BEG airport status
LYBE 1320:00 Z 050°04KT 7000 NSC 00/M02 Q1020 NOSIG=
[EKSKLUZIVNO] Šta se dešava sa srpskim H145M? Erbasov opitni primerak sa HForce 2 konfiguracijom pred poletanje na Bakoni poligonu / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[EKSKLUZIVNO] Šta se dešava sa srpskim H145M?

Tango Six portal je prošlog četvrtka i petka na poziv kompanije Erbas Helikopters boravio u Mađarskoj na poligonu Bakoni (Bakony Combat Training Centre). Proizvođač je postojeće i buduće kupce pozvao da prisustvuju delu bojevih gađanja na kompanijskoj razvojnoj letelici D-HMBE koja su deo verifikacionih ispitivanja za HForce modularni komplet naoružanja (GWS – Generic Weapons System). Iako je Mađarska najnovija, treća, mušterija vojne verzije helikoptera H145 Erbas Helikopters je pre ove narudžbine planirao da iznajmi Bakoni za svoje potrebe. Kako nam je na lokaciji rečeno: „Umesto da vam pokazujemo .ppt prezentacije bolje da prikažemo uživo“.

Erbas Helikopters je iskoristio priliku da ažurira informacije o H145M programu kroz iskustva trenutnih mušterija / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Ispitivanja su zapravo deo kampanje razvoja HForce GW kompleta koji traje već nekoliko meseci u Mađarskoj i Švedskoj a povoljni logistički uslovi na samom poligonu dali su ideju proizvođaču da izvede demonstraciju sadašnjim i budućim kupcima ovog helikoptera. Kako smo prilikom našeg boravka u Mađarskoj saznali u neformalnim razgovorima Erbas Helikopters trenutno cilja na nekih 30 klijenata. Sa nama je u hotelu na primer bila delegacija Kazahstana a pominjali su se, između ostalih, Irak i Brazil. Erbas je takođe na višednevne demonstracije pozvao i preko 14 kompanija dobavljača naoružanja i raznovrsne opreme za H145M koji će pored izlaganja proizvoda držati i prezentacije vojnim delegacijama.

Zvanična delegacija Srbije sastavljena od predstavnika Ministarstva odbrane i RV i PVO stigla je danas na Bakoni.

Pogledajte kraću video reportažu našeg boravka uz brifing o statusu srpske narudžbine od strane glavnog inženjera H145M programa Marka Heninga kao i kraću ali detaljnu prezentaciju Talesovog Skorpion HMSD (Helmet Mounted Sight and Display) sistema:

 

Šta ima novo vezano za Srbiju?

Srećom, nakon jučerašnje skoro pa potvrde da RV i PVO Vojske Srbije ostaje bez jednog svog primerka H145M i da ga predaje Helikopterskoj jedinici MUP-a nema dramatičnijih vesti od ove. Kako je Tango Sixu zvanično potvrđeno svih devet helikoptera je trenutno u različitim fazama proizvodnje u fabrici pored Donevorta i plan isporuke ostaje nepromenjen – prva dva helikoptera stižu krajem godine a isporuke će se nastaviti tokom cele 2019. zaključno sa decembrom.

Verzije HForce sistema naoružanja / Foto: Petar Vojinović, Tango Six
Srpsko RV i PVO će svoje Skorpion kacige i njihov vizuelni sistem koristiti za nišanjenje domaće razvijenih nevođenih sredstava. Buduće opcije HForce sistema su raznovrsne i moguće ih je nadograđivati na naštu trenutno baznu verziju / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

„Prebacivanje“ jednog helikoptera MUP-u izgleda još nije došlo kao informacija do Erbas Helikoptersa pa smo na početnom brifingu koji je sadržao ažurirane informacije i dalje mogli da vidimo da će 6 primeraka za RV i PVO biti podeljeni između onih koji će imati HForce 1 infrastrukturu sa nevođenim ubojnim sredstvima koje će razviti Srbija (poslednja izjava Nenada Miloradovića odnosila se na mitraljesku gondolu 12,7 mm i nevođena raketna zrna kalibra 80 mm) i onih koji će biti delegirani za SAR dežurstvo. Letelice koje će stići u MUP i dalje su kategorisani kao „Special ops“ i „Utillity“.

