BEG airport status
„Ryanair“ na somborskom aerodromu, novo obećanje Zorane Mihajlović za „Ponikve“ i „Moravu“ Medijske fantazije o investicijama preduzeća "Aerodromi Srbije" proširene i na Sombor/ Foto: Wikimedia

„Ryanair“ na somborskom aerodromu, novo obećanje Zorane Mihajlović za „Ponikve“ i „Moravu“

Osim „Ponikva“, koje su ovih dana zauzele najveću pažnju kada je reč o osposobljavanju aerodroma za avio-saobraćaj, mediji su preneli da bi sledeća u nizu vazdušnih luka koju čeka ova sudbina mogla da bude vojni aerodrom u Somboru.

Pozivajući se na ciljeve preduzeća „Aerodromi Srbija“ o umnožavanju vazdušnih luka u zemlji, Radio televizija Vojvodine prenela je izjavu Željka Dvoržaka iz Pokrajinskog sekretarijata za privredu.

Prema njihovim navodima on ističe da je za komercijalnu upotrebu aerodroma neophodno da postoji zainteresovanost i investitora i da je takva situacija za sada na somborskom vojnom aerodromu za koji je zainteresovana „low cost“ kompanija Rajaner (Ryanair).

RTV prenosi da se somborski aerodrom smatra i jednim od najbližih tome da postane civilni, jer osim pomenute kompanije, ima još zainteresovanih za aerodrom koji je prema prostornom planu i definisan kao civilni i koji bi na taj način to ponovo mogao i da postane.

U izjavi za Tango Six, Željko Dvoržak, demantovao je ove navode.

On ističe da nije izjavio da je kompanija Rajaner zainteresovana da bude „investitor“ na somborskom aerodromu kao i da za sada nema naznaka da će ovaj aerodrom postati civilni.

Iako je sasvim izvesno da bi se eventualni dolazak Rajanera zloupotrebio u pompeznijoj najavi, malo je verovatno da će do toga zaista i doći, barem ne u Somboru.

Potencijal za dolazak „low cost“ kompanija, osim „Nikole Tesle“ i „Konstantina Velikog“ jedino ima kraljevačka „Morava“, izjavio je  vlasnik „ground handling“ firme „Sky Partner“ Dragan Trifunović u intervjuu za Tango Six.

– On ima značajnu populaciju koja gravitira oko njega i tu postoji dobra mogućnost za razvoj, po našem mišljenju, isključivo low-cost saobraćaja. Pričamo o „Moravi“ jer je ona po infrastrukturi i po svemu ostalom vrlo blizu toga. Još ne možemo da pričamo o „Ponikvama“ ili Boru, ali o „Moravi“ da. Ali isključivo ako bude bio redovan saobraćaj – naveo je Trifunović.

morava
Kraljevački aerodrom i njegov terminal duhova

Pored niške i beogradske vazdušne luke, „Morava“ je prvi aerodrom koji će se staviti u funkciju najavio je u februaru prošle godine i pomoćnik ministarke Zorane Mihajlović za vazdušni saobraćaj, Zoran Ilić.

– U Srbiji trenutno ima 22 registrovana aerodroma. Među njima je i nekoliko onih koji imaju veštačke podloge, betonsku ili asfaltnu, a koji pripadaju Ministarstvu odbrane i veoma se malo koriste. Takvi su, primera radi, aerodrom „Sjenica“ na Pešteru, Somborski aerodrom i Kovin. U kombinaciji civilno vojnih aerodroma, prvi zadatak će biti aktiviranje i stavljanje u funkciju budućeg civilno vojnog aerodroma kod Kraljeva – naveo je tada Ilić

Sve ovo, međutim, ostaje u senci prošlonedeljnog potpisivanja ugovora o izgradnji putničkog terminala na „Ponikvama“ i donacije od 50 miliona dinara koju je za to izdvojio „Nikola Tesla“.

