BEG airport status
LYBE 1519:30 Z 110°03KT CAVOK 20/11 Q1022 NOSIG=
Uspeli smo: Tim mladih vazduhoplovnih inženjera otputovao u Nemačku, novac potreban za takmičenje prikupljen! Pare prikupljene, letelica spremna, sledeća stanica Štutgart / Foto: Beoavia

Uspeli smo: Tim mladih vazduhoplovnih inženjera otputovao u Nemačku, novac potreban za takmičenje prikupljen!

Srpski Beoavia tim koji čine studenti Katedre za vazduhoplovstvo i njihove kolege sa drugih smerova Mašinskog fakulteta u Beogradu sinoć su otputovali u Nemačku na sedmo po redu takmičenje „Air Cargo Challenge“ u organizaciji evropskog udruženja studenata vazduhoplovnog inženjerstva Euroavia.

Do prošle srede bilo je upitno da li će Beoavia uopšte uspeti da ode na takmičenje budući da se u poslednjem trenutku iz pula sponzora povukao jedan od najvećih donatora. Tango Six je taj dan objavio poziv na mobilizaciju vazduhoplovne javnosti kako bi pomogli studentima i sa zadovoljstvom možemo da javimo da smo, svi zajedno, uspeli.

15 studenata radilo je više meseci na projektu koji kulminira sedmodnevnim takmičenjem u Štutgartu / Foto: Beoavia

Zahvaljujući uplatama trinaestoro osoba i kompanijama Vansi (Aerodrom „Nikola Tesla), pivari Dogma, kompaniji Mejnstrim, Everest, Koneleku i Nezavisnom sindikatu Vodovoda studenti Beoavia tima uspeli su da plate kotizacije, pokriju troškove puta da Štutgarta izrade i u subotu na aerodromu Ravan kod Preljine testiraju svoju takmičarsku letelicu Raven 19:

– Želimo da se zahvalimo svim donatorima, kako fizičkim licima, tako i firmama koji su videli apel na vašem portalu i pomogli nam da u jako stresnom vremenskom roku ipak završimo sve pripreme. Donacije su nam omogućile da izmirimo sve troškove i da na pravi način predstavimo naš višemesečni trud, fakultet i zemlju iz koje dolazimo. – rekla je za Tango Six Slađana Matić, marketing koordinator Beoavia tima.

Raven 19 spreman za poslednje opitne letove pred odlazak u Nemačku / Foto: Beoavia

Put Nemačke juče je otišlo 17 članova Beoavia ekspedicije (studenti, RC pilot i mentor sa fakulteta) koji će se na sedmom Air Cargo Challenge takmičenju takmičiti protiv 30 timova kolega studenata iz Evrope. Cilj nadmetanja je da mladi, posvećeni studenti predstave svoje modele bespilotnih radio kontrolisanih letelica koje predstavljaju originalni projekat i koje su sami proizveli. Konkretniji aspekt nadmetanja predstavlja demonstriranje sposobnosti samog letenja i nošenja korisnog tereta u letu:

– Potrebno je da letelica preleti ukupno jedan kilometar na trasi od 10 traka od po 100 metara. Ukoliko letelica preleti 1 kilometar za manje od 120 sekundi, dobijaju se bonus poeni. Poletno sletna staza dugačka je 60 metara, takođe je potrebno da se nakon uspešnog leta letelica zaustavi u okviru te razdaljine i da joj se ništa ne polomi na konstrukciji tokom sletanja i dodira kao i tokom poletanja i letenja. Boduje se broj krugova koji se napravi tokom tih 120 sekundi kao i teret koji je ponela letelica. Mi planiramo da Raven 19 nosi 10 kilograma korisnog tereta. – kažu iz Beoavie.

