BEG airport status
Sami uz pomoć (Sky) partnera i Jat Privredne avijacije: Kako je An-2M izbavljen iz „Nikole Tesle“ u Muzej vazduhoplovstva Pripreme za prevlačenje aviona bile su zakazane za 6. i 7. septembar ove godine / Foto: Darko Mladenović, Muzej vazduhoplovstva

Sami uz pomoć (Sky) partnera i Jat Privredne avijacije: Kako je An-2M izbavljen iz „Nikole Tesle“ u Muzej vazduhoplovstva

Avion An-2M prevučen je u krug Muzeja vazduhoplovstva 7. septembra ove godine uz pomoć Privredne avijacije Jata, kompanije Sky Partner i u koordinaciji sa Aerodromom Nikola Tesla.

Kako saznaje Tango six, uslovi za realizaciju prevlačenja ostvarili su se početkom 3. avgusta ove godine, kada su tri mehaničara Jat privredne avijacije i tri radnika Centra za vazduhoplovnu tehniku Muzeja vazduhoplovstva rasklopila avion na delove i izvršila zamenu dva točka glavnog stajnog trapa.

Avion je rastavljen na delove i zamenjena su dva točka glavnog trapa / Foto: Darko Mladenović, Muzej vazduhoplovstva

Prema rečima kustosa Muzeja Darka Mladenovića, pripreme za prevlačenje aviona bile su zakazane za 6. i 7. septembar u dogovoru sa Privredmom avijacijom Jata, kompanijom Sky Partner i u koordinaciji sa beogradskim aerodromom:

– Nakon pribavljanja svih potrebnih saglasnosti 7. septembra u 8:30 časova bio je zakazan izlaz sa avionom iz restriktivne zone aerodroma na D prolazu. –

Nakon pripreme delova za podizanje na prikolicu, izvršena je generalna probla prevlačenja aviona / Foto: Darko Mladenović

Petog septembra izvršena je priprema aviona i podizanje na prikolicu, koja je zamenila nedostajući repni točak, a 6. septembra izvršena je generalna proba prevlačenja i tada su dva para krila prevučena do muzeja, objašnjava za našu redakciju Mladenović i dodaje:

– Vozilo Sky Partnera dovuklo je avion do ulaza D gde ga je preuzelo vozilo Muzeja. Istog dana su repne i komandne površnine aviona prevučene u muzej na isti način. –

Vozilo Muzeja preuzima avion / Foto: Darko Mladenović

Avion An-2M je specificna verzija aviona An-2 namenjena za korišćenje u privrednoj avijaciji, a muzejski primerak je dobijen donacijom Jat privredne avijacije još 1978. godine kada je rashodovan u JAT i ostavljen na području aerodroma, ističe Mladenović:

– Tokom godina avion je ostajao bez nekih delova, između ostalog i okvira koji nosi repni točak. On će biti smešten u krug muzeja, a iz ove institucije otkrivaju da je planirana izrada ambalaže za čuvanje krila kao i projekat kojim bi konkurisali za sredstva za obnovu letelice. –

Podsetimo, prevlačenje  velikih aviona  DC-3, Lisunov i AN-2 sa Aerodroma Nikola Tesla planirano je još u aprilu prošle godine. Kako je akcija  prevlačenja velikih aviona delom ostvarena, prevlačenje aviona An-2M bio je zadatak muzeja za 2018. godinu.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ne

Svaka čast ekipi!
Velika je šansa da bi avioni završili u starom gvozdju da nije njih

Odgovori
Č

Moram da ispravim urednika, jer bi bila učinjena velika nepravda. Naime, neophodnu pomoć smo dobili od Privredne avijacije, čiji majstori su i na slikama koje su objavljene, a SKY partner nam je takođe pomogao. Zahvaljujemo se svima a posebno pripadnicima Privredne avijacije, njihovom direktoru i naravno gospodinu Joletu iz NS, koji nas je sve spojio…
Čedo Milivojević

Pe

Hvala na sugestiji, ispravljeno.

Ј

Изистински сам срећан што сам допринео, да се АН-2 М превуче тамо где му је место, у Музеј. Пре свега треба нагласити разумевање шефа авиомеханичара ПА Вршац Николи Станкова који је моју иницијативу прихватио и одредио своје људе да тај посао заврше. Хвала им. Захваљујем се директору Музеја који ме је споменуо. Надам се да ће се у музејске просторе уселити још један Ан-2 и да ће у својој поставци ускоро имати лични поклон, елису наше прве моторне једрилице ССВ-17. Ако неко има фотографије ове једрилице нека нас о томе обавести. Хвала. Јоле.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miks na: [FOTO REPORTAŽA] Skromnom vojnom paradom u Moskvi, Rusija obeležila Dan pobede u Drugom svetskom ratu

Sve mogu da shvatim ali moje kolege rusofile koji uporno beže od istine i zavaravaju se propagandnim materijalima to nikako. Gospodo, ja više od vas navijam da Rusija bude jaka, ali to nažalost danas nije slučaj. Prevashodno ovaj sukob treba da gledate iz strateške studije kao što je ova: https://www.rand.org/pubs/research_briefs/RB10014.html pogpedajte i pročitajte detaljno sve…

11. May 2025.Pogledaj

Pajo na: Vazduhoplovna vežba „Pégase 25“: Iznad Hrvatske izvršena prva dopuna gorivom u vazduhu Rafala HRZ-a

@Islander, pa vi ste napisali, citiram "Pomorsko dobro gdje je drzava vlasnik svugdje je minimalno od obale 120 metara" što apsolutno NIJE istina. Provjerite na službenim stranicama Ministarstva do kuda seže tzv Pomorsko dobro" . i još nesto, otidjit3 na Google mapa pa se malo prosecite pa obali i provjerite gdje se i sto sve…

11. May 2025.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Borbene mogućnosti ratnog vazduhoplovstva i PVO Pakistana

@Dejanera Amerike je uvela sankcije Pakistanu zbog nukelarnog programa i preko 15 godina su odbijali da im isporuce gotove i placene F-16, i drzali ih u hangaru.Valjde tek 2006-2007 su im dali neki manji broj aviona, zbog pomoci tokom rata u Avganistanu Prelaz na kinesku opremu ima veze sa tim, Amerika im nije dala.

11. May 2025.Pogledaj

Goran na: [ANALIZA] Borbene mogućnosti ratnog vazduhoplovstva i PVO Pakistana

pa ne znam kome je tu šta čudno s obzirom da Rafal ima slabiji radar od F-16 block 70. Rafal nema šta da traži na nebu ako na suprotnoj strani lete Suhoji ili F-15 na primer. I Viper bi ga otresao sa AIM-120.

11. May 2025.Pogledaj

Ivan na: Operacija “Sindoor“: Prvi borbeni gubitak Rafala; Prilikom napada na pakistanske ciljeve oborena najmanje tri indijska borbena aviona

jedan indijski rafal je sigurno pao/oboren. to je činjenica. ko ga je i čime skinuo to je pitanje. kao i sva zapadna čuda od oružja , zako i rafal pojazuje da je dodirljiv . samo naivni su poverovali da je taj avion wonder wafen, poput abramsa, leoparda 2, himarsa i drugih gejm čejndžera.

11. May 2025.Pogledaj