BEG airport status
LYBE 2001:30 Z 100°08KT 9999 BKN040 02/00 Q1015 NOSIG=
[FOTO] Zvanična primopredaja juče u Nemačkoj: Helikopterska jedinica policije Srbije dobila svoja prva dva helikoptera H145M Jedan od dva predata helikoptera H145M MUP-u ima identičnu šemu onoj koja se nalazi na helikopterima nemačke policije.

[FOTO] Zvanična primopredaja juče u Nemačkoj: Helikopterska jedinica policije Srbije dobila svoja prva dva helikoptera H145M

Nakon što je 22. novembra Vojsci Srbije kompanija Erbas Helikopters zvanično predala prvi vojni primerak helikoptera H145M, juče je u krugu Erbasovove fabrike, u nemačkom gradu Donavurtu izvršena primopredaja i prva dva helikoptera H145M namenjenih Helikopterskoj jedinici Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srbije.

Od dva predata helikoptera jedan je namenjen za traganje i spasavnje (maskirni primerak sa registracijom YU-ICE, privremena nemačka registracija D-HADR) a drugi za hitnu medicinsku evakuaciju (helikopter u civilnoj šemi farbanja registracije YU-MED).

Jedan od dva H145za MUP ima montiranu dizalicu koja se može koristiti u zadacima traganja i spasavanja.

Oba helikoptera bi zajedno sa jednim vojnim H145M trebala da budu isporučena Srbiji u martu ili aprilu sledeće godine a ostalih 6 bi trebalo da stignu do kraja 2019. i to u nekoliko isporuka. Kako Tango Six saznaje, policijski helikopteri će biti preleteni iz Nemačke sa barem jednom usputnom stanicom za popunu goriva.

U kokpitu na fotografiji se prepoznaje Nenad Nedić, od pre nekoliko dana i zvanično novi komandant Helikopterske jedinice MUP-a Srbije.
YU-ICE biće jedini maskirni MUP-ov H145M. Za razliku od vojnih primeraka svi policijski imaće meteo radar prepoznatljiv po izbočini na nosu.

Da će MUP umesto prvobitno planirana tri dobiti 4 helikoptera konačno je potvrdio predsednik Srbije Aleksandar Vučić nakon vežbe ‘’Vek pobednika 1918-2018’’.

Helikopterska jedinica policije (HJP) koristiće H145M za različite zadatke, osim traganja i spasavanja, medicinskog i VIP prevoza upotrebljavaće se i za specijalne operacije. Osim H145M za potrebe srpske HJP biće nabavljena i tri helikoptera H215 Super Puma.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

N

@Niko
Slažem se da je to deseti dio posla, mislim da bi ih trebalo sve udomiti u MUPu, sa dodatnom opremom i mogućnošću prevoza povređenih/ranjenih. Jesam li razjasnio, a ti meni razjasni šta je tim. Šta je tim kod SASa. Prema UK to je grupa koja je sposobna da obavi zadatak, samostalno ili u koordinaciji sa drugima. Ne veže se sa brojem helikoptera ili kamiona neko se pravi prema zadatku.

Odgovori
A

Recimo kod „kobri“ ceta: 50-60 ljudi, podeljena u 3-4 tima. PTJ: 150 pripadnika(u to ulazi komanda, instruktori, logistika, veza…), operativci podeljeni u 4 tima. E sad obicno je svaki tim specijalizovan za odredjenu vrstu zadataka. Imate detaljno ovde https://specijalne-jedinice.com
Ali da, specijalcima bi vise pasao Mi-17. Prvo zbog onih vrata pozadi, lakse se radi „fast-rope“, veci je, moze se bolje zastititi, vise ih stane unutra….Sa druge strane H145M sa opremom s kojom donosi je bio preko potreban Srbiji, lakse se leti na njemu, lebdi duze, manje se zamara posada….Sve je to uradjeno kako treba, samo steta sto nema kesa za jedno 20 komada. Treba i jedno i drugo, nije to napamet nabavljeno. Jedino sto pume ne vidim kako se uklapaju, pogotovo sa onim neprakticnim vratima(mozda gresim)

