[KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Nakon 50 godina odlazi legendarni 747

7. jul 2020

Erbas otpušta: „Nalazimo se u najvećoj krizi koju je naša industrija ikada iskusila“

2. jul 2020

Ako želite Korona PCR test i rezultate nakon 5 sati – letite Lufthanzom

30. jun 2020

[KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Uzlet Banja Luke prekinut Koronom

30. jun 2020

Adria Tehnika nudi obuke za A320NEO, lansira e-learning platformu i prvi put servisira Erbasov A318

24. jun 2020

[KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Mjere zaštite okoliša kao izgovor vlada

23. jun 2020

[ANALIZA] Da li će Er Srbija preživeti Viz er?

22. jun 2020

[KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Wizz Air iskoristio Korona krizu za osvajanje Europe

16. jun 2020

Korona haos i prevoz tereta avionom: „Kako smo prevezli 35 miliona maski avionima do Srbije“

12. jun 2020

[EKSKLUZIVNO] Jedan radni dan i 120 km/č sa vatrogascima „Nikole Tesle“ na aerodromu bez putnika

12. jun 2020

[POSLEDNJA VEST] Novi video građevinskih radova na aerodromu „Nikola Tesla“ iz vazduha

11. jun 2020

[KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Vraća se zrakoplovni život u regiju

9. jun 2020

[POSLEDNJA VEST] Prve fotografije novog izgleda aerodroma „Nikola Tesla“

4. jun 2020

[KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Ruši li se Neelmanovo carstvo?

2. jun 2020

Novi sukob Srbije i Crne Gore ima ipak vazduhoplovnu pozadinu i opravdanje?

27. maj 2020

[KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zrakoplovna oaza Ohrid

26. maj 2020

[KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Globalni sukob 14. dio: Nastavak sukoba uprkos Koroni

19. maj 2020

Aerodrom „Nikola Tesla“: Sledeće nedelje ponovo letimo

15. maj 2020

Ivoy Jets – platforma za rezervaciju privatnih aviona napravljena u Beogradu

14. maj 2020

[KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Obveze zrakoplovnih putnika tijekom Korona krize

12. maj 2020
Ivoy Jets – platforma za rezervaciju privatnih aviona napravljena u Beogradu
Beograđani koji stoje iza Inovativne platforme za bukiranje poslovnih aviona / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Ivoy Jets – platforma za rezervaciju privatnih aviona napravljena u Beogradu

Dinamika biznis avijacije već godinama je slična i odvija se prema dva uobičajena scenarija. Korisnici ove usluge lično poznaju osobu koja poseduje sopstveni avion, što je najčešći scenario ili kontaktiraju kompaniju koja pruža usluge iznajmljivanja privatnih aviona. U oba slučaja postoji veliki pritisak na kompanije ili individue koje poseduju avione jer umesto da se bave svojim osnovnim poslom (prevozom putnika) oni moraju da upravljaju slobodnim kapacitetima i organizuju sve dodatne usluge koje ne spadaju u njihov domen poslovanja. Tu dolazi Ivoy Jets, proizvod beogradskog tima preduzetnika i developera (programera) koji predstavlja inovativnu platformu za bukiranje privatnih (čarter) avionawww.ivoy.io.

Reč je o aplikaciji koja omogućava krajnjem korisniku da bira između slobodnih kapaciteta po uslovima koji njemu odgovaraju dok sa druge strane imamo operatere ili vlasnike aviona koji udovoljavaju tim zahtevima prema sopstvenim mogućnostima.

– Mi u ovoj situaciji predstavljamo digitalnog kontrolora procesa pristupa uslugama operatera u cilju poboljšanja kvaliteta same usluge. – kaže za Tango Six menadžer kompanije koja stoji iza platforme Zoran Tadić.