Tim je u subotu održao poslednju probu na aerodromu Ravan kod Preljine. Letelica je uspešno letela, tim je odlično raspoložen, više nema organizacionih izazova i kako kažu, spremni su da se takmiče.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

П

Браво, волео бих да се сретнем(о), да на традицији покаже(те)мо Америка и осталима да „смо“ увек (били) испред . . .

Odgovori
П

Нема политике, само авијација!

Odgovori
_

Sve je to politika, i to ona prljava, UDBAska… Ti mladi entuzijasti treba da pokupe znanje, i da podbruse petama vetru da sturnu u EU ili USA… Da bi tamo sebi izgradili Zivot dostojan Coveka.

J

Najjači je ovaj sedi student sa cvidžama, što krade bonove za ručak od ovih ostalih mršavih studenata

Odgovori
_

Politika svake vlasti. Drzi ih na malo (Beograda na) hleba i H2O, i tapsaj ih po ramenu da su prvaci sveta! A oni sta? Hoce neke pare?! Ne mere, mladi Werteri, pare kvare jude… ;)

V

U vazduhoplovstvu nista ne moze da prodje bez stresa! Srecno na takmicenju!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Pogorsana Osecanja na: Kako funkcioniše Distance learning u teorijskoj obuci za ATPL teoriju: Škola letenja Aero Mond održavaće samo 10% časova u učionici

@ BB, Vazi, u pravu si. Ajde onda lepo da otvorimo EASA bazu pitanja i svih 15K+ podelimo lepo ljudima unapred, i svima super. Mislim, zasto bi se uopste zezali sa time ko sta moze/zeli od ucenja. Ko hoce - nek cita i edukuje se, ko nece - neka nauci pitanja i odgovore na pamet,…

15. Sep 2019.Pogledaj

Istočnik na: Kako funkcioniše Distance learning u teorijskoj obuci za ATPL teoriju: Škola letenja Aero Mond održavaće samo 10% časova u učionici

Razlozi su sledeći: - Deca nisu "radno sposobno stanovništvo", samim tim moraju u školu. DL sistem može da im bude samo način da prate nastavu ako su odsutna iz nekog opravdanog razloga (bolest, boravak u bolnici, ...), ne i zamena za školu. - Kod studenata je složenija situacija. Ako je student zaposlen, uz potvrdu o…

15. Sep 2019.Pogledaj

Istočnik na: Kako funkcioniše Distance learning u teorijskoj obuci za ATPL teoriju: Škola letenja Aero Mond održavaće samo 10% časova u učionici

@Pomesana obecanja I redovan direktan rad sa nastavnikom i DL sistem imaju svoje prednosti i mane. Ono što je Delta izostavio po mom mišljenju je to da se ova dva načina međusobno dopunjuju. a i kako je BB rekao, ključ svega je zainteresovanost.

15. Sep 2019.Pogledaj

Sascha410 na: Kako funkcioniše Distance learning u teorijskoj obuci za ATPL teoriju: Škola letenja Aero Mond održavaće samo 10% časova u učionici

Da se razumijemo ja nikako nisam pobornik ovog vida obrazovanja I ako sam zavrsio na isti nacin ovaj kurs. Mislim da je tradicionalni vid ucenja puno bolji, ali ruku na srce, sta ja o tome znam osim licnog iskustva I subjektivnog misljenja. Cinjenica je da se u zapadnom svijetu ovaj vid obrazovanja koristi dobre tri…

15. Sep 2019.Pogledaj

Nele na: Kako funkcioniše Distance learning u teorijskoj obuci za ATPL teoriju: Škola letenja Aero Mond održavaće samo 10% časova u učionici

Ja sam ucio isto daljinski. Morao sam jer sam radio a pored toga sam imao i porodicnih obaveza. Svaki dan sam detaljno prelazio gradivo u slobodno vreme. I tako mesecima. Nakon 8 meseci (6 je minumum) sam presao sve i prijavio se za ground school (tih 10 posto). Tada sam upoznao jos desetak kolega od…

15. Sep 2019.Pogledaj

Send this to a friend