BEG airport status
Mihajlović: 27 kompanija se javilo na konkurs za koncesiju „Nikole Tesle“ Među prijavljenima kompanije iz Nemačke, Francuske, Kine, Rusije, Turske, Švajcarske, Indije, Koreje i Grčke

Mihajlović: 27 kompanija se javilo na konkurs za koncesiju „Nikole Tesle“

– Na pretkvalifikacioni konkurs za koncesiju za Aerodrom “Nikola Tesla” prijavilo se ukupno 27 kompanija iz čitavog sveta. – izjavila je potpredsednica Vlade Srbije i predsednica Komisije za davanje predloga Vladi za izbor i sprovođenje modela strateškog razvoja Aerodroma, Zorana Mihajlović.

Rok za podnošenje prijava bio je 10. mart, a u Ministarstvu za građevinarstvo, saobraćaj i infrastrukturu navode da su među prijavljenima kompanije iz Nemačke, Francuske, Kine, Rusije, Turske, Švajcarske, Indije, Koreje i Grčke.

– Mi smo odlučili da ne prodajemo aerodrom, već da idemo u koncesiju, i sada očekujem da ćemo u ovakvoj konkurenciji dobiti odlične uslove i za Aerodrom „Nikola Tesla“ i za našu zemlju. U ovakvoj konkurencji, Vladi neće biti lako da izabere najboljeg ponuđača. – objašnjava Mihajlovićeva.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Vo

Srljate sa tom koncesiom u propast nevidjenu… Dajete porodicno srebrno moje komsije…
Pozdrav iz Crne Gore

Odgovori
Be

@Vojo

Bas ce sve otici u nevidjenu propast ako se dobije 350 miliona € + godisnje uplate u drzavni budzet + obaveza koncesionara da odredjen novac investira u dalji razvoj! :-)

Vo

Videcemo Beli da li je sve tako kako vas Vozd kaze. Da li mislis da koncesionar nema pameti i da radi za Srbijanski interes? Navino je to suvise

Be

@Vojo

Nije to moj ni nas vozd nego premier Srbije.

Ne mislim da koncesionar nema pameti. Svako radi za svoj interes i to je normalno. Zasto uvek mislite da ce neko nekoga zaj…..!
Ugovor je tu da interesi obedve strane budu uvazene.

Poenta je u tome da ce koncesionar verovatno vise zaraditi u tih 25 godina nego sto bi mogla zaraditi drzava. A diferencija toga je zarada koncesionara.

Dobro i nama i koncesionaru!

Evo samo primer sa manjim ciframa:

Po prognozi aerodrom sa drzavnim upravljanjem u stanju je da zaradi maksimalno 25 € a koncesionar misli da bi sa njegovom iskusnom upravom mogao zaraditi 30 €.
Koncesionar kaze drzavi „evo tebi unapred 25 € a diferencija ostaje meni, koliko god to bilo“.

Znaci sa koncesionarom zaradjujemo 25 € sigurno i unapred a bez koncesionara mozda cak i manje od 25 € i to u periodu od 25 godina.

Sta je bolje utvrdi sam!

Ni

@Beli

Ti kada bi malo realnije sagledao stvari uvideo bi da je koncesija vise nego stetna i po BEG i po Srbiju.

Ajde evo i tebi primer sa nekim ciframa.

Ako koncesionar daje 300-350m + nekih 10m godisnje, dolazimo do neke cifre od 550-600m za 25 godina.

Ako ANT nastavi rad bez koncesionara, sa postojecim profitom koji je nekih 25m sa tendencijom opustenog rasta svake godine, ANT bi u tih 25 godina zaradio 625-700m.

I pored stvari kojima ce konceisonar biti uslovljen (razvoj ANT) lako je uvideti da je koncesija vise stetna nego korisna.

A sada sta je bolje utvrdi sam!

Be

@Nikola

Kad sam pročitao ovo šta si napisao utvrdio sam da je bolje dati ANT koncesionaru na 25 godina!

Mi

@Nikola
U vašoj računici fali suma investicija, jer su rekli da će tražiti i investicije, a druga stvar i najvažnija je to da aerodrom kao državno preduzeće je uvijek partijski pljen i gdje je garancija da ga ne bi upropastili kao Galeniku!?

Ma

Ipak je 350 miliona, 350 miliona. A onda lepo parice da se trose na „preduzeca od strateskog znacaja“ (vidi budzet RS za 2017/18 fiskalnu).

Bo

To je znak da taj aerodrom ne treba davati u koncesiju, da ne valja i da ne vredi ne bi svi nagrnuli kao muve na lepak.

Odgovori
Or

Ova ima pamet kuvane bukve. Obožavani vođa iz Bugojna, ona iz Tuzle, tandem snova za rešavanje sudbine ANT i Srbije u celini. Neka nam je Bog u pomoći.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Gale na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Да ли се сећамо да смо пре неколико година одбили донацију из Русије за ремонтоване Ан 26, под неким изговорима који су се сводили на то да наводно нема више пилота за њих. Али много важније је питање шта је прави разлог да анушка није пензионисана. Имали смо их некад 12 а и продавали смо…

14. Mar 2025.Pogledaj

Vlad na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

Da se nadovežem... Izgleda da neki ne razumeju poentu. Ako nemaju te slamke niko te neće zvati da ratuješ za tuđi interes sa tim avionima, a ako imaju... Ali, izgleda da su reči "šut" i "karta" ipak najviše zabolele neke nato opcije koje otvoreno navijaju. Miloš77 Koliko oružja, koji dolet i kakve karakteristike ima Rafal…

14. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

@Perko MA jednom platis da ga skrate za slamku, i miran si. Ima nesto i u odrzavanju tog vraga godinama/decenijama. Moze to da kosta i vise od prepravke. Srbiji sigurno ne trebaju slamčice na Rafalima. Za one koji nisu ubedjeni, pogledajte kolika tri spoljna rezervoara nosi Rafal ako treba, a koliko recimo MiG-29 nosi. jako…

13. Mar 2025.Pogledaj

Nenad N. na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

Za jedan Erbas dva Embraera. Jeste nosivost manja za deset tona, ali kargo prostor je cak veceg volumena. Pa se uzmu dva ili cetiri. E da, obavezno i "pametnom dosta". :)

13. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

To je klasa kargo aviona koja tovari svasta sto C295 ne moze, C295 ogranicen velicinom i doletom. Uvoz odredjene robe pada na pamet, ulkucujuci i vojne. Druga stvar koja mi je pala na pamet odmah ustvari je korist u slucaju vanrednih situacija tipa Kovid lockdown-a kada se mnoge stvari u svetu ogranicavaju u zavisnosti od…

13. Mar 2025.Pogledaj