Potreba i rešenje problema

Ivoy Jets tim sa 19. sprata poslovnog centra Ušće svakodnevno rešava „post-MVP“ izazove / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Prvo pitanje na koje tehnološke startap kompanije odgovaraju je: koju potrebu ili problem vaš proizvod rešava? Grupa developera iz Beograda sa poznavanjem vazduhoplovne industrije oformila je Ivoy kao rešenje za biz-jet nišu. Nišu koja nije toliko kvalitetno optimizovala upravljanje kapacitetima kao na primer avio-kompanije.

– Ivoy Jets je biznis jet platforma koja funkcioniše po principu otvorenog tržišta gde korisnici usluge mogu da u svega par koraka dođu do željenog leta u vreme kada im je putovanje neophodno.

Želeli smo da iskoristimo tehnologiju u svrhe koje će prvenstveno korisnicima pomoći da pronađu najbolju uslugu za njihov novac time što oni postavljaju zahtev za let za odredjeni dan ili dane, broj putnika kao i da li žele svoj let da dele sa ostalim putnicima ili žele da budu sami; ukoliko imaju neke dodatne želje poput specifične vrste hrane, pića kao i potrebe za uslugama konsijerža ili prevoza od i do aerodroma – naša platforma dozvoljava upravo sve ovo. – navodi Tadić.

Iza proizvoda stoji ITS42 (www.its42.io), kompanija koju Tadić opisuje kao zajednicu koja se aktivno bavi prvenstveno razvojem blockchain projekata i projekata kreiranja digitalnog novca za potrebe jednog broja svetskih vlada kao i država u razvoju na teritoriji Afričkog kontinenta. Menadžment kompanije čine Zoran Tadić, direktor kompanije u čijem društvu su se našli Mlađen Merdović kao vođa strateškog inoviranja, serijski investitor u mala i srednja preduzeća i predsednik i jedan od osnivača Bitcoin Asocijacije Srbije. Uz njih tu je Kreg Selars (Craig Sellars) kao vođa tehnoloških inovacija, inače jedan od osnivača svetski najpoznatije stabilne kripto valute Tether i direktor Omni Fondacije, zatim suosnivač Bitfinex menjačnice i savetnik Block.one – najpoznatije blockchain kompanije od 2016 godine koja stoji iza popularne platforme EOS koja je u 2018. godini podigla investicije u vrednosti od 4 milijarde dolara za potrebe inovacija iz oblasti blockchain tehnologije.

„Najlepše od svega je što se operateri između sebe takmiče da maksimalno izađu u susret svakom zahtevu podnetom kroz našu platformu a ujedno i po što povoljnijim cenama.“ / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Tu je i Milan Lukić kao lider u kreiranju portfolia softverskih rešenja koji je višegodišnje iskustvo gradio u kompanijama poput Leo Burnett i Avast i Nikola Jovanović,ujedno i pilot sa višegodišnjim iskustvom u bizjet avijaciji koji je sa sobom doneo neizmerno iskustvo u kreiranju platforme koja se bavi ovom tematikom.

U razgovoru sa njima saznali smo mnoge stvari o samoj kompaniji, proizvodima na kojima rade i platformi za bukiranje privatnih letova koja radi od januara 2020. godine.

– Svesni smo da samo mali broj ljudi trenutno koristi usluge privatne avijacije, ali naša ideja je da uslugu približimo što većem broju ljudi koji mogu da koriste luksuzna putovanja po svega nešto većoj ceni od komercijalne prve klase – sa tendencijom spuštanja cene, priča nam Mlađen Merdović. – S obzirom na to da je inovativna tehnologija u pitanju, plaćanje same usluge ide u skladu sa vremenom pa je i mogućnost plaćanja kripto valutama uvedena. Želeli smo da otvorimo sve opcije našim korisnicima s obzirom na čestu hitnost u bukiranju aviona neophodno je vrlo brzo procesirati i plaćanja pa je Bitcoin tu našao svoju idealnu primenu. –

Projekat Ivoy se trenutno nalazi u post-MVP fazi

Uber za privatne avione?

