Juče je u Vršcu završena najveća dvodnevna vežba traganja i spasavanja u civilnom vazduhoplovstvu „SAREX 38-19“ uz međunarodnu ICAO radionicu posvećenu istoj tematici, saopšteno je iz DCV-a.
– Drugim danom velike međunarodne vežbe traganja i spasavanja u civilnom vazduhoplovstvu juče je u Vršcu završena trodnevna aktivnost u organizaciji Direktorata civilnog vazduhoplovstva koja je okupila preko 150 profesionalaca iz celog sveta. Pored vežbe traganja i spasavanja punog kapaciteta Direktorat je zajedno sa ICAO EUR/NAT kancelarijom u Parizu organizovao i dvodnevnu radionicu posvećenu temi traganja i spasavanja.
Dvodnevna vežba „SAREX 38-19“ održana je na Aerodormu „Nikola Tesla“ i aerodromu Vršac uz učešće svih kapaciteta za traganje i spasavanje u civilnom vazduhoplovstvu Republike Srbije. Pod vođstvom DCV-a svoje procedure vežbali su Ministarstvo odbrane, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo zdravlja, Кontrola letenja Srbije i Crne Gore, Helikopterska jedinica MUP-a, Aerodrom „Nikola Tesla“, Spasilačko-vatrogasna jedinica Aerodroma „Nikola Tesla“, Klinički centar Srbije, Klinički centar Niš, Vojnomedicinska akademija Crveni krst, Gorska služba spasavanja, Grad Vršac i lokalne vatrogasne i medicinske službe grada Vršca. – navodi se u saopštenju.
Direktorat je zajedno sa ICAO EUR/NAT kancelarijom u Parizu prva dva dana ovog događaja organizovao radionicu posvećenu tematici traganja i spasavanja u hotelu Hajat gde su predstavnici preko 20 zemalja sveta predstavili nove trendove u ovoj oblasti:
– Tokom prethodna tri dana Srbija je bila centar globalnih razmena ideja i najboljih praksi u traganju i spasavanju u civilnom vazduhoplovstvu a naši gosti iz inostranstva imali su priliku da vide kako funkcioniše sistem traganja i spasavanja u Srbiji. Ponosni smo takođe što smo okupili naše partnerske institucije i prikazali nove resurse za potrebe traganja i spasavanja, koje je Republika Srbija kupila u prethodnom periodu.
Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije je institucija koja je veoma posvećena usaglašavanju domaće regulative sa usvojenim međunarodnim standardima. To je i potvrđeno nedavnom proverom Direktorata od strane Međunarodne organizacije civilnog vazduhoplovstva, kada je utvrđeno stepen usaglašenosti sa međunarodnim standardima i preporučenom praksom od 93,3 procenata. – istakla je direktorka DCV-a Mirjana Čizmarov.
Tt
Razmisljam Vezba na aerodromu u Beogradu je simulirala nesrecu putnickog aviona. Da li bi u slucaju takve nesrece sa aerodroma zvali Crveni krst ( koji je sada ucestvovao u vezbi) I da l bi on sa svojim resursima bio u mogucnosti da reaguje istog trenutka ili bi zvali Zavod za hitnu medicinsku pomoc Beograd, njihove mobilne ekipe sa vozilom za masovne nesrece ( koje su u stanju stalne mobilnosti na ulicama). Tim pre sto su, saznali smo i sa ovog sajta, zapoceli I obuku za novi YU MED helikopter. Ko treba sa vatrogasno spasilackim jedinicama da vezba ovakve scenarije?
Milovanov Srbislav
Koliko ja znam postoje u svetu posebne sluzbe traganja i spasavna sa svojom opremom uvezbanim ljudima vozilima i helikopterimaTo nije ni Vojska ni Policija Oni se angazuju samo kad se proglasi varedno stanjeZbog korektnosti sektor za varedne situacije nije u sastavu policijeU takvoj organizaciji ucestvuju mnogi privredni subjektiOvde smo videli vezbu na samom AerodromuSta cemo sa nesrecama koje su uglavnom van aerodroma Uzgred receno takve sluzbe ucestvuju u svim nesrecama po pozivu Nadam se da ce nas Evropa naterati na organizaciju kakva je u vecini zemaljaU svakom slucaju dobro je sto je vezba odrzana i sto su prenesena tudja iskustva DCV je kvalitetno sve organizovao i za svaku pohvalu je U ostalom nase vazduhoplovne vlasti su u samom svetskom vrhuZato je bezbednost a i zakonska regulativa na tako visokom nivou