Iako počinjemo da naziremo konfiguracije opreme svakog pojedinačnog helikoptera još nismo u stanju da rekonstruišemo potpuno tačan spisak. Precizniji od poslednje izjave ministra odbrane da će RV i PVO četiri helikoptera dobiti u borbenoj verziji a da će preostala dva biti određena za SAR (ili TiS – Traganje i Spasavanje). Kako bilo, Specijalna brigada će, ako posmatramo u kontekstu naoružanja, koristiti za nijansu potentniji helikopter od Nemačke koja je prvi kupac. Njihovi H145M LUH SOF naleteli su oko 5000 sati sa operativnom raspoloživošću od 99% kako tvrdi Erbas. Nemačke specijalne snage i dalje razvijaju koncepte taktičke upotrebe ovih nekada komercijalnih letelica. Posao koji čeka i naše specijalce.

MEDAVAC opcije za H145M / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Ono što smo saznali kao novu informaciju prilikom boravka u Mađaraskoj je da je Ministarstvo odbrane naručilo 3 AMPS (Airborne Missle Protection System) sistema za aktivnu samozaštitu helikoptera od raketa zemlja-vazduh. Reč je o proizvodu nemačke kompanije Hensold. Ovaj sistem smo detaljnije predstavili u video reportaži sa prošlogodišnjeg sajma IDEX u Abu Dabiju.

Kako su iz Erbasa rekli saradnja sa partnerima iz Srbije u pogledu integracije našeg nevođenog naoružanja ide prema planu i evropski proizvođač je njom zadovoljan.

H145M program – poslednje brojke

Letelica koja je dejstvovala po poligonu pripada Erbas Helikoptersu i predstavlja prvi serijski proizvedeni H145M primerak. Helikopter je prvi put javnosti prikazan na ovogodišnjem sajmu ILA u Berlinu gde je i leteo. D-HMBE (serijski broj 20177) bio je naoružan mitraljezom HMP 400 12,7 mm smeštenom u gondoli belgijskog proizvođača FN Herstel kao i nevođenim raketnim zrnima kalibra 70 mm kompanije Tales. Scenario vežbe počivao je na dejstvu specijalnih snaga mađarske vojske gde je H145M pružao vatrenu podršku.

Hensold sistem samozaštite vidljiv na nosu letelice. Deo sistema su i dispenzeri IC mamaca vidljivi na prednjim i zadnjim položajima na skijama / Foto: Petar Vojinović, Tango Six
Unutrašnjost kokpita / Foto: Petar Vojinović, Tango Six
Sva vrata na helikopteru se mogu lako skinuti za potrebe upotrebe specijalnih snaga ili komplikovanijih evakuacija / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Prvi helikopter u borbenoj konfiguraciji za Erbas posle Tigra nastao je kao evolucija odlično prodavanog civilnog H145. Pored H145M razvijen je još jedan derivat za američki LUH (Light Utility Helicopter) program zemene UH-1H i OH-58 Kiova helikoptera. Do sada je od naručenih 478 isporučeno 429 Lakota. Prema tvrdnjama Erbasa operativna raspoloživost ove flote trenutno iznosi više od 85%.

Što se H145M programa tiče, prema poslednjim podacima od ovog meseca, trenutno je u upotrebi 20 letelica koje su ukupno naletele 8550 sati. Do sada je naručeno 49 letelica a samo u poslednjoj godini 20 isporučenih je naletelelo 4500 sati. Erbas tvrdi da je operativna raspoloživost ukupne H145M flote trenutno veća od 98%.