– Iako na prvi pogled sama platforma podseća na Uber po sistemu poručivanja privatnih aviona, razlika itekako postoji. Prvenstveno operateri i dalje zadržavaju svoju samostalnost jer nisu upošljeni od strane Ivoy platforme tako da svoje usluge mogu da nastave da pružaju i svojim postojećim korisnicima. U isto vreme korisnici Ivoy platforme imaju izbor u odlučivanju između odnosa cene i kvaliteta usluge bez obzira o kom operateru je reč. Time se ne ograničava kvalitet usluge kao kod Ubera i sličnih aplikacija koji dozvoljavaju korisniku da koristi samo unapred predefinisane tipove vozila što se tiče dodatnih usluga ili luksuza u vožnji.

Najveća razlika se nalazi u primeni blockchain tehnologije kao i veštačke inteligencije koji će pomoći korisniku da lakše i brže dođe do same usluge bez nepotrebnih poziva telefonom ili kontakata sa agentima korisničke podrške. AI će uz prikupljene podatke o ponašanju korisnika već unapred nuditi uslugu baziranu na šablonima ponašanja po kojima će svaki korisnik imati jedinstven doživljaj – kako pri samom bukiranju leta tako i u nivou usluga koje su povezane sa samim letom. – detaljnije nam objašnjava Merdović prvo logično poređenje sa Uberom.

Mlađen Merdović, veteran srpske Kripto scene i vazduhoplovac / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Greg Selers, partner u projektu, kaže da je ideja nastala 2019. godine kao prvi „use-case“ većeg projekta pod imenom Fractal gravity u Portoriku. Kompanija ITS42 je projekat ubrzano pokrenula osnivanjem kancelarije u Beogradu i pristupanjem izradi projektne dokumentacije za Ivoy paralelno sa dokumentacijom za Fractal Gravity koji je matični projekat koji će integracijom Ivoy platforme začeti jedan novi pravac u korišćenju modernih tehnologija – prvenstveno blockchain i veštačke inteligencije.

– Tim projektom ulazimo u jednu novu eru pristupa informacijama od značaja za korisnike bez obzira na industriju u kojoj se usluge i proizvodi pružaju jer će prvenstveno da se vode obradom bihejviorističkih podataka prikupljenih zarad personalizacije pružanja usluga na nivou svake individue posebno. Kompleksnost samog projekta je na izuzetno visokom nivou i zahteva višegodišnji rad na definisanju i unapređenju, što nam dozvoljava da radimo na use-case projektima poput Ivoy i učimo dok gradimo, što znači da ti projekti nemaju kraj – samo „milestone“ tačke koje su definisane projektnom dokumentacijom.

Projekat Ivoy se trenutno nalazi u post-MVP fazi (“minimum viable product”) s obzirom da smo već pristupili prvom setu unapređenja usluge. Verujemo da ćemo preći u Full product release već u trećem kvartalu ove godine kada budemo pristupili integraciji sa Fractal Gravity projektom čime ulazimo u MVP fazu tog projekta. Svakako više informacija o tom projektu će biti dostupno na našem sajtu kao i Github repozitorijumu. – navodi Selers.

Kako radi?

Tehnički posmatrano, aplikacija već sada ima sve neophodne elemente za jednostavno funkcionisanje. Samom registracijom i unosom upita za let, sistem pokreće set parametara pretrage baze desetina hiljada operatera i svih slobodnih letova koji su u zadatom periodu na raspolaganju. Baza se ažurira iz minute u minut tako da su podaci koje korisnik povratno dobija apsolutno tačni u svakom obliku – od vrste letelice i vremena poletanja do vrste dodatnih usluga i cene. Svi podaci koji se prikupljaju su u skladu sa GDPR i zakonskim aktima Evropske Unije kao i Republike Srbije i služe jedino da bi korisnici dobili pravu uslugu u pravo vreme i na pravom mestu, bilo da je u pitanju samo bukiranje aviona ili prevoz od i do aerodroma, kažu iz Ivoya.

