BEG airport status
Aeroeast Europe na sajmu AERO: Izlažemo zajedno sa Esqualom, za razliku od Utve nismo u milosti države, ove godine nastupamo na Oškošu "Srpska kolonija" na ovogodišnjem sajmu AERO / Foto: Aeroeast

Aeroeast Europe na sajmu AERO: Izlažemo zajedno sa Esqualom, za razliku od Utve nismo u milosti države, ove godine nastupamo na Oškošu

Najveći sajam generalne i ultralake avijacije u Evropi AERO počeo je juče u Fridrišhafenu, Nemačka. Sa više od 600 izlagača iz 35 zemalja širom sveta organizatori ove godine očekuju preko 33.000 posetilaca o čemu će izveštavati 600 akreditovanih novinara.

Najveća žurka ove godine kada su u pitanju ultralaki avioni i sve što ide uz njih a podjednako dobro izgleda nije mogla da prođe bez tradicionalnog nastupa jedinog proizvođača ultralakih letelica iz Srbije kompanije Aeroeast Europe.

 

Esqual i Sila na Aeroeast štandu / Foto: Aeroeast

Kako za Tango Six kaže osnivač i direktor kompanije Milorad Matić, ove godine štand proizvođača iz Kraljeva bogatiji je za još jednu uspešnu priču koja deo svog porekla ima i u Srbiji:

– Na sajmu nastupamo zajedno sa Aleksandrom Arsićem, našim čovekom koji živi u Švedskom i proizvodi svoj kompozitni niskokrilac Esqual. Tako da na AERO-u ove godine Srbiju predstavljamo sa kompletnom ponudom u zavisnosti od želja kupaca. Naša Sila koja je aluminijumski visokokrilac i veoma zanimljiv Esqual koji je kompozitni niskokrilac.

Saradnja sa Aleksandrom je počela odlično, on nam je pomogao da prodamo dva aviona Sila 450 C u Švedskoj. Prvi pre dve godine sa kojim su napravili preko 600 sati u obuci pilota. Budući da su bili prezadovoljni avionom naručili su još jedan. Mi kao Aeroeast ćemo pomoći da se njegov avion probije na tržištu Evrope, uzajamno se pomažemo iako nemamo podršku naše države. Za razliku od većine većih proizvođača ovde prisutnih.

Juče smo, prvog dana sajma, isporučili avion kupcu iz Nemačke koji je već kupio jednu Silu 450 i koja radi u školi pilota u toj zemlji. –

D-MAGO / Foto: Aeroeast

Aeroeast, kako je Tango Six redovno izveštavao u prethodnih nekoliko godina, uspeo je da kao samostalni proizvođač letelica do sada isporuči 163 aviona i 90% njih izveze na tržište Evrope. Kako Matić uvek naglašava, bez podrške države:

– Posedujemo sve potrebne evropske sertifikate i gradili smo svoju priču bez ikakve podrške države. Državna fabrika aviona Utva, na primer, godinama stvara gubitke, može da ne plaća doprinose mesecima, dok privatna proizvodnja aviona ako zakasni mesec dana sa obavezama odmah ide u blokadu.

Pokrenuli smo sertifikaciju u Americi koja se bazira na priznavanju nemačkih sertifikata i eventualno nekih dodatnih testova ali se očekuje završetak procesa do juna meseca i učestvovaćemo kao prvi srpski proizvođač letelica u Oškošu, najvećem skupu generalne i ultralake avijacije na planeti.

Tvrdim da je Sila idealna kao zamena za stariju priču Cesni 150 i 152 a s obzirom da je njihov Skycatcher propao kao proizvod mislim da je to idealna šansa za naše Sile 450 i 750.

Kao poslednju vest izdvojio bih da smo dobili sertifikate za šlep jedrilica u Francuskoj i Nemačkoj. Svetski prvak u jedriličarstvu Jan Mari Clemonte je radio sertifikaciju i lično kupio naš avion. – završava Matić.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Go

Nadje se poneka lepa vest na ovom Balkanu ponekad… Svaka cast!

Odgovori
М

Хвала Сили Матићу , што нас представља свету!
Лепо је то да су се Матић и Арсић брзо договорили и посао направили, даће Бог да из ове сарадње крене и неки јачи заједнички посао у Србији (производња и с.)!
Разумљива је и горчина на наше власти јер нема конкретну подршку, бар нешто!?