Svemirski skok u opremi za srpsko RV i PVO (Helionix avionika na primer neće imati ni jedan analogni instrument) biće praćen praksom održavanja na prvih 400 sati i zatim na 800 sati ili tri godine sa ponavljanjem ovog ciklusa. Erbas se i dalje u svojim prezentacijama drži rasporeda unutrašnje konfiguracije sedenja za verziju koja prevozi specijalne snage na 6 mesta uz dva bočna 7,62 mitraljeza koji se mogu uvući uz zatvaranje bočnih vrata.

Skorpion kaciga / Foto: Petar Vojinović

Dobavljači i mogućnost nadogradnje

Erbasov H145M, kada jednom stigne u RV i PVO, biće najmodernija letelica sa osnovnom opremom posle Seneke. Međutim, opcije nadogradnje različitom opremom i naoružanjem osiguraće da moguće opcije budu raznovrsnije i modernije čak i od eventualne „faza 3“ modernizacije MiG-ova 29. Kompanija je prošle nedelje pozvala najvažnije dobavljače koji su izložili svoje proizvode i koncepte.

Veskam MX-15(D) elektrooptički sistem dolazi uz HForce komplet i nemoguće ga je u toj konfiguraciji zameniti sa opcijom koju proizvodi kompanija Flir. Jedino će MUP imati opciju da pazari Flir budući da ne uzima HForce komplet (mada instalacije za eventualnu ugradnju ostaju) ili će zadržati „demilitarizovani“ Veskam bez obeleživača ciljeva. Uparen sa opcijama Tales vođenih raketa i najavljenih vođenih opcija drugih proizvođača H145M može biti najmodernija naoružana platforma u Vojsci Srbije za više decenija ukoliko se ikada odlučimo za tu vrstu nadogradnje.

Testiranja lokalno modifikovanog HForce 1 kompleta obaviće se u Srbiji na poligonu TOC-a u Nikincima / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

D

Živojin Banković,

Hvala puno na podatcima. Bice interesantno koliko dugo mogu ti Mi-8 letjeti posto su ipak preko 40 godina stari!

Odgovori
L

„Njihovi H145M LUH SOF naleteli su oko 5000 sati sa operativnom raspoloživošću od 99% kako tvrdi Erbas“ – ma dajte molim Vas….
Interesujeme da li ovo novinar ne zna da prevede ali ovo je mnogo i za „Dispatch availability“ a ne za Operational.

Odgovori
P

Lazo,

Novinar zna da prevede i poznaje engleski jezik. Podaci predstavljaju informaciju koju je izneo Erbas, novinar je preneo i kako esnafska pravila nalažu oba puta dodao odrednicu „kako tvrdi kompanija“.

L

Hvala Petre na odgovru.

Podatci su malo nerelani za „Operational Availability“ cak i za fixed wing a ne za helikoptere i to jos vojne.
Informacija od 85% operational availability za Lakote je dostizna ali sa veoma veoma uigranom podrskom tj tehnickom sluzbom.
Ali to nije nista novo, svi proizvodjaci se igraju brojkama i predstavljaju ih tj tumace na svoj nacin za potrebe marketninga.

A

Vjerojatno uljepšavaju brojke tako da broje tek uvedene helikoptere kao 100% raspoložive, što oni naravno i jesu dok to više ne budu.

Na taj način, flota koja se tek uvodi može imati izrazito visoku raspoloživost u početku koja naravno s vremenom pada u nekakve normalne razine.

Treba biti svjestan kako Airbus ipak marketinski nastupa.

A

Zna li neko cemu sluzi treca palica u kokpitu?

Odgovori
P

E, i mene je to zaintrigiralo pa sam se setio članka o dronovima koji se šalju u izvidnicu a kojima se upravlja iz helića te pretpostavljam da je to ispravan odgovor.
Pozdrav!

A

Svaka cast, nisam se toga setio. Pozdrav!

P

Ispravka…kad nema neko pametniji da nas ispravlja, moramo sami!