„Pravi pilot“ i biz dev osoba titule rezervisane za Nikolu Jovanovića / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

– Naplata se vrši tradicionalnim bankarskim metodama – putem SWIFT i „wire transfer“ naloga ali vršimo i plaćanje putem Bitcoina za korisnike koji preferiraju taj metod plaćanja. Takođe u toku je development za obe mobilne platforme (iOS i Android) s tim što nam je ideja da istu prilagodimo bilo kom mobilnom uredjaju kroz tzv. Mobile Responsive Design čime želimo da pojednostavimo potrebu za instalacijom i održavanjem aplikacije na svakom mobilnom uredjaju. Kontrolišemo je sa našeg repozitorijuma i u svakom momentu korisnici imaju pristup najnovijoj verziji aplikacije direktno na svom uređaju bez ikakvih dodatnih instalacija. –

Najgori mogući trenutak?

Nikolu i Milana pitamo o trenutnoj situaciji i kako je njihova platforma prilagođena uslovima uvedenih restriktivnih letova zbog COVID-19 virusa?

– Trenutni najveći izazov su dozvole za letenje jer su države zatvorile ili zatvaraju granice i ograničavaju vazdušni prostor samo za letove sa medicinskom opremom ili njihove službenike. Naravno, život mora da se nastavi, ljudi koji su u izolacijama će i dalje biti u izolaciji jer su svi naši letovi apsolutno prilagođeni funkcionisanju u vreme pandemije – vrhunsko održavanje higijene i dezinfekcija unutar aviona kao i apsolutna izolacija u sigurnim vozilima od kuće do aerodroma a potom nakon sletanja sa aerodrome do željene destinacije. Ceo put je apsolutno pokriven najvišim standardima preporučenim od strane Svetske Zdravstvene Organizacije. – navodi Milan.

Nikola, koji je svoje dugogodišnje iskustvo kao pilot u biznis avijaciji utkao u samu srž projekta Ivoy objašnjava koji su sve slučajevi u kojima se koristi njihova platforma.

„Način na koji funkcionišemo kao čovečanstvo će morati da se redefiniše u narednom periodu i mi želimo da budemo na kormilu te inicijative. Povratka na staro više nema.“ / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

– Veliki broj ljudi jednostavno želi da na bezbedan način nastavi svoj život. Bilo da je u pitanju putovanje zbog porodice ili posla, privatna avijacija dozvoljava neometano funkcionisanje u komplikovanoj situaciji po čovečanstvo kao što je ova. Takođe, privatna avijacija se izuzetno koristi u ovim momentima zbog prevoza hroničnih bolesnika kao i korona virusom životno ugroženih, zatim dopremanja medicinske opreme i lekova udaljenim lokacijama koje su tretirana kao rizična žarišta i kojima je svaki sekund bitan jer su u pitanju životi ljudi. To je nešto sto bi komercijalna avijacija zaista imala kao ogroman izazov da, trenutno, ispuni. – završava Nikola.

– Svakako ćemo u budućnosti puno toga prilagođavati situaciji u kojoj se nalazimo trenutno jer virus nije nešto s čim može da se pregovara i ubedi na primirje. Način na koji funkcionišemo kao čovečanstvo će morati da se redefiniše u narednom periodu i mi želimo da budemo na kormilu te inicijative. Povratka na staro više nema. – naglašava Greg Selers.

Za više informacija o Ivoy Jets platformi kao i inovativnim programima za preporuku (referral) kao i članove (loyalty) posetite www.ivoy.io ili kontaktirajte ih na jets@ivoy.io

Komentari

B

Pitanje:

Kakobste riješili zakonsku „začkoljicu“, da za privatni avion nije potreban AOC a ako se taj avion komercijalno iznajmljuje (što u suštini i jeste ako se pruža usluga drugom) onda je potreban AOC (na nivou air-taxi ili character)?

Postoje različite opcije sharinga, učešće u vlasništvu, ugovora o zajedničkom korištenju ali te dijelove nisam spoznao u tekstu (osim asocijacije u imenu Fractal Portoriko).

