Avion rumunskog vazduhoplovstva MiG-21 LanceR srušio se tokom manevra sletanja oko 11:15 časova na osam kilometara od aerodroma „Mihail Kogalniceanu“, saopštilo je Ministarstvo odbrane Rumunije. Pilot letelice Adrian Stancu uspeo je da se katapultira i na taj način preživi pad.
Kako navode iz Ministarstva, udes se dogodio prilikom povratka sa misije koja je deo vojne vežbe „Thracian Eagle 2017“ organizovane u saradnji sa bugarskim vazduhoplovstvom:
– Tokom manevra sletanja na aerodrom „Mihail Kogalniceanu“ pilot je prijavio kvar motora i u trenutku pada, prema proceduri usmerio svoj avion ka nenaseljenom području. Pilot je zadobio povrede kičmenog stuba, ali je trenutno u stabilnom stanju. –

Slučaj je trenutno pod istragom vojnog tužioca, a okolnosti nesreće će istražiti komisija koju odredi načelnih štaba vazduhoplovstva, saopšteno je iz Ministarstva odbrane Rumunije.
Rumunski MiG-21 LanceR-C pod evidencijskim brojem 5788 koji je danas ima udes remontovan je krajem prošle godine.
Učešće na vežbi „Air Solution“ 2017. pod znakom pitanja?
Rumunski MiG-ovi 21 LanceR-C poslednji put su u Srbiji bili 2015. godine kada su na aerodrom „Batajnica“ sleteli u okviru vežbe vazduhoplovnih snaga Srbije i Rumunije – „Air Solution“. Oni su bili redovni učesnici ovih vežbi 2011, 2013, 2015. godine.

Današnji udes u Rumuniji mogao bi da stavi pod znakom pitanja njihovo učešće na planiranoj ovogodišnjoj vežbi „Air Solution“ jer će rumunske letelice biti prizemljene do utvrđivanja uzroka nesreće.
Beli
Jeli F-16ice jos nisu spremne?
Bilo bi interesantnije vidjeti F-16 na toj vezbi!
Živojin Banković
Још није постигнута почетна оперативна способност. Највероватније крајем лета.
Mrgud
године газе МиГ-21…неће више од бабе девојка!
vesko
Ne valja avion/helikopter sa jednim motorom i kraj price,znam sad ce da uslijede komentari o Gripenu, F16,F35 ali avion kome otkaze jedini motor nema kud drugo nego u neko kukuriziste a pilot ako se spasi dobro jeste a ako ne ….
Joca
Vesko ne mora da znaci rusima je u poslednje vreme palo nekoliko 29-tki cak nedavno i jedan mig 31 i su33 sve sami dvimotorci,mada i ja licno vise volim dvomotorce iz niza razloga,ali elekrtonika i radari su ono sto avionu daje ili ne daje prednost.Rumuni su ipak ugovorili f16 u poslednjem trenutku sta god da je razlog pada ove 21-ce stvarno im je vreme za penziju
Vesko
Joco u slucaju otkaza motora prednost je jos jedan motor I tu elektronika I radar ne pomazu.
Argosija
Vesko, potraži klip na internetu mađarskog Mig 29 kako pada posle požara na jednom od dva motora. Pilot koji je pilotirao ima nadimak Topi, trebalo bi da pomogne u pretrazi. Pogledaj kako i dvomotorni avion može da padne i ne može da se spasi iako je požar krenuo na jednom motoru.
Ogorčeni
Od trenutka kada ga zahvata požar do momenta iskakanja je prošlo oko minut (53 sekunde). Izgleda kao da je do samog momenta iskakanja lagano upravljao avionom.
Argosija
Ogorčeni, rezultat je isti. Oba aviona su izgubljena, piloti su srećom preživeli. Dva motora prvenstveno daju prednost u potisku, a ne u mogućnosti preživljavanja.
Ogorčeni
Argosija, slažem se da je rezultat isti, ali mislim i da su šanse za preživljavanje pilota nešto veće kod dvomotorca. Jer ako izgubiš jedan motor – kod jednomotorca, gubiš potisak u potpunosti, a kod dvomotorca ne. Mislim da to može da stvori razliku u pogledu toga da pilot dobije na vremenu i usmeri avion na nenaseljeno područje. Priznajem da sam laik, ali ovo je valjda logično.
FlyKu
Padaju i dvomotorci,tako je,ali ipak drugi motor je velika prednost i tu diskusija je izlisna.Vic je,ali ipak-dvaput je dvaput…
era ex 124.lae
desava se.. nema tu filozofije
padaju i nove letelice
tako je bilo i bice dok je god zemljine gravitacije.
Deki
Madjarski MiG-29 nije se mogao spasiti jer ga je zahvatio pozar, koji se prosirio na ostatak aviona i pretio da izazove eksploziju.
Jednostavno – nije bilo moguce vise bezbedno upravljati letelicom i sleteti. Zato se pilot i katapultirao.
A da Rumuni cede poslednje kapi iz drenovine – cede, nema sta.
Dead1
Sto se tice poljetanja I sljetanja, avion sa dva motora se moze srusiti jako lagano kao I onaj s jednim motorom.
Ove godine se srusio u Australiji avion tipa Beechcraft King Air nakon sto se jedan motor otkazao kad je avion poletio,
Gubitak jednog motora je napravio da avion skrece sa puta i udari u zgradu. Toliko se brzo dogodilo da pilot nije imao prilike da pojaca drugi motor da „offset“ gubitak prvog. A posto je tek poceo poljetati nije imao dovoljnog „lift“ ispod krila da ga drzi u zraku.
Izvinjavam se za losi Srpsko-Hrvatski – Engleski je moj prvi jezik.
Joca
Nije los,razumemo se.Ja dajem prednost dvomotorcima,bogotovo ruskom nacinu rada na avio industriji,bez obzira sto su rusi imali period stagnacije 90-tih,ali slazem se da dva motora nisu garant,jedino kad jedan motor stane pa uz pomoc drugog mozes da se prizemis,ali koliko je meni poznato najcesce dolazi do eksplozije motora i pozara pa je tu katapult jedino resenje.Da nije tako putnicki i transportni avioni koji imaju vise motora nikad nebi pali.Reko sam u prvom komentaru da je mig 21 zreo za penziju,ali dodao bi da je impresivno koliko su se avioni iz tog perioda kraja 50-tih i 60-tih dobro pokazali,Grcka tek sad povlavi f4,Indija jos koristi mig21,27 rekose do 2025,prosto ne mogu da zamislim da avioni danasnjeg doba sluze 50+ god. Ameri do daljeg prizemili f35 zbog problema sa kiseonikom u kabini posle toliko milijardi ulaganja.