Na klipu sa linka se vidi da je operater drona u sedištu iza pilota za posebnim računarom i da nezavisno od pilota vrši upravljanje istim.

Kao što se na oficijalnim klipovima Airbusa vidi da pri upotrebi ubojnih sredstava pilot sa leve strane koristi treću palicu za upravljanje vatrom a verovatno njime upravlja i optoeletronskom kupolom ispod nosa prilikom traženja ciljeva (mada reklamiraju i uparenu varijantu pomeranja optoeletronske kupole koja je li prati pokrete glave/kacige)… odnosno promašio sam sa pretpostavkom te se ovom prilikom izvinjavam!
Ostaje i malo nejasno čemu onda silne komande i na upravljačkim palicama ako se ne zloupotrebljavaju…
Pozdrav!

M

U slucaju da Srbija uzima Ka-52 kako bi nazvali taj helikopter!
Slazemo se da je jako dobar helikopter H145M ali samo u slucaju da nepriatelj ne poseduje oruzje vece od 12mm!

Odgovori
D

H145 nije jurisnik a vojsci treba vise nego samo naoruzani jurisni helikopteri

S

Sto se ptice tice, dobra je to masina. Mislim da je primarno izvidnik, ali me ove „balisticke“ sheme naoruzanja brinu. Danasnje vrijeme na bojnom polju ne prasta helikopteru Line of Sight oruzja. Strela i Igla kolko god arhaicne lako ga maknu sa neba. Nasa Kiowa ima isti problem al u naoruzanje joj se ubrajaju i Fire and Forget sistemi pa mi je kolko tolko opravdana. Inace ni Mi24/35 uz sav oklop i robustnost nece izdrzati pogodak rakete bilo v-v bilo z-v. Jedinu sansu bilo kojem helikopteru u ratnim uvjetima dajem ako niko ne zna da je tu, istrese ono sto ima i tutanj kuci prije nego se upale radari FLIRovi i druga elektronska pomagala. Realno mi je samo izvidnica, civilni zadaci (SAR, evakuacija i sl.) a borbene operacije ako bas mora.

Odgovori
B

@Sivko

Jašta Sivko. Ni Mi-35, ni H-145m, nego mali, jednomotorni pretovareni helić koji je najsporiji u svojoj klasi i ne može da uzleti ako staviš 300 kila tereta u kokpit. Zar se nikada nisi pitao zašto samo 7 „hidri“ na pilonu? Jesi li primjetio prostor u kabini? Dva pilota?

KW= sasvim ok laki jednomotorni izviđački helikopter, sa mogućnošću nošenja seta naoružanja koje mu omogućava da dejstvuje po „targets of opportunity“ ako na takve naleti. Odlična platforma za navođenje drugih uvezanih sistema borbene grupe (prvenstveno artiljerije).

H-145m= višenamjenski borbeni helikopter namjenjen brzom transportu trupa i opreme u zonu dejstva, traganje i spasavanje, ograničenu vatrenu podršku u svim vremenskim uslovima, danju i noću, gašenje požara, prevoz ranjenika, te izviđanje i navođenje drugih uvezanih sistema borbene grupe. Platforma IMA određen stepen balističke zaštite kritičnih sklopova, može da pod teretom uzleti sa jednim operativnim motorom i, kao što možeš da pročitaš posjeduje odličan AMPS koji smo kupili, koji podrazumjeva kombinaciju odgovarajućih senzora i mamaca.

Mi-35=teški borbeni helikopter namjenjen borbenoj podršci trupama na zemlji i protivoklopnu borbu u svim meteo uslovima, danju i noću. Teško oklopljen, opremljen u različitim konfiguracijama AMPS protiv te PVO koju pominješ, sa mogućnostima da nosi dovoljnu količinu naoružanja za samostalne „lovačke“ misije, te prlongirane misije supresije neprijateljske pozadine, podrške, kao i za razne „harassment“ misije duboko iza linije.
Naravno, najnormalnije nosi 8 komada 9K114 Šturm ili 9K120 Ataka raketa po misiji, dometa 5-8 kilometara, 10 kilometara za Ataku-D.