Ako se to radivsa već postojećim firmama, onda to i nisu „privatni“ avioni…

Podržavam ovu ideju i mislim da je upravo pravo vrijeme. Iz razloga što sam sličnu ideju razrađivao (naravno na nekom mom – amaterskom nivou) otuda i moje pitanje

Odgovori
Z

Poštovani BB,

Svi avioni koji su nam na raspolaganju služe jedino i isključivo u komercijalne svrhe, stoga i poseduju Air Operator’s Licence (AOC). U celoj situaciji ne postoji nikakva zakonska „začkoljica“ jer stroga pravila nalažu neophodnost pribavljanja AOC za sve letelice.

Ukoliko imate nekih dodatnih pitanja, stojimo Vam na raspolaganju.

Srdačan pozdrav od ITS42 i Ivoy tima!

Č

Previše su u avijaciji komplikovani i složeni zakoni da bi ovako nešto glatko moglo da funkcioniše efikasno. Samo kad pomisli čovek na kabotažu da uzme i sve da batali.

Odgovori
Z

I za najzahtevnije i komplikovane zakone postoje inovativna rešenja, dragi Čedo :) Poslovanje u zakonskim okvirima je uslov uspešnog poslovanja. Inovatorska kreacija je šlag na torti :)

Srdačan pozdrav od ITS42 i Ivoy tima!

A

Svaka čast na razvoju platforme. Kapa dole. Nakon pregleda sajta samo bih hteo da ukažem da je množina reči „aircraft“ takođe „aircraft“, a ne „aircrafts“. Reč „aicrafts“ ne postoji. Bezveze da vam stoji gramatička greška na prvoj stranici :) veliki pozdrav, sve najbolje.

Odgovori
A

Bogme, dream team.

Evo igram se malo sa sajtom, pa mi se nešto ne svidja…
Malo besplatnog UX-a, pošto volim:

Ukucam aerodrom, Paris, ups, moram da odaberem jedan, hm, više bih voleo da mi ponudi i opciju smislenog grada.

Nakon ukucavanja reci Paris, imam i opciju Parish (DRI), u sred Amerike, dajte malo sredite kako prepoznaje stringove

Nakon biranja kalendara i destinacija, moram da napišem i komentar – zašto pobogu, želim samo da vidim

Flexible time štiklirano, datum zadat, ali moram da zadam vreme?! koje sam odabra da nije fiksno?!

Bez ljutnje, ali Wingly mi je 1000x jednostavini i lepši za korišćenje

Odgovori
p

Svaku novu ideju u domećem vazduhoplovstvu treba podržati.
Ipak imam neka pitanja.
U čemu je vaša konkurentska prednost u odnosu na slična rešenja koja već postoje u svetu?
Slažem se da postoji veliki potencijal da se poslovna avijacija ponudi i širem krugu ljudi nego do sada ali nisam siguran da je to moguće dok postojeći operateri ne ponude neka nova rešenja kao na primer neki jednomotorni turboprop. To bi bilo daleko pristupačnije. Za postojeću ponudu na ovom tržištu teško da se nešto može dobiti povoljnije osim donekle deljenjem kabine sa drugim putnicima ka istom aerodromu.

Mislim da nikada nema savršenog vremena da se nešto pokrene. Ovaj vid avijacije će se prvi vratiti i sad sigurno imate višak ponude ali malu tražnju?
Sve najbolje!

Odgovori
M

Mislim da je komentar gospodina koji je pod pseudonimom Putujuci krajnje ispravan i konkretan Nase danasnje Taksi konpanije najvise rade sa stranim brokerima Preko ove aplikacije po meni to je carter saobracaj Koji je i dalje relativno skup Sto se tice jednomotornih turboprop aviona nemaju svi sertifikat da mogu da se koriste u javnom taksi ili carter saobracaju Oni avioni koji poseduju taj sertifikat jako su skupi tako da velika usteda za samog operatera nije Normalno bezbednost kod vise motornih aviona je na njhovoj strani Bez obzira pozdravljam projekat i samo napred

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Send this to a friend