Srpski Beoavia tim koji čine studenti Katedre za vazduhoplovstvo i njihove kolege sa drugih smerova Mašinskog fakulteta u Beogradu sinoć su otputovali u Nemačku na sedmo po redu takmičenje „Air Cargo Challenge“ u organizaciji evropskog udruženja studenata vazduhoplovnog inženjerstva Euroavia.
Do prošle srede bilo je upitno da li će Beoavia uopšte uspeti da ode na takmičenje budući da se u poslednjem trenutku iz pula sponzora povukao jedan od najvećih donatora. Tango Six je taj dan objavio poziv na mobilizaciju vazduhoplovne javnosti kako bi pomogli studentima i sa zadovoljstvom možemo da javimo da smo, svi zajedno, uspeli.
Zahvaljujući uplatama trinaestoro osoba i kompanijama Vansi (Aerodrom „Nikola Tesla), pivari Dogma, kompaniji Mejnstrim, Everest, Koneleku i Nezavisnom sindikatu Vodovoda studenti Beoavia tima uspeli su da plate kotizacije, pokriju troškove puta da Štutgarta izrade i u subotu na aerodromu Ravan kod Preljine testiraju svoju takmičarsku letelicu Raven 19:
– Želimo da se zahvalimo svim donatorima, kako fizičkim licima, tako i firmama koji su videli apel na vašem portalu i pomogli nam da u jako stresnom vremenskom roku ipak završimo sve pripreme. Donacije su nam omogućile da izmirimo sve troškove i da na pravi način predstavimo naš višemesečni trud, fakultet i zemlju iz koje dolazimo. – rekla je za Tango Six Slađana Matić, marketing koordinator Beoavia tima.
Put Nemačke juče je otišlo 17 članova Beoavia ekspedicije (studenti, RC pilot i mentor sa fakulteta) koji će se na sedmom Air Cargo Challenge takmičenju takmičiti protiv 30 timova kolega studenata iz Evrope. Cilj nadmetanja je da mladi, posvećeni studenti predstave svoje modele bespilotnih radio kontrolisanih letelica koje predstavljaju originalni projekat i koje su sami proizveli. Konkretniji aspekt nadmetanja predstavlja demonstriranje sposobnosti samog letenja i nošenja korisnog tereta u letu:
– Potrebno je da letelica preleti ukupno jedan kilometar na trasi od 10 traka od po 100 metara. Ukoliko letelica preleti 1 kilometar za manje od 120 sekundi, dobijaju se bonus poeni. Poletno sletna staza dugačka je 60 metara, takođe je potrebno da se nakon uspešnog leta letelica zaustavi u okviru te razdaljine i da joj se ništa ne polomi na konstrukciji tokom sletanja i dodira kao i tokom poletanja i letenja. Boduje se broj krugova koji se napravi tokom tih 120 sekundi kao i teret koji je ponela letelica. Mi planiramo da Raven 19 nosi 10 kilograma korisnog tereta. – kažu iz Beoavie.
Tim je u subotu održao poslednju probu na aerodromu Ravan kod Preljine. Letelica je uspešno letela, tim je odlično raspoložen, više nema organizacionih izazova i kako kažu, spremni su da se takmiče.
Пејић Слпбодан
Браво, волео бих да се сретнем(о), да на традицији покаже(те)мо Америка и осталима да „смо“ увек (били) испред . . .
Пејић Слпбодан
Нема политике, само авијација!
_nobody_
Sve je to politika, i to ona prljava, UDBAska… Ti mladi entuzijasti treba da pokupe znanje, i da podbruse petama vetru da sturnu u EU ili USA… Da bi tamo sebi izgradili Zivot dostojan Coveka.
Joker Nole
Najjači je ovaj sedi student sa cvidžama, što krade bonove za ručak od ovih ostalih mršavih studenata
_nobody_
Politika svake vlasti. Drzi ih na malo (Beograda na) hleba i H2O, i tapsaj ih po ramenu da su prvaci sveta! A oni sta? Hoce neke pare?! Ne mere, mladi Werteri, pare kvare jude… ;)
Vladimir
U vazduhoplovstvu nista ne moze da prodje bez stresa! Srecno na takmicenju!