BEG airport status
Završena dvodnevna vežba traganja i spasavanja u civilnom vazduhoplovstvu „SAREX 38-19“ Vežbanje kapaciteta za traganje i spasavanje Srbije u Vršcu / Foto: DCV

Završena dvodnevna vežba traganja i spasavanja u civilnom vazduhoplovstvu „SAREX 38-19“

Juče je u Vršcu završena najveća dvodnevna vežba traganja i spasavanja u civilnom vazduhoplovstvu „SAREX 38-19“ uz međunarodnu ICAO radionicu posvećenu istoj tematici, saopšteno je iz DCV-a.

– Drugim danom velike međunarodne vežbe traganja i spasavanja u civilnom vazduhoplovstvu juče je u Vršcu završena trodnevna aktivnost u organizaciji Direktorata civilnog vazduhoplovstva koja je okupila preko 150 profesionalaca iz celog sveta. Pored vežbe traganja i spasavanja punog kapaciteta Direktorat je zajedno sa ICAO EUR/NAT kancelarijom u Parizu organizovao i dvodnevnu radionicu posvećenu temi traganja i spasavanja.

Dvodnevna vežba „SAREX 38-19“ održana je na Aerodormu „Nikola Tesla“ i aerodromu Vršac uz učešće svih kapaciteta za traganje i spasavanje u civilnom vazduhoplovstvu Republike Srbije. Pod vođstvom DCV-a svoje procedure vežbali su Ministarstvo odbrane, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo zdravlja, Кontrola letenja Srbije i Crne Gore, Helikopterska jedinica MUP-a, Aerodrom „Nikola Tesla“, Spasilačko-vatrogasna jedinica Aerodroma „Nikola Tesla“, Klinički centar Srbije, Klinički centar Niš, Vojnomedicinska akademija Crveni krst, Gorska služba spasavanja, Grad Vršac i lokalne vatrogasne i medicinske službe grada Vršca. – navodi se u saopštenju.

Simulacija izvlačenja povređenih iz aviona čiju je putničku kabinu napunio dim na poligonu Spasilačko-vatrogasne jedinice Aerodroma „Nikola Tesla“ / Foto: DCV

Direktorat je zajedno sa ICAO EUR/NAT kancelarijom u Parizu prva dva dana ovog događaja organizovao radionicu posvećenu tematici traganja i spasavanja u hotelu Hajat gde su predstavnici preko 20 zemalja sveta predstavili nove trendove u ovoj oblasti:

– Tokom prethodna tri dana Srbija je bila centar globalnih razmena ideja i najboljih praksi u traganju i spasavanju u civilnom vazduhoplovstvu a naši gosti iz inostranstva imali su priliku da vide kako funkcioniše sistem traganja i spasavanja u Srbiji. Ponosni smo takođe što smo okupili naše partnerske institucije i prikazali nove resurse za potrebe traganja i spasavanja, koje je Republika Srbija kupila u prethodnom periodu.

Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije je institucija koja je veoma posvećena usaglašavanju domaće regulative sa usvojenim međunarodnim standardima. To je i potvrđeno nedavnom proverom Direktorata od strane Međunarodne organizacije civilnog vazduhoplovstva, kada je utvrđeno stepen usaglašenosti sa međunarodnim standardima i preporučenom praksom od 93,3 procenata. – istakla je direktorka DCV-a Mirjana Čizmarov.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Tt

Razmisljam Vezba na aerodromu u Beogradu je simulirala nesrecu putnickog aviona. Da li bi u slucaju takve nesrece sa aerodroma zvali Crveni krst ( koji je sada ucestvovao u vezbi) I da l bi on sa svojim resursima bio u mogucnosti da reaguje istog trenutka ili bi zvali Zavod za hitnu medicinsku pomoc Beograd, njihove mobilne ekipe sa vozilom za masovne nesrece ( koje su u stanju stalne mobilnosti na ulicama). Tim pre sto su, saznali smo i sa ovog sajta, zapoceli I obuku za novi YU MED helikopter. Ko treba sa vatrogasno spasilackim jedinicama da vezba ovakve scenarije?

Odgovori
Mi

Koliko ja znam postoje u svetu posebne sluzbe traganja i spasavna sa svojom opremom uvezbanim ljudima vozilima i helikopterimaTo nije ni Vojska ni Policija Oni se angazuju samo kad se proglasi varedno stanjeZbog korektnosti sektor za varedne situacije nije u sastavu policijeU takvoj organizaciji ucestvuju mnogi privredni subjektiOvde smo videli vezbu na samom AerodromuSta cemo sa nesrecama koje su uglavnom van aerodroma Uzgred receno takve sluzbe ucestvuju u svim nesrecama po pozivu Nadam se da ce nas Evropa naterati na organizaciju kakva je u vecini zemaljaU svakom slucaju dobro je sto je vezba odrzana i sto su prenesena tudja iskustva DCV je kvalitetno sve organizovao i za svaku pohvalu je U ostalom nase vazduhoplovne vlasti su u samom svetskom vrhuZato je bezbednost a i zakonska regulativa na tako visokom nivou

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Grga na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

Za potrebe vojske apsolutno nepotrebno. Kakvo crno dopunjavanje u vazduhu. Za LA u Srbiji i postojeći kapaciteti na avionioma su sasavim dovoljni. A ako hoćete za komercijalne svrhe A400 je nedovoljan jer kao što reče neko Nora/Tamnava ne može da stane. Ako hoćemo neku Nacionalnu cargo kompaniju trebalo bi videti sa Kinezima da li su…

16. Mar 2025.Pogledaj
16. Mar 2025.Pogledaj

Rade na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Nije se kupovalo nego trampilo. Sve je "plaćeno" izvozom mašina i poljoprivrednih proizvoda SSSR-u. Jedini pokušaj sličnog obima u zadnje vreme je bilo indonezijsko kupovanje Su35 za palmino ulje koje se nije realizovalo.

16. Mar 2025.Pogledaj

goran na: Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

Klade se na vodjene bombe dometa do 20 km. Nije baš tako prosto.

15. Mar 2025.Pogledaj