BEG airport status
Završena dvodnevna vežba traganja i spasavanja u civilnom vazduhoplovstvu „SAREX 38-19“ Vežbanje kapaciteta za traganje i spasavanje Srbije u Vršcu / Foto: DCV

Završena dvodnevna vežba traganja i spasavanja u civilnom vazduhoplovstvu „SAREX 38-19“

Juče je u Vršcu završena najveća dvodnevna vežba traganja i spasavanja u civilnom vazduhoplovstvu „SAREX 38-19“ uz međunarodnu ICAO radionicu posvećenu istoj tematici, saopšteno je iz DCV-a.

– Drugim danom velike međunarodne vežbe traganja i spasavanja u civilnom vazduhoplovstvu juče je u Vršcu završena trodnevna aktivnost u organizaciji Direktorata civilnog vazduhoplovstva koja je okupila preko 150 profesionalaca iz celog sveta. Pored vežbe traganja i spasavanja punog kapaciteta Direktorat je zajedno sa ICAO EUR/NAT kancelarijom u Parizu organizovao i dvodnevnu radionicu posvećenu temi traganja i spasavanja.

Dvodnevna vežba „SAREX 38-19“ održana je na Aerodormu „Nikola Tesla“ i aerodromu Vršac uz učešće svih kapaciteta za traganje i spasavanje u civilnom vazduhoplovstvu Republike Srbije. Pod vođstvom DCV-a svoje procedure vežbali su Ministarstvo odbrane, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo zdravlja, Кontrola letenja Srbije i Crne Gore, Helikopterska jedinica MUP-a, Aerodrom „Nikola Tesla“, Spasilačko-vatrogasna jedinica Aerodroma „Nikola Tesla“, Klinički centar Srbije, Klinički centar Niš, Vojnomedicinska akademija Crveni krst, Gorska služba spasavanja, Grad Vršac i lokalne vatrogasne i medicinske službe grada Vršca. – navodi se u saopštenju.

Simulacija izvlačenja povređenih iz aviona čiju je putničku kabinu napunio dim na poligonu Spasilačko-vatrogasne jedinice Aerodroma „Nikola Tesla“ / Foto: DCV

Direktorat je zajedno sa ICAO EUR/NAT kancelarijom u Parizu prva dva dana ovog događaja organizovao radionicu posvećenu tematici traganja i spasavanja u hotelu Hajat gde su predstavnici preko 20 zemalja sveta predstavili nove trendove u ovoj oblasti:

– Tokom prethodna tri dana Srbija je bila centar globalnih razmena ideja i najboljih praksi u traganju i spasavanju u civilnom vazduhoplovstvu a naši gosti iz inostranstva imali su priliku da vide kako funkcioniše sistem traganja i spasavanja u Srbiji. Ponosni smo takođe što smo okupili naše partnerske institucije i prikazali nove resurse za potrebe traganja i spasavanja, koje je Republika Srbija kupila u prethodnom periodu.

Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije je institucija koja je veoma posvećena usaglašavanju domaće regulative sa usvojenim međunarodnim standardima. To je i potvrđeno nedavnom proverom Direktorata od strane Međunarodne organizacije civilnog vazduhoplovstva, kada je utvrđeno stepen usaglašenosti sa međunarodnim standardima i preporučenom praksom od 93,3 procenata. – istakla je direktorka DCV-a Mirjana Čizmarov.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Tt

Razmisljam Vezba na aerodromu u Beogradu je simulirala nesrecu putnickog aviona. Da li bi u slucaju takve nesrece sa aerodroma zvali Crveni krst ( koji je sada ucestvovao u vezbi) I da l bi on sa svojim resursima bio u mogucnosti da reaguje istog trenutka ili bi zvali Zavod za hitnu medicinsku pomoc Beograd, njihove mobilne ekipe sa vozilom za masovne nesrece ( koje su u stanju stalne mobilnosti na ulicama). Tim pre sto su, saznali smo i sa ovog sajta, zapoceli I obuku za novi YU MED helikopter. Ko treba sa vatrogasno spasilackim jedinicama da vezba ovakve scenarije?

Odgovori
Mi

Koliko ja znam postoje u svetu posebne sluzbe traganja i spasavna sa svojom opremom uvezbanim ljudima vozilima i helikopterimaTo nije ni Vojska ni Policija Oni se angazuju samo kad se proglasi varedno stanjeZbog korektnosti sektor za varedne situacije nije u sastavu policijeU takvoj organizaciji ucestvuju mnogi privredni subjektiOvde smo videli vezbu na samom AerodromuSta cemo sa nesrecama koje su uglavnom van aerodroma Uzgred receno takve sluzbe ucestvuju u svim nesrecama po pozivu Nadam se da ce nas Evropa naterati na organizaciju kakva je u vecini zemaljaU svakom slucaju dobro je sto je vezba odrzana i sto su prenesena tudja iskustva DCV je kvalitetno sve organizovao i za svaku pohvalu je U ostalom nase vazduhoplovne vlasti su u samom svetskom vrhuZato je bezbednost a i zakonska regulativa na tako visokom nivou

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj