BEG airport status
LYBE 2112:30 Z VRB°01KT CAVOK 26/10 Q1022 NOSIG=
Primopredaja prvih borbenih aviona Rafal namenjenih Ratnom vazduhoplovstvu Indije Detalj sa primopredaje prvih od 36 naručenih borbenih aviona Rafale / Foto: TV7 Bordo

Primopredaja prvih borbenih aviona Rafal namenjenih Ratnom vazduhoplovstvu Indije

Svečana primopredaja prva četiri višenamenska borbena aviona Rafal koje je nabavila Indija, održana je pre dva dana u Dasoovom pogonu za finalnu montažu ovog tipa aviona u Merinjanu blizu Bordoa. Avioni su predati indijskom ministru odbrane Rajnatu Singu na Dan Ratnog vazduhoplovstva Indije i skoro tri godine od kako je 23. septembra 2016. godine direktno između vlada Indije i Francuske potpisan ugovor za nabavku 36 Rafala (28 jednoseda Rafale EH i 8 dvoseda Rafale DH) u paketu vrednom 7,878 milijardi evra.

Rafal će biti šesti tip Dasoovog aviona koje je Indija nabavila, prvi je još 1953. nabavljen lovac-bombarder M.D.450 Ouragan (u Indiji nazvan Toofani) nakon čega su usledile isporuke lovaca Mystere IV, mornaričkih aviona Alize, jurišnika Jaguar i lovaca-bombardera Mirage-2000. Ovoga puta je dogovoren offset u vrednosti od tri milijarde evra a on obuhvata ulaganje Francuske u vazduhoplovnu industriju Indije.

U Indiji je, u okviru inicijativa “Make in India“ i “Skill India“ u Nagpuru već izgrađeno proizvodno postrojenje preduzeća Dassault Reliance JV (DRAL) a u okviru politike naučne i obrazovne podrške indijske vlade i inženjerski centar u gradu Pune, potom akademija “Dassault Skill Academy“ kao i program stručnog usavršavanja “Aeronautical Structure and Equipment Fitter“. Dassault Reliance će u Indiji proizvoditi komponente za poslovni avion Falcon 2000. U Indiji je već prisutno 20 francuskih firmi, među kojima su svoje pogone otvorili i giganti kao što su Thales i Safran koji su neki od najvažnijih partnera kompanije Dassault Aviation.

Prema poslednjim infrormacijama iz Indije prvi Rafali će stići u Indiju u maju sledeće godine a prva jedinica koja će ih primiti biće 17. eskadrila “Golden Arrows“ u vazduhoplovnoj bazi Ambala, država Hariana. Rafali su nabavljeni po hitnom postupku da bi se, usled povlačenja iz upotrebe velikog broja zastarelih borbenih aviona (MiG-21 i MiG-27), sprečio dalji pad broja eskadrila RV Indije. Poslednji Rafali trebali bi biti isporučeni aprila 2022. godine ali će tek septembra iste godine avioni biti dostupni u konfiguraciji koji odgovaraju indijskim specifikacijama.

Međutim i pored ove nabavke, Indija u bliskoj budućnosti neće moći da značajno poveća broj eskadrila niti da taj broj dovede do 42. Jedna od mera da se taj broj bar održi na sadašnjem nivou ili makar malo poveća je, pored uvođenja u naoružanje domaćeg borbenog aviona Tedžas, i raspisivanje tendera odnosno slanje Zahteva za informacijom (RFI – Request For Information) za nabavku 110 višenamenskih borbenih aviona. Na RFI koji je poslat aprila 2018, jula iste godine odgovorilo je šest firmi i to američki Lokid Martin za F-21 (verzija F-16), Boing za Super Hornet, švedski SAAB za Gripen NG, francuski Dassault koji nudi Rafale i ruski RSK MiG koji ponovo konkuriše sa MiG-om 35. Pored planirane nabavke za RV tu je i tender Mornarice za 57 višenamenskih borbenih aviona.

Komentari

M

>> Do sada je takođe uz podršku kompanije Dassault Aviation, 20 francuskih firmi, među kojima su najznačajnije Thales i Safran otvorilo svoje pogone

Nespretna formulacija, cisto sumnjam da gigantima Thalesu i Safranu treba „podrska“ visestruko manje kompanije Dassault Aviation da se pojavi na indijskom trzistu…

Odgovori
M

Mnogo zanimljivija informacija da Rafali u skladu sa indijskim zahtevom stizu tek 2022.godine. Sta do tad? Letece neke drugacije verzije pa u Francusku na prepakivanje opreme?!

Odgovori
M

Kolko ja shvatam ovo je bila zvanična prim opredaja na papiru. Nešao kao naša 4 miga od Belorusa. Ptvi stiźu u Indiju sledece godine u Maju. Malo je nejasno gde će se mofifikacije obaviti, mada mislim da se sve radibu Francuskoj pre isporuke.

Ineresuje me i ovaj tender za 57 mornaričkih aviona. Jel su to mornarički palubni, ili zemaljski?

I

Konacno Indijci dobijaju avion koji moze parirati Pakistanskom F-16D Block 52

Odgovori
D

Ikar, Indijci imaju preko 260 Su-30MKI i 47 Mirage 2000 (koje moderniziraju na 2000-5 Mk II standard). To je I preko 100 MiG-29SMT I MiG-29K. Sci su technical bolji ili na razini F-16.

Inace Pakistan ima svega 76 F-16 a od toga su samo 18 F-16C/D-52 (12 F-16C I 6 F-16D). Imaju preko 100 JF-17 of 150 narucenih. Taj avion nije bolji nego F-16 ili Mirage 2000/SU-30/MiG-29 verzije koje koriste Indija.

Oba dvije strane imaju AWACS Ali su Indijski bolji sa Izraelskim radarom.

Istina je da je da oba dvije strane koriste velike brojeve starih aviona poput Mirage III I 5, MiG-21/F-7, MiG-27 I Jaguar.

A

@Dead1
mala ispravka, trenutno zvanicno imaju 86 JF-17, mada ih je prebrojano oko 98 ako se ne varam. Mozda se nesto u medjuvremenu promenilo. Block III verzija treba da poleti do kraja godine i bice dosta impresivan.

I da, indijski SU-30MKI ima dobre sanse protiv bilo kog aviona. To je ipak platforma koja moze da krstari na velikoj visini satima ako treba, koristi mocan radar i lansira prvi svoj arsenal od 12 raketa protiv bilo kog aviona 4. gen, a pritom ima i numericku superiornost.
Uz pravu taktiku, nema F-16 tu sta da trazi bojim se.

B

Dead1

Indijci nemaju ni jedan Mig-29SMT, samo K i UPG, tu je preko 100 komada MiG-21.
A sigurno nemaju niti jedan JF-17 a kamoli 100, to je kinesko-pakistanski avion, a oni nisu bas u najboljim odnosima sa Indijom. Pored Pakistana jednu eskadrilu ima Myanmar i valjda je Nigerija narucila par komada… I to je sve od korisnika JF-17. Kina ne poseduje ni jedan.

B

Greska za JF-17, mislio si na Pakistan…

D

Hvala na ispravama.

Znaci standard UPG nije blizu SMT?

N

14 za Srbiju i bog da nas vidi, ali prvo polovni Mirage-2000-5 mk 2 da se naviknemo na novu tehniku

Odgovori
A

Isto tako svom komsiji koji vozi Golf 4 preporucite da bi mu bolje bilo da kupi BMW 530i G30, a pre toga 325i f30 „da se navikne“ na zadnju vucu.

F

220 мил $ по авиону…….

Odgovori
I

Trenutacna situacija je bitno drugacija, Indijci imaju vise aviona na inventuri, al ipak Pakistan Air Force raspolaze sa puno boljim avion-om koji se jako dobro pokazao u zadnjem sukobu prije 6 mjeseci….SU-30 je ispresivan avion sa mozda i boljim karekteristikama od F-16D Block 52, al je cudno da ga Indijci nisu koristili u zadnjem sukobu, nego poslali dotrajale MIG-21Bis na PAF-ove F-16

Odgovori
P

Razlog je manje vise taj sto su racunali na relativno malu RCS Mig-21Bis da iznenade protivnika ali su maskiranje te operacije izgleda izveli vrlo traljavo, lose obavjestajno pokrili. Ne bih ja tu rekao da je F-16 puno bolji nego prosto pogresna taktika…i jos nesto…pakistan cute o upoitrebi F.-16 jer po ugovoru o isporuci AIM-120 imaju ogranicenja…tako da kao zvanicno je koristen JF-17.

D

Valjda je MiG-21 eskadrila bila najbliza I values je ta eskadrila imala QRF misiju.

MiG-21Bison je uredu presretac – cak su dobro radili u vjezbama protiv Amerikanaca.

Koliko razumijem Pakistan je napravilu dobru zasjedu.

A

@Ikar
@Dead1
Zapravo je situacija malo kompleksnija. Dve strane nemaju jos uvek otvorenu „objavu rata“, niti je „no-fly“ zona za civilne avione. Vrsi se redovan avio saobracaj izmedju te dve zemlje(nekad sa prekidima), tako da ROE jos uvek najverovatnije zahteva visual ID pre dejstva.
Verovatno je Dead1 u pravu da je bila neka zaseda

I

@Dead
Zapravo incident se desio u Kashmiru odnosno dijelu koji navodno pripada Pakistanu, IAF je bombardovao to podrucje koje je puno militanskih islamskih grupa koje cesto upadaju u Indijski dio.PAF je odmah reagovao i isti dan poslao eskadrilu svojih F-16 da patroliraju to podrucje, Indijci su poslali 2 para MIG21bis da ih presretnu (i ocigledno nisu ocekivali da ce PAF prvi zapucati) epilog je dva srusena MIG21bis i zarobljen jedan indijski pilot. Podsredstvom USA i Rusije je odmah se pristupilo primirju jel ipak nikom nije u interesu da se dvije nuklearne sile sukobe. Pakistanci su poslali svoju vojsku i pohvatali sve militante a i jedni i drugi su se obavezali da vise suradjivati oko rijesenja ovog problema.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

blokowski na: [FOTO REPORTAŽA] Sloboda 2019: Novi helikopteri, poručnici u MiG-ovima i najrazovrsnija vojna tehnika na jednom mestu do sada

Upravo je izasla informacija da je IMR prodat. Nadam se da je MO uradilo nesto sa alatima za motore gazela. Ako nisu, novi vlasnik ce to sve da pretopi u staro gvozdje. Kako sve funkcionise siguran sam da je to zavrsena prica i da ce alati biti istopljeni.

21. Oct 2019.Pogledaj

Marko na: [FOTO REPORTAŽA] Sloboda 2019: Novi helikopteri, poručnici u MiG-ovima i najrazovrsnija vojna tehnika na jednom mestu do sada

Verovatno je ovo tenk koji će biti doniran od Rusa 30 komada.Iskreno ovo je tri koplja ispred naših M-84 .Upareno sa M-84 srbija će imati ozbiljne oklopne kapacitete.Ako da bog samo da ih ne koristimo ali valjda se zbog toga i naoružavamo.

21. Oct 2019.Pogledaj

Slobodan AR na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako LOT može, a kompanije regije ne mogu?

MJ ništa nego - Svaka čast!!! Ipak nije ovo npr. "prerada graška", pa da senior, junior menadzment može pomoću MS Office Excel-a i solidnih oratorskih perverzija ubediti nekoga da leti gde vajde nema. Još jednom svaka čast i pozdrav svima

21. Oct 2019.Pogledaj

Marko na: Rumunija će uložiti 2,5 milijarde evra u rekonstrukciju crnomorske vazduhoplovne baze

Fabrikovanje lažne ruske pretnje kako bi se praznili budzeti.Za neupućene Rumunija ima manje auto puteva nego Srbija toliko o snazi Rumunije.

21. Oct 2019.Pogledaj

SINGAPURCANAC na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako LOT može, a kompanije regije ne mogu?

@alen, Ne znanje- je kada me duolingo pita za konstrukciju u nemačkom "...obwohl...." a ja ne znam. A ovo što oni rade je narudžba. I rade tačno po njoj.

21. Oct 2019.Pogledaj

Send this to a friend