. Dobro je dok se raspisuju izbori u Srbiji, u tom periodu je lepo ziveti…
putujuci
Da stvar bude zanimljivija, stvarno ste u pravu. Ta ledina jeste bila bombardovana. Ideja o ozivljavanju Sombora postoji jos od devedesetih, postojalo je i JP aerodrom Sombor u osnivanju ali se sve to ugasilo pre par godina. Mislim da je problem sa imovinom kao i kod aerodroma Morava ali i sa polozajem samog aerodroma. Prilicno je izolovan.
Dragan
Kako ih vise nije sramota? Secam se pre nekoliko meseci neki tamo buzdovan Simovic je obecavao “ saobracaj sa Morave, za Nemacku i Tursku za pocetak sa 10-ak aviona“? To je toliki bezobrazluk i neznanje da je tesko pronaci odgovarajuce reci da bi se sve to opisalo.O obecanjima (lazima) Vucica,Mihaijoviceve,Ljaica i ostalih politicara suvisno je i pisati i mislim da sve te njihove izjave jednostavno ne treba objavljivati.