BEG airport status
Aerodrom „Nikola Tesla“ u potpunosti obustavlja međunarodni putnički saobraćaj – Letenje u Srbiji ne prestaje Zatvaraju se granični prelazi na aerodromu "Nikola Tesla" / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Aerodrom „Nikola Tesla“ u potpunosti obustavlja međunarodni putnički saobraćaj – Letenje u Srbiji ne prestaje

Kako prenose mediji, Vlada Srbije obustaviće danas međunarodni putnički avio-sabraćaj ka i sa aerodroma „Nikola Tesla“ u cilju daljeg sprečavanja mogućnosti infekcija domaće populacije Korona virusom.

Kako se, uprkos apelima države, u poslednja četiri dana u Srbiju odjednom vratilo preko 70.000 državljana Srbije sa prebivalištem u inostranstvu, pribeglo se potpunom obustavljanju međunarodnog putničkog avio-saobraćaja. Mediji takođe prenose da će se verovatno zatvoriti i kopnene granice.

Tehnički gledano MUP na aerodromu „Nikola Tesla“ zatvara samo međunarodne granične prelaze koje kontroliše dok će se druge vrste nekomercijalnih domaćih letova i dalje obavljati.

Vazdušni prostor Srbije i dalje je otvoren, kako za domaći (nekomercijalni) avio-saobraćaj tako i za međunarodne prelete, potvrdilo je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. Aerodrom „Konstantin Veliki“ juče je takođe zatvoren za međunarodni komercijalni vazdušni saobraćaj.

Ministar unutrašnjih poslova Nebojša Stefanović izjavio je  da će na „Teslu“ i dalje sletati avioni ali oni sa pošiljkama pomoći i ekspertima koji mogu da pomognu Srbiji u ovom trenutku:

– Svi ostali moraće da se strpe. – izjavio je Stefanović za TV Prva.

Letenje u Srbiji ne prestaje

„Tesla“ će i dalje opsluživati druge vrste nekomercijalnog vazdušnog saobraćaja / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Precizna i zvanična uputstva nakon odluke Vlade Srbije što se „Nikole Tesle“ izradiće Direktorat civilnog vazduhoplovstva ali već je sada poznato da letenje u Srbiji neće prestati.

Premijerka Ana Brnabić najavila je na sinoćnoj konferenciji za medije da će nacionalni avio-prevoznik poslati svoj avion u Kinu prema ranijim najavama predsednika Srbije vezanim za humanitarnu pomoć koja se očekuje iz ove zemlje. Er Srbija za ovu misiju može upotrebiti ili A320 ili A330. Manji Erbas je već prevozio predsednika države do Kine sa međusletanjem dok će za ovaj let najverovatnije biti iskorišćen A330.

Beogradski aerodrom neće biti u potpunosti zatvoren za sve letove. U narednim danima moguće je očekivati dodatne humanitarne letove i to ne samo Er Srbije. Ministar unutrašnji poslova izjavio je da će država pojedinačno odobravati ove „specijalne“ međunarodne letove bez komercijalnih putnika. Avio-služba Vlade Srbije takođe će nastaviti neometano (i međunarodno) letenje. Poslednja misija koju su imali bilo je prevoženje testova za Korona virus iz Kine koji su preuzeti u jednoj evropskoj zemlji uz pomoć Falkona 50.

RV i PVO Vojske Srbije i dalje nastavlja da leti kao i Helikopterska jedinica Ministarstva unutrašnjih poslova. Letenje takođe nije zabranjeno generalnoj avijaciji na teritoriji Srbije. Danas je SMATSA-in avion za kalibražu YU-BTC takođe leteo na svojoj redovnoj misiji iznad Slovenije.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

BB

U prevodu:
Mole se građani u dijaspori da buduće kontakte sa rodbinom ovabljaju isključivo preko Western Uniona…

Odgovori
Mi

Zvao sam i vladu i Ambasadu Srbije u Londonu. Dete treba da mi se iz Edinburga vrati . Već od ponedeljka je zaglavljena tamo . Niko ništa . Boli ih ku.. ac. Juče je vozom prešla u London . Trenutno na Hitrou . Gde ću i šta ću sa njom ? Da ostane tamo??? Ko će to da plati ? Ja nemam a državu boli za moje dete i mene .

Odgovori
Vo

Ona ima pravo po ustavu da udje u drzavu, ali ovi pokusavaju da onemoguce dolazak do drzavne granice.
Iskreno ja sam moju decu povukao cim su otkzanai prvi letovi u Evropi, jer je ovo ludilo bilo ocekivano.

Be

na vlak dok franci ne zatvore tunel

Be

Vojo,
nije problem uci u Srbiju, problem je doci do Srbije

Cr

Nastavi da zoveš ambasadu. Sigurno nisi jedini i nakon što se nagomila određeni broj poziva organizovaće neki čarter.

Be

Dok se kamioni kotrljaju cestama, sve pod kontrolom

E kad kamioni stanu, kraj je nastupio

Odgovori
Pe

@beduin
100% ste u pravu. A posto ce pasti potrosnja…….kraj

jo

Srbija treba da zabrani ulazak svima. Ti naši mozgovi otišli su od kuće za boljim pa neka se tamo lječe a ne na teret građana Srbije. A ovi turisti već duže vrjeme znaju kakva je situacija ali se njima uživa u trošenju para pa nek troše. Gdje zglavila nek tmo i sačekaju dok se situacija smiri a ne da zarazu kući nose.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

mtw na: [POSLEDNJA VEST] Deo zaposlenih Kontrole letenja Srbije i Crne Gore sutra ipak štrajkuje na sat vremena

@Aviator твој одговор ке чист спин послушника менаџмента СМАТСА који зарад личних материјалних интереса угрожава интересе оснивача, тј. државе.

25. Oct 2024.Pogledaj

Misko na: [POSLEDNJA VEST] Deo zaposlenih Kontrole letenja Srbije i Crne Gore sutra ipak štrajkuje na sat vremena

covek sa sumnjivom diplomom i 8.000 evra neto plate predsednik strajkaca trazi uvecanje za 12% ko zeli vise izgubi i ono iz vrece

25. Oct 2024.Pogledaj

Aviator na: [POSLEDNJA VEST] Deo zaposlenih Kontrole letenja Srbije i Crne Gore sutra ipak štrajkuje na sat vremena

Čist, politički motivisan spin par vodećih ljudi u jednom od sindikata. Nemaju podršku ni dela zaposlenih, a kamoli većine kontrolora. Oni rade po nečijoj direktivi, u želji da kadriraju u SMATSA. Ali su ih kolege prozrele, pa zato i ne podržavaju ovakve odluke o štrajku.

25. Oct 2024.Pogledaj

Kosta na: [EKSKLUZIVNO] Jedan dan sa timom Jat Tehnike, unutar i oko Boinga 767: Kako izgleda konverzija putničkog u kargo avion

Bravo za uspesno izvedene radove. Lepo je podsetiti se preko ovakvih video priloga kako je to bilo pre otprilike 20tak godina kada se projektovao i radio prvi 762BDSF a onda potom i 763BDSF

25. Oct 2024.Pogledaj