BEG airport status
LYBE 1822:00 Z 280°04KT 3000 BR SCT005 BKN027 M01/M01 Q1026 NOSIG=
[ASCE18] Nacionalni klaster bespilotnih letelica predstavio kartu trenutnih operatera i letelica sa važećim dozvolama za letenje Predstavljeni i sistemi za uočavanje i prizemljivanje bespilotnih letelica / Foto: Tango Six

[ASCE18] Nacionalni klaster bespilotnih letelica predstavio kartu trenutnih operatera i letelica sa važećim dozvolama za letenje

Nacionalni klaster bespilotnih letelica bio je učesnik prošlogodišnjeg Vazduhoplovnog samita jugoistočne Evrope (SEAS), kada je na jednom od panela posvećenom bezbednosti upotrebe bespilotnih letelica diskutovao o tome zašto njihovo korišćenje ipak nije uvek bezbedno.

Samo nekoliko meseci kasnije, bio je deo još jedne konferencije Tango Sixa, ovoga puta posveće obezbeđivanju aerodroma. Tu priliku iskoristili smo da sa menadžerom klastera Simom Markovićem razgovaramo o tome šta su pripremili za posetioce:

– Nacionalni klaster bespilotnih letelica danas je predstavio sisteme koje testira za otkrivanje i uočavanje bespilotnih letelica i kartu gde su obeleženi trenutni operateri i letelice koji imaju važeću dozvolu da lete na određenim teritorijama cele Srbije.

Ova konferencija je bila izuzetno važna i održana na vreme, kako bismo uspeli neke stvari da predupredimo. –

Nacionalni klaster bespilotnih letelica na izložbenom delu konferencije / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six
Puška za prisilno prizemljivanje / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six

O kakvim sistemima je reč, kako oni funkcionišu i zbog čega je Konferencija o obezbeđivanju aerodroma održana baš u pravo vreme pogledajte u razgovoru sa našim sagovornikom na sledećem video snimku:

 

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Krunoslav na: Hrvatska ponovo u procesu nabavke višenamenskih borbenih aviona

To i ja tvrdim čitavo vrijeme. Direktna pogodba s bilo kim i za bilo što. Ova javna nabava je opet tako neodređena da će bilo koja odluka biti predmet napada oporbe (tko god da bude tada u oporbi). Zato i mislim da opet ništa od posla. Ovo je Plenkovićev manevar i prebacivanje vrućeg krumpira drugom.

18. Jan 2020.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Da li je Aegean dobar kupac za Croatiu Airlines?

Yrraf: Upravo tako. Novak: Kako znam? Pa čitam izjave njihovog managementa, vidim da ne naručuju avion, niti imaju planove da ga naručuju. Ne znam da naručuju A321XLR i da kreću u long-haul, samo kažem da bi to bilo logično obzirom na broj putnika, veličinu flote, feeding linije, te novi model A321XLR kojim sa daleko manjim…

18. Jan 2020.Pogledaj

Tvrtko na: Hrvatska ponovo u procesu nabavke višenamenskih borbenih aviona

... hrvatska je prije samog slanja zahtjeva za zvanicnom ponudom dobila pismo namjere o zainteresiranosti države vlasnice zrakoplova da ih proda... tako su interes za dostavu ponude za nove zrakoplove iskazali Amerika (f35, f16), Švedska(Gripen cd)... ostale države su iskazale interes za dostavu ponuda za rabljene zrakoplove izmedju ostalih i Francuska za Rafale... znači hr.…

18. Jan 2020.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Da li je Aegean dobar kupac za Croatiu Airlines?

Postoje posljedice u slučaju bankrota Croatie, čak i smanjenja broja frekvencija, no ja nisam pronašao klauzulu da bi tada država preuzela otplatu kredita.

18. Jan 2020.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Da li je Aegean dobar kupac za Croatiu Airlines?

U narodu se to kaže "zaklali kravu za kilu govedine". Nažalost, to je modus operandi u državama regije.

18. Jan 2020.Pogledaj

Send this to a friend