Можда не треба бити много љут на „Утву“ (мада има разлога ) итд. , нека и Утва стане на ноге, подигне крила!

А наравно да је потребна конкретна подршка и Сили, и свима, …. можда би баш Матовић и Арсић кроз сарадњу , а верујем и подршку државе покрену нове подухвате/прошире посао у Србији, па да пише; Мејд ин Сербиа!
Подршка!

Odgovori
BB

čestitke…

Kad če četverosjed?
Čini mi se da je pominjao neki kompozitni četverosjed, možda baš u saradnji sa ovom firmom…

S obzirom da vidim da 950c se bio pojavljivao na njihovoj internet stranici a sada ga nema

Odgovori
iv

Bilu je tu kojekakvih poprilicno negativnih komentara kako ta fabrika radi, verovatno dosta istinitih ali meni se ipak svidja da ljudi nesto rade. Ljudi prodaju gotove proizvode na zapad i to ne cackalice a to mora da se postuje! Nemislim da njima treba pomoci, od toga se ljudi samo ulene, njima drzava samo netreba da smeta! To generalno vazi za vecinu privrede.

Odgovori
М

Па добро сви на почетку греше, има ту проблема, али ако АероИст има сертификате за стандарде и неке међународне сертификате , то значи да нормално ради.
Колико видим авиони лете, кажу да сарађују са стручњацима на фКУЛТЕТУ,…Како фирма буде расла имаће и више стручних позиција у предузећу….
Треба подржати сваког ко покрене посао, сви имају проблеме, важно је да се систематично решавају.
Ипак се Сила извози…

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miks na: [FOTO REPORTAŽA] Skromnom vojnom paradom u Moskvi, Rusija obeležila Dan pobede u Drugom svetskom ratu

Sve mogu da shvatim ali moje kolege rusofile koji uporno beže od istine i zavaravaju se propagandnim materijalima to nikako. Gospodo, ja više od vas navijam da Rusija bude jaka, ali to nažalost danas nije slučaj. Prevashodno ovaj sukob treba da gledate iz strateške studije kao što je ova: https://www.rand.org/pubs/research_briefs/RB10014.html pogpedajte i pročitajte detaljno sve…

11. May 2025.Pogledaj

Pajo na: Vazduhoplovna vežba „Pégase 25“: Iznad Hrvatske izvršena prva dopuna gorivom u vazduhu Rafala HRZ-a

@Islander, pa vi ste napisali, citiram "Pomorsko dobro gdje je drzava vlasnik svugdje je minimalno od obale 120 metara" što apsolutno NIJE istina. Provjerite na službenim stranicama Ministarstva do kuda seže tzv Pomorsko dobro" . i još nesto, otidjit3 na Google mapa pa se malo prosecite pa obali i provjerite gdje se i sto sve…

11. May 2025.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Borbene mogućnosti ratnog vazduhoplovstva i PVO Pakistana

@Dejanera Amerike je uvela sankcije Pakistanu zbog nukelarnog programa i preko 15 godina su odbijali da im isporuce gotove i placene F-16, i drzali ih u hangaru.Valjde tek 2006-2007 su im dali neki manji broj aviona, zbog pomoci tokom rata u Avganistanu Prelaz na kinesku opremu ima veze sa tim, Amerika im nije dala.

11. May 2025.Pogledaj

Goran na: [ANALIZA] Borbene mogućnosti ratnog vazduhoplovstva i PVO Pakistana

pa ne znam kome je tu šta čudno s obzirom da Rafal ima slabiji radar od F-16 block 70. Rafal nema šta da traži na nebu ako na suprotnoj strani lete Suhoji ili F-15 na primer. I Viper bi ga otresao sa AIM-120.

11. May 2025.Pogledaj

Ivan na: Operacija “Sindoor“: Prvi borbeni gubitak Rafala; Prilikom napada na pakistanske ciljeve oborena najmanje tri indijska borbena aviona

jedan indijski rafal je sigurno pao/oboren. to je činjenica. ko ga je i čime skinuo to je pitanje. kao i sva zapadna čuda od oružja , zako i rafal pojazuje da je dodirljiv . samo naivni su poverovali da je taj avion wonder wafen, poput abramsa, leoparda 2, himarsa i drugih gejm čejndžera.

11. May 2025.Pogledaj