Tri veoma, veoma različite stvari o kojima nema puno šta razgovarati u jednom kontekstu, porediti ih, ili nešto slično…

Pozdrav!

M

Pa bolje da 4 kom date Policiji 4 da budu za medecinski prijevoz 1 vojsci za generale i ministra obrane…. I uzmite 8 do 12 mil35! Imate gazele sto ce vojsci jos toliko kolibrića??

Odgovori
l

@Mr.D A ne brate, sve treba na kašičicu. :)
5 H145
4 Mi-35
6 Mi-17 (3 imaju, 3 najavljeno, od toga jedan proizveden ’89-e godine)

I to ako Mi-35 i Mi-17 dodju, a s obzirom na to šta je sve prethodnih godina obećano a nije došlo, nešto me odbija da povjerujem i u ova obećanja. :) Ja sam svjestan da nema para, kao što nema nigdje u okruženju, ali zašto se prvo ne fokusiraju na jedan segment RV-a. Ja recimo ne vidim nikakvu potrebu za Mi-35, u ovom trenutku. Odličan je helikopter, dokazan, sve to stoji, ali zašto prvo ne riješiti pitanje transportnih helikoptera, ili nabaviti 8 Mi-35 pa tek kasnije kupiti Mi-17. Ili nisu trebali nabavljati helikoptere iz Njemačke (koji su potpuno nepotrebni), pa bi mogli nabaviti i borbene i transportne helikoptere.

A

H-145M su daleko potrebniji od Mi-35, pa čak bi se usudio da kažem i od Mi-17.

A

Vrhunska oprema, ali stvarno vrhunska. Na nasima ostaje da se odradi integracija kako treba i da se postigne ozbiljan nalet. I samo da skrenem paznju ljudima koji ce ga porediti sa Mi-35, jako je glupo poredjenje, kao da npr. poredite Lazara 3 i M-84. Jednostavno postoji citav niz taktickih situacija gde se helikopter tipa Mi-35 ne moze koristiti, a gde je H145 idealan i obrnuto. Uz to bih dodao, da ce doci sa mnogo naprednijom opremom nego sto je RV ikad imalo na raspolaganju, a to ce podici mogucnosti visestruko

Odgovori
I

Veliki tehnološki skok. Kao što stoji u tektsu, to će biti najmodernija i najsavremenija platforma koju VS poseduje. Odličan helikopterčić za svoju namenu. A na onom nesrećnom slučaju sa bebom se pokazalo da nam ovakvi helikopteri trebaju ne samo za borbene misije, već i za one mirnodopske. Iskreno, bio sam prijatno iznenađen kada sam video da ga nabavljamo. I ćorava koka ubode zrno. Mislim da nam je potrebno više ovakvih iskoraka. Može da košta, ali mnogo vredi dugoročno gledano.

T

O ovom helikopteru presudnu rec dace mehanicari i elektronicari. Nakon jednostavne Gazele koju znaju u prste ovo je pomak na bolje ali pitanje je da li ce moci da ispratimo taj korak pre svega finansijski da ne prodjemo ko Bugari sa Kuguarima.

Odgovori
K

Ako se nabave Mi-35m ovaj helikopter moze samo da predje u policiske jedinice !
Razlika je toliko velika u oklopu jer H-145M je na nivou gazele sa oklopom cak zaostaje i za OH-58 Kiowa! Sto se tice ostalih stvari u svemu zaostaje za Mi-35m, kolicini naoruzanja itd!

Odgovori
M

Namena im nije ista zato i ne mogu da se uporedjuju… to kao miša i slona da poredis..sta moze miš ne može slon i obratno,zato mora oba ;-)

p

Ne bi trebalo porediti ovaj helikopter sa MI-35M koji je bukvalno ‘leteca artiljerija’ :). Ovo je ‘laki’visenamjenski borbeni helikopter.
Za OH-58 se ne moze reci da je bas visenamjenski. Tacno je da ima nesto oklopa. Obzirom da US mijenja svoje Kiowe za UH-72 Lakota, jasno je kojoj je platformi data prednost.

M

@perica

LAKOTE nisu naoružane. KIOWE jesu.

B

Ljudi koliko je oklopljena Kiowa? Meni nije poznato, nisam tražio- predpostavljam da ima ljudi na portalu koji znaju? Znam da ima jednu ploču u podu ispod nogu posade, za zašitu od streljačkog naoružanja. Šta još ima? Zna li neko? Baš me zanima zbog težine i borbenog kompleta.

R

Kiowe, 16 izviđačko-borbenih komada, oklopljene s dvadesetak miliona eurića, a 9 H145M oklopljeno s koliko eurića??? 70-80-90 miliona eurića.

P

Koliko znam..KIOWA ima jednu tu plovu i zasticen motor..e sad koliko je oklop jak ne znam, ali mislim da nevstiti od kalibra veceg od 12mm. Ko kaze da Lakote ne mogu biti naoruzane…AAS-72X…verzija zamjenjuje Kiow-e …pa ista prica kao i H145M..

D

A dali uopce postoji plan za buduci sustav Srpskih helikopterskih jedinica?

Sada:

890. Mesovita Eskadrila: Gazela, Mi-17.
119. Mesovita Eskadrila: Gazela, Mi-8 (?)
714. Protitenkovska Eskadrila: Gazela

Mi-8: Ne znam koliko ih je jos operativno, ako su uopce operativni. Zadnje sto sam cuo bilo ih je 7 u upotrebi 2013-e a broj je spao na jedan operativni prije par godina.

H-145M – u koju eskadrilu ce ovi helikopteri? Ja mislim da ce oni u Batanjicu (890 MHE) ali to je samo moje misljenje.

Mi-35 – vjerovatno u 714 POHE.

Po sadasnjim planovima, Srpka ratna aviacija ce imati:

6 x Mi-17 (1 x Mi-17, 5 x Mi-17V-5 ako naruce jos 3)
5 x H-145M
4 x Mi-35
30+ Gazela.

To je uzasna flota. Nema dovoljno helikoptera tipa Mi-17, Mi-35 I H-145M za svako dnevne potrebe narocito nakon sto pocnu ici na remont.

Cini mi se da bi bilo logicnije koncetrirati na dva tipa (H-145M i Mi-17V-5). Kupi dovoljno helikoptera za obe dvije eskardile (sve ukupno 24 za 119. i 890 MHE).

A onda ako treba i ako ekonomska situacija dozvoljava, gledaj kupiti eskadrilu (16-ak) novih jurisni helikoptera da zamijeni SA-341 u 714. POHE. A onda ne treba samo slijepo kupiti Mi-35, nego pogledati i druge opcije poput Ka-52, Mi-28, T-129 ili novi tip sto Talijani razvijaju da zamijeni AW-129 a mozda cak i Americki AH-1Z.

Ž

По неким нашим сазнањима Х145М иду у 119. мхе у Ниш.

По фотографијама тренутно је активно бар три Ми-8Т, такође у 119. мхе.

E

Vidim nogo lutanja oko Kiowe.
Bitno je razlikovati da je OH-58 „Kiowa“ naziv za cijelu familiju USA vojnih helikoptera koje je proizvodio Bell, jednomotornih lakih visenamjenskih koji su prvestveno koristeni kao izvidacki helikopteri.
OH-58D Kiowa je izvidacka varijanta s brojnim poboljsanjima u odnosu na prethodne modele i prva koja je imala senzorsku sferu na glavnom rotoru.
„Kiowa Warrior“ je naoruzana varijanta „Kiowe“ i to varijanti OH-58D i OH-58F, a nastala je prvenstveno zbog kasnjenja programa RAH-66 Comanche koji je na kraju i otkazan.
Uloga OH-58D/F u varijanti „Kiowa Warrior“, tj. skraceno nazvani KW, je izvidanje i oznacavanje ciljeva, bliska podrska i zastitna pratnja kopnenih jedinica.
Uloga Kiowa Warrior je zamjenjena bespilotnim letjelicma i uvodenjem AH-64E Apache Guardian.
Za sad UH-72 Lakota nema veze s zamjenom Kiowe Warrior jer to nisu helikopteri iste namjene…

D

Bas tako Ed.

