BEG airport status
Mađarskoj isporučeni prvi remontovani helikopteri Mi-24 Među 4 isporučena helikoptera nalaze se dva Mi-24P / Foto: Ministarstvo odbrane Mađarske

Mađarskoj isporučeni prvi remontovani helikopteri Mi-24

Prva četiri desantno-jurišna helikoptera Mi-24 koji su remontovani u Rusiji, isporučeni su Mađarskoj u ponedeljak 10. septembra. Njih je iz Sankt Peterburga, gde se nalazi 419. avijacijski remontni zavod, dostavio teški transporter An-124-100 iz sastava ruskih Vazdušno-kosmičkih Snaga čija je posada sletela u mađarsku vazduhoplovnu bazu Kečkemet.

Sutradan, 11. septembra dva primerka u varijanti Mi-24P (evidencijski brojevi 335 i 336) su kopnenim putem odnosno kamionima prevezeni na svoj matični aerodrom, vazduhoplovnu bazu Solnok gde će leteti u sastavu 86. helikopterskog puka. Druga dva isporučena helikoptera u verziji Mi-24V su stigla u Solnok 12. septembra.

Nakon remonta mađarski Mi-24 moći će da lete 7 godina ili 1000 sati / Foto: Ministarstvo odbrane Mađarske

U Rusiji će biti remontovano još 8 mađarskih Mi-24, po 4 Mi-24V i P a ugovor za remont ukupno 12 helikoptera, vredan oko 69,35 miliona evra potpisan je 31. oktobra 2017. godine. Prethodno su mađarski Mi-24 prizemljeni 2013. godine a prva 4 poslata su na remont 22. novembra 2017.

Osim remonta helikoptera, ugovorom je predviđena i isporuka rezervnih delova kao i obuka odnosno osvežavanje znanja tehničkog osoblja i posada s obzirom da ti helikopteri u Mađarskoj dugo nisu leteli. Nakon izvršenih radova remontni zavod garantuje upotrebu ovih letelica još 7 godina ili 1000 sati naleta.

Postoje informacije da će mađarski Mi-24 pretrpeti dodatne izmene odnosno da će biti osavremenjeni modernom elektronskom opremom što u zavodu u Sankt Peterburgu nije odrađeno jer su na snazi sankcije prema Rusiji. Za ovaj posao očekuje se potpisivanje ugovora sa trećom stranom kako bi se helikopteri ne samo modernizovali već i uskladili sa NATO standardima.

Video snimci isporuke prva 4 remontovana mađarska Mi-24:

 

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Mr

E da je bilo pameti i da nase 24-ke nisu propale do nepopravljivosti…. Velika šteta! Sta rec bravo i pametno za nase susjede! Nebi me cudilo i da osposobe koju 29-ku!

Odgovori
Pe

Propale su zato što to ni jedan remontni zavod ne bi hteo ni da takne helikopter nabavljen na crno bez ikakve dokumentacije i da posle da garanciju za izvedene radove tokom remonta ne delovima i sklopovima bez papira pa makar bili to i braća Rusi.

Sh

A čemu bi služili?

Mr

Pa mogli smo dati nasim dragim prijateljima Izraelcima! Oni sruseni avion poprave bolje od originala, od pogođenog t55 naprave MERKAVU! Sve se moze kad se hoće i kad se ima pameti i keša😉

@ Perislaw
Jednostavno nije tacno da ni jedan zavod ne bi hteo da uradi remont srpskih Mi-24. Bili su predstavnici zavoda iz Rostova i rekli da je moguc remont. Cak i osavremenjavanje opreme i dovodjenje na neki hibrid koji bi bio najslicniji Mi-24P sa savremenijom elektronskom opremom. Medjutim trenutno bas i nije isplativo remontovati helikopter kome vek upotrebe istice nakon maksimalnih 36 godina tj jednoj od masina koja je proizvedena 1985. istice recimo 2021 godine. A remont bi trajao do 2019. godine tj taj helikopter bi mogao biti u stroju maksimalno 2 godine. Zasto nije radjen remont ranije to je pitanje koje ne bih komentarisao.

Bu

heh, što znači biti dio NATO-a. Bez problema Rusi ti ga lijepo donesu u komadu, gdje samo moraš elise staviti. Za srbiju se mora rastaviti na najmanje komade da bi donijeli helikoptere ili avione.

Odgovori
Dr

Nije baš sve to tako jet , NATO jednostavno maltretira i Srbiju i Rusiju jer ne želi da Srbija poseduje takve letelice pa na svaki način pokušavaju da to spreče , sa druge strane Ruse zezaju i otežavaju prodaju i dostavu Državama poput Srbije.
A onda nam postavljaju pitanja zašto smo toliko averziju protiv NATO i posebno protiv USA Establishmenta….
Usput moram da napišem da ja takođe ne razumem tvoj ton pri pisanju komentara i tvoj podrugljiv način komentarisanja.

Ba

Ali su ipak tu.

i

A mozda Rusi vole kes, puknes lovou na sto i sve moze! A sta i kako ce Srbija da plati to ce biti jedna zanimljiva prica.

Pr

Burki,
ne stoji komentar kako smo ruske heliće dobili u delovima.
Stigli lepo bez elisa preporučenom poštom u An-124, kao što uglavnom i ostatku sveta isporučuju. Evo i linka sa prijema…
https://tangosix.rs/2016/28/06/foto-novi-helikopteri-mi-17-stigli-u-beograd-placeni-25-miliona-evra-u-upotrebi-od-4-jula/

Migovi 29 su stigli na sličan način, skinutih krila, vertikalnih stabilizatora i skraćenog nosa kako bi stali u avion i zauzimali što manje prostora (tako da opet ne stoji komentar),
ponovo evo linka…
https://tangosix.rs/2017/16/10/analiza-da-li-donirani-avioni-iz-rusije-zaista-pripadaju-4-ili-4-generaciji/

Dovoljno je samo baciti pogled na fotografije ; )
Pozdrav!

Pr

Nema prakticne zamene za 24 u bivsem sssr a i sire.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj