Vlada Srbije i Aerodrom Nikola Tesla doneli su danas odluku o „priznavanju kvalifikacije podnosiocima prijave koji su ispunili uslove za učešće za drugu fazu postupka“. Od početka prvog javnog poziva državi je stiglo 27 prijava inostranih kompanija od kojih su njih 25 uzete kao validne.
Priliku da se nadmeću u sledećem stadijumu procesa koncesije dobili su:
1) Konzorcijum koji čine kompanije „Meridiam Eastern Europe Investments“, „Zurich Airport“ i „Eiffage“.
2) Konzorcijum koji čine kompanije „GMR Infrastructure (Indija)“ i „Terna (Grčka)“
3) „Vinci Airports“.
4) Južnokorejsko-kiparsko-turski konzorcijum koji predvodi „Incheon International Airport Corporation“.
5) Konzorcijum koji čine kompanije iz Kine „Hainan Air Travel Service“, „HNA Airport Group“ i „China national aero-technology international engeneering corporation“.
Na osnovu javnog poziva zainteresovanim stranama za koncesiju beogradskog aerodroma u trajanju od 25 godina, ove kompanije imaće rok od sedаmdeset i pet kаlendаrskih dаnа za podnošenje obаvezujućih ponudа.
Rok za donošenje odluke o ponuđačima koji ulaze u Fazu 2 bio je 9. jun, ali je „nа zаhtev Kvаlifikovаnih učesnikа“ produžen do 20. juna.
Pre ovog odluka, tri puta je produžen rok za podnošenje neobavezujućih ponuda. Prvo produženje roka bilo je predviđeno za 24. april, drugo produženje davalo je mogućnost slanja neobavezujućih ponuda do 15. maja, a treće i konačno do 30. maja.
Jovan Munitlak
Sad procitah tekst gospodina Scurica o dogadjaju na Zagrebackom aerodromu koji je u rukama koncesionara , pa se pitam hocemo li se drzati nase navike i to gorko iskustvo ignorisati?
Opet , i cuda se desavaju (retko) .
IgyZor
Svake godine kazu da aerodrom posluje sa sve vecom zaradom, da se povecava broj putnika itd…pa zbog cega onda aerodrom nije u stanju da ulozi u sebe ili drzava? Vise je nego jasno zasto se insistira na koncesiji.