OH-58 je slican helikopteru Gazeli ili Njemackim Bo-105PAH u svrhi. Naravno OH-58D je puno moderniji od Gazele ili Bo-105P/M koju su oba dvije prestali razvijati u 1980-ima. A naravno Amerika moze da prijusti da cak opreme izvidacke helikoptere sa naprednim sistemimaza nisanjenje i raketama Hellfire.

UH-72 je zamijena za UH-1H u postrojbama Nacionalne Garde.

Živojin Banković
Hvala na podatcima. Znaci novih 3 Mi-17 ce najvjerovatnije zamijeniti Mi-8T u 119. MHE. Da li bih mozda bilo pametnije pretvoriti jednu jedinicu u transportnu eskadrilu sa M-17 a drugu sa laganim helikopterima SA-341 i H-145?

Moram priznati da mi je drago da su Srbi zadrzali povijesti ovih starih JNA jedinica. 119-a ima dugu povijest – osnovana kao 1 transportni puk 1945-e!

Steta sto lovacka eskadrila nije zadrzala staru designaciju (126 ili 127 LAE)

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: [ANALIZA] Desantno-jurišni helikopter Mi-35M, značajno unapređenje borbenih mogućnosti RV i PVO Vojske Srbije

МилеНС Можда сте у праву али ја бих изнад ратишта пре послао Ми-35М него Х145М или Ми-17.

13. Dec 2018.Pogledaj

omniameamecumporto na: Administracija predsednika SAD blokirala prodaju izraelskih aviona F-16 Hrvatskoj? Da li je nadogradnja zaista razlog?

Zoran Vu , Ništa nitko neće očerupati ili Barak 2020 ili ništa,tako je predviđeno ugovorom. To je stav hrvatske vlade i MORH i oni su tu vrlo jasni, čitaj. Znači sva elektronička oprema i sve nadogradnje moraju biti gore to je bio uvjet, plus SLEP da se taj zrakoplov kupi i naravno inicijalni set izraelskog…

13. Dec 2018.Pogledaj

mmmmax na: Administracija predsednika SAD blokirala prodaju izraelskih aviona F-16 Hrvatskoj? Da li je nadogradnja zaista razlog?

Prošlo je, drugi dogovor je da se drugim ugovorom uzme amerićko naoružanje. Bit će to močni avioni. Ugovor se potpisuje do kraja godine

13. Dec 2018.Pogledaj

Yrraf na: Održano takmičenje „Imam rešenje za pametniji grad“; Među rešenjima i dron za intervencije u vanrednim situacijama

Nije sporno da ljudi kritički misle i da je konstruktivna kritika dobrodošla ali je zaista tužno da neko na ovaj način nipodaštava nečiji rad i ideje. Ljudi su nastupili na takmičenju gde je u konkurenciji od preko 100 učesnika moguće dobiti "čitavih" 5000€ i pojedinci ovde očekuju da za tako "izazovnu" nagradu i uz toliku…

13. Dec 2018.Pogledaj

Boško na: Pušten u rad sistem za nadzor saobraćaja i upravljanje avionima na zagrebačkom aerodromu

Zapravo, to im olakšava život jer ne moraju da prolaze kroz aerodromsko obezbedjenje, verovatno imaju poseban parking, i sve zajedno izbegavaju aerodromsku gužvu. Što se tiče posla, toranj je odlično pozicioniran, sa vizuelnim pregledom cele staze i rulnica.

13. Dec 2018.Pogledaj

Send this to a friend