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Zorana Mihajlović tom prilikom je najavila da se početak saobraćaja na „Ponikvama“ očekuje od septembra ove godine.

Skoro identično obećanje od nje smo čuli i prošle godine, ali za kraljevački aerodrom. Mihajlović je u februaru 2015. najavila da se osposobljavanje „Morave“ za civilni saobraćaj uz pomoć tadašnjih donacija „Nikole Tesle“ očekuje do leta 2015.

Početak radovnog saobraćaja najvaljen je za početak 2016. godine, a u festival obećanja ušlo je i da „Morava“ neće dobiti ni dinara lokalnih subvencija, kao i da će poslovati profitabilno.

Ministarka Mihajlović juče je dala novo obećanje pred svečano „otvaranje“ aerodroma Ponikve koje je planirano za sledeću nedelju, 19. aprila:

– Za ponikve očekujemo prvi let krajem avgusta, Lađevci, sigurno, na jesen. –
 

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Dragan Trifunović vozi oktokoptere, Vladimir Trifunović hendluje avione

Odgovori

Koje prodavanje magle…

Odgovori
pu

Zanimljivo kako Dinkiceve sulude projekcije jos uvek zive sada kao Zoranine. On je iz nekog razloga Somborski aerodrom stalno prikazivao kao bitan ali on je samo od lokalnog znacaja. Osjek mu je bas blizu a tamo postoji bar nekakav saobracaj.

Odgovori
Ne

Eto a ja obidjoh ovu nasu Srbiju pre par nedelja uzduz i popreko. Tuga. To je rec kojom se moze opisati stanje. Preleteo sam vise od 10 sportskih aerodroma nigde aktivnosti. Pojedini delovi Srbije su totalno mrtvi sto se generalne avijacije tice. Opet ako pogledamo kakvo je stanje u drzavi I koliko se zapravo nema ne treba ni da se cudimo.

Odgovori
Ni

Terminal na aerodromu Morava je izgradjen pred izbore, obecavalo se da ce proraditi pred sledece izbore, sada pred nove izbore pricaju o tome kako ce izbombardovanu ledinu bez infrastrukture da osposobe za civilni saobracaj. Dobro je dok se raspisuju izbori u Srbiji, u tom periodu je lepo ziveti…

Odgovori
pu

Da stvar bude zanimljivija, stvarno ste u pravu. Ta ledina jeste bila bombardovana. Ideja o ozivljavanju Sombora postoji jos od devedesetih, postojalo je i JP aerodrom Sombor u osnivanju ali se sve to ugasilo pre par godina. Mislim da je problem sa imovinom kao i kod aerodroma Morava ali i sa polozajem samog aerodroma. Prilicno je izolovan.

Odgovori
Dr

Kako ih vise nije sramota? Secam se pre nekoliko meseci neki tamo buzdovan Simovic je obecavao “ saobracaj sa Morave, za Nemacku i Tursku za pocetak sa 10-ak aviona“? To je toliki bezobrazluk i neznanje da je tesko pronaci odgovarajuce reci da bi se sve to opisalo.O obecanjima (lazima) Vucica,Mihaijoviceve,Ljaica i ostalih politicara suvisno je i pisati i mislim da sve te njihove izjave jednostavno ne treba objavljivati.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Vaste na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksandar Zato se verovatno Alžir odlučio za Rusko oružije ? oko 5 miliona Alžiraca ima u Francusku plus Alžirci ne mirišu Francuze,toliko o južnoj pokrajini !

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Yoda na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@ Petrovic Dusan "Neistina je da Rusi imaku bilo lalvu prednost.“, sto se i videlo na snimku pada „Lesnikovace “ (oreshek) gde se bojeva glava raspala na vise neravnomernih komada koji padaju raznom brzinom, dok bi trebalo da su jednake i u istim intervalima (objasnjenje fizicara Marka Solomina, ne moje)." Propaganda, radi se o podmuniciji,…

27. Nov 2024.Pogledaj