N

I dalje mislim da su svi erbasovi helikopteri trebali ići mup-u, tj. SAJu i Zandarmeriji. Logistika na jednom mjestu bez dupliranja je poželjna, vidjecemo. Drugo, Žandarmerija je vojna formacija koja će vjerovatno prva biti upotrebljena bilo gdje, padobrancima i specijalcima iz Pančeva bi dao Mi 35, u dovoljnom broju. Treće, sovjetski odnosno rusku pristup je dugo bio masovnost, jednostavnost upravljanja i jednostavnost održavanja jer su ratovi pokazali, pogotovo veliki, da se puno gine, da.nema.vremena za neke velike obuke, za velike popravke. To i danas vrijedi, samo nema velikih ratova, mali ratovi koje vodi veliki igrač, one se igra video igrice protiv malih koji su na nivou afričkih plemena koje su gađale britanske fregate. Kod Rusa danas sve kupujes, za pare, kao dodatnu opremu. Alžir je kupio Iskandere, u kabinama sve Mfd….

Odgovori
N

Izvini, a kada su to žandarmerija i saj imali helikoptere? To je jedino imao jso. Da li stvarno misliš da je jedini posao pilota u vojsci i policiji da radi sa specijalcima? To je verovatno deseti deo njihovih zadataka. Ovo je mali vazduhoplov za specijalce. Ne može ni pola tima da preveze.

С

Живојине,
Хвала за упут на чланак где сте о томе писали. Имам два питања за Вас. Претпоставимо да примерак 14501 (можда и још неки од осталих 4 за војску) на носу има Хенсолдов систем за заштиту од ракета земља-ваздух. Шта од опреме за летење у сложеним метео услоима и у условима драстчно мале видљивости има тај примерак да би се успешно летело (и слетало)? Или да поставим друго питање: да ли је могућа уградња оба система и истовремено коришћење?

Odgovori
Ž

Овде смо анализирали опрему коју смо видели на 14501.

https://tangosix.rs/2018/23/11/kako-je-opremljen-prvi-helikopter-h145m-za-srbiju/

F

Konačno da naša vojska i policija vide kako izgleda zapadna avionika i tehnologija.

Krajnje je vreme da se sa skazaljki, analognih pokazivača i ventilatora u kabini helikoptera pređe na modernu opremu i MFD koji su u skladu sa avionikom 21-og veka.

9 lasti ne čini proleće ali se nadam da je ovo nagoveštaj dalje nabavke letelica sa zapada. Nadam se da nećemo opet čekati sledećih 30-40 godina na novi kontigent modernih helikoptera. Nadam se da ćemo isto uraditi i sa avionima.

Go west!

Odgovori
A

Imas verzije Mi-17 recimo sa „full glass cockpit-om“, sve zavisi od kesa, o Ka-52 ili SU-35S da ne govorim. Uostalom, to sve mozes lako promeniti ako bas hoces. Sto se nabavki tice, Srbiji je skoro celo svetsko trziste dostupno, tako da to treba i iskoristiti. H145m je dobar primer i odlican izbor. Ne treba biti navijac nekog „tabora“, ne isplati se. Uostalom H145m menja Bell koji je takodje „zapadne“ proizvodnje. Rusija, Kina, Francuska itd…..a sve sto moze da bude „made in Serbia“

R

1. Nasa policija je i do sada koristila zapadne helikoptere.
2. Najbrojniji helikopter u vojsci Srbije je – zapadni.
3. Da, sledeci ciklus nabavke helikoptera (kad se trenutni zavrsi) bice za 30 godina. Jer smo tako u mogucnosti..

S

Slazem se da treba uvesti novo naoruzanje ali nije sve sa zapada bolje!
Mi-17V5 indijska verzija ima sve a uz to zna se zilavost i jednostavnost ruske tehnike u borbenim uslovima.
Ako hoces da uporedis AH-64, TIGRA I KA-52…..jedino rusi od svih nabrojanih imaju najvecu zastitu za posadu(izbacivo sediste)
Moje misljenje da su Pume nepotrebna nabavka!!!

S

Go west ,to you !!!
Ne lupaj ,molim te ,sve sto valja Srbija nabavlja iz Rusija,naravno da sam ponosan i na ove ,H145M koji je mozda i najbolji u svojoj ,klasi.Ali MI-17 ,MI-35M su pravi helikopteri ,robusni,jaki izdraljivi,idalje u svetskom vrhu .Kada to kazu Amerikanci recimo za MI-17,onda je to dovljno.U svemu bolji od UH -60…Tako da tebi ,zelim da GO WEST!!! I srecan ti put,putuj igumane!!! ili idi u Hrvatsku oni su uvek za GO WEST ,Jos od Hitlera pa i ranije.Kao i danas ,nekada uz Hitlera,daas uz NATO.Da ima ko da im cuva ,znas vec sta .tako da GO WEST !!!

D

Srbijo samo napred!!!
Mil je odličan helikopter ali verovatno zbog EASA sertifikata nije uzet u obzir!
Naša HJ radi malo drugačije u odnosu na druge zemlje,naime naši su u civilnom registru a druge zemlje imaju malo drugaciji pristup!
Makedonija i ne razmatra EASA sertifikaciju,čak su i dozvole nacionalne,planove ne najavljuju itd!!!!

Odgovori
B

Svakako odlican helikopter, cestitke HJ. Jedino ako bi neko mogao migao bar da proba da mi objasni zasto je nabavka H215 za HJ uopste dobra stvar, sta to ima H215 sto Mil nema? Koji je u u sluzbi u vise policija u evropi.

Odgovori
A

Verovatno je u pitanju neki dil sa erbasom oko modernizacije gazele i galeba g4.Ranije je bilo reci o tome.

N

Pretpostavljam zato što postoji znatna razlika u resursima komponenti u korist 215. Samo moje mišljenje.

D

Lepa vest, bitno je da se polako obnavlja avijacija. Nadam se da ce uskoro da nam stignu i PVO sistemi ma koji bili , Srbija je bila dotakla dno sto se tice RV i PVO i sve ovo sto se desava i radi na obnavljanju tehnike i naoruzanja je za pohvalu. Naravno svi bi zeleli da je dinamika brza ali se mora uzeti u obzir ekonomija i politika , u svakom slicaju lepo zvuci i prija.

Odgovori
D

Zašto nemaju svi meteo radar?

Odgovori
N

Koji svi? Oba na slici imaju meteo radar.

С

Aко војни хеликоптери неће имати метео радаре са мапирањем тла (на пример RDR 1400C), шта ће имати од опреме за летење у сложеним метео услоима са слабом или никаквом видљивошћу? Ако од тога немају ништа, у пар речи то је криминални немар, брука и срамота. Изгледа да они који одлучују о набавци летилица и опреми ништа нису научили из трагедија од марта 2015!?!

Ž
M

Cestitke susjedi! Tako se to radi! Novo je novo i posebno za novi helić za medicinski prijevoz kojim naši otoćani vape ko država devize!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

nikola na: [BEZBEDNOST LETENJA] Fondacija „Dejan Pandurović“: Bili smo jedna od vazduhoplovnih sila sa visokim nivoom bezbednosne kulture

video sam tenk VIHOR 1996 na VTI tada su ga rasklapali mada su Irak Francuska i mislim Indija hteli da ga kupe jer vojska nije imala para da ga pusti u serijsku proizvodnju . Tenk malog odraza tj kupole sa motorom od 1200 KS i mislim 38000kubika isao na tenkodromu betonskom oko 100km na cas

19. Jan 2019.Pogledaj
19. Jan 2019.Pogledaj

Drazen na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

Ne slažem se Alene s tvrdnjom a će putnici apriori bježati od SSJ. Ja na primjer (radim u zrakoplovstvu) ću čim ih Adria dobije pokušati bookirati upravo njihov let. Mene taj avion privlači. Naravno ako ne bude čestih otkaza.

19. Jan 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

Opala. Sada Montreal proizvodi 33 aviona godišnje, planiraju to povećati na 120 godišnje do 2020. Znači li to da kane još više povećati prozvodnju ili je to to? Alabama će imati početni kapacitet od 22 aviona godšnje, što kane povećati na 50 do 2023. To bi značilo 170 aviona godišnje u planu za idućih 5…

19. Jan 2019.Pogledaj

JU240 na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

Alene, Tačno sve. Jedino, nije mi baš najjasniji produžetak interesovanja LH za SSJ, posle preuzimanja C serije od Airbusa. Da li, eventualno, žele da imaju otvorenu mogućnost nabavke jeftinijeg aviona za siromašnija tržišta? Ako se, prosto, ne želi totalna zavisnost od Airbusa, pa, tu su i dalje Boeing i Embraer.

19. Jan 2019.Pogledaj